"LÖST"Transporthjälp till Tajge !
Jag startar upp en ny tråd för hjälp till lilla Tajge. Jag har ju flyttat från Helsingborg till en bit utanför Söderhamn i Hälsingland. Tack vare riktiga kattänglar kunde jag ta alla katterna med mig hit upp förutom Tajge som bott i min utebod i flera år.Där fanns kattlucka och han gick in och ut. Han hade värme,mat,musik och allt. Jag försökte fånga in honom men det var presis som han kände på sig. Sen jag flyttat har en annan kattängel gått där och lagt mat i fällan och i går fredag hade han gått in där. Hon har gått där och matat sen två dagar före julafton. Dom nya ägarna till huset har nu tagit över och håller på och renoverar där. Hon som fångade in Tajge tyckte synd om honom och släppte ut han i boden istället för att ha honom i en utställningsbur, det blir därför lite svårare få in honom i transportburen så den som ska transportera Tajge därifrån måste få hjälp med att få in honom i en bur. Jag har även fällan kvar där.
Transporthjälp behövs från Landskronavägen upp till Söderhamn.Helt klart betalar jag kostnaden för Tajge.
Landskronavägen.
Örkelljunga-Värnamo-Jönköping-Norrköping-Stockholm-Uppsala-Gävle-Söderhamn.Hoppas det går att dela på sträckan.
Nu håller jag alla tummar och tassar för att Tajge kan komma upp till övriga gänget!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Det var glädjande nyheter att Tajge har blivit infångad! Nu håller vi tummarna för att även hans transport ska få sin lösning.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Som jag skrev i Debattias andra tråd om flytthjälp kan jag ta startsträckan och transportera Tajge från Landskronavägen till Jönköping om det är det bästa eller Göteborg. Det får i så fall ske på fredag, lördag eller söndag i nästa vecka.
#2 Så bra! Kan tänka mig att det är många som åker sträckan Göteborg - Stockholm. Det är väl en va de mest resta sträckorna i landet.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp!
putt för hjälp med transport av Tajge till Debattia
Tack för hjälpen med puttningarna. kanske också någon som ska på kattutställningen i Örebro som kan ta Tajge några mil?
Debattia
puttar också upp,
Maggan47
Snälla hjälp Debattia att återförenas med Tajge. Han väntar ensam nere i Skåne på att kunna återförenas.
Puttar !!!
Debattia

Någon som ändå ska till kattutställningen i Örebro låter ju som en bra lösning…hoppas att han snart kan få flytta till sin matte!
Finns ingen hjälp att få när det gäller transport av Tajge?
Jag åtar mig första sträckan till Göteborg eller Jönköping.
Låt oss hjälpa Debattia, som gör så mycket för våra utekatter, att äntligen få återförenas med sin lille Tajge, ensam som han är i Skåne.
putt nu för snälla Debattia coh kära Tajge… i värsta fall får väl Debattia kanske möta upp om ingen kan hjälpa?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hoppas någon kan hjälpa kissen att få komma hem snart.
annebeate, har du snackat ihop dig med Mison`?
Debattia den 13/2 skulle jag och min man kunna ta med oss Tajge från Jönköping till Stockholm om det kan hjälpa.
Tack så enormt mycket alla som vill ställa upp..Mison har återigen hört av sig och erbjudit sig fånga in honom och köra han upp till mig.Men hon kanske måste ha hjälp få in honom i buren då?????
Debattia
men älskade Mison… men är han inne i ett rum, så klarar hon det nog….. Bara han inte kan rymma…..
men det är klart kan hon få hjälp så är det ju toppen. Bara inte kisse rymmer…..

Ja tänk om annebeate kan köra till Jönköping och chigak ta vid till Stockholm och Mison kan ta den sista etappen uppåt. Då blir det en bra bit som hjälp i alla fall.
Sedan är det ju infångandet då förstås
. Där kanske annebeate behöver assistans? Men ni är väl ett helt gäng duktiga skyggiskunniga ner i Helsingborgsområdet. Kanske någon kan bistå med infångningshjälp!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Rara söta goa Mison… som ställer upp igen. Hon kör visst i morogn, hon måste få ordning på ett däck som hon fått pyspunka på….

Ja, denna underbara Mison som ställer upp i vått och torrt
för en återförening med underbara
matte
ja katternas hjältinna nr 1…. faktiskt…..
Mison är en underbar katthjälte som ställer upp för dom hemlösa som behöver skjuts.
Mison kunde inte köra i helgen annars hade hon kunnat få avlösning under sträckan. Hon tror också hon ska få in honom i transportburen, men helt klart skulle hon haft assistans. Det finns inte så många där nere som kan hjälpa till. Jag har frågat Linull eller vad hon heter men hon jobbar till kl 20,00 om kvällarna. Höganästjejerna har nog ingen bil att ta sig dit med. Hon som ger honom mat jobbar också om dagarna och är inte hemma förrän till kvällen.
Jag fortsätter att försöka få tag i någon som kan hjälpa henne.
Debattia

Men Mison vill väl åka från Helsingborg på morgonen när det är så långt att köra? Och då fånga kisse på morgonen…tänkte att den som jobbar till 20 kanske kan i så fall?
Mison är helt otrolig som hon ställer upp! Skönt att Tajge snart kan få komma och utforska sitt nya hem
Mison åker i morgon under dagen ,sen nattar hon över hos bekanta och åker till Tajge tidigt på morgonen. Hon tror det är lättare vara själv med honom. Jag håller alla tummar och tassar ska ni veta,men jag tror Mison fixar det…
Debattia

Det tror jag också

Vi tror nog alla på Mison
Wow! Vilken jätteinsats Mison gör, hoppas allt går bra under morgondagen! =)

Verkligen, vilken jätteinsats av Mison.
Håller tummarna att allt går bra.
Nu är nog Mison på väg till Skåneland…
Debattia
ja jag pratade med henne i telefon i förmiddags…..
Synd, annars har jag en tjej här som pendlar mellan Skara och Gävle.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
japp hon är på väg ner nu.- fått sms
Mison är bara för fantasktisk!!
Ingen uppåt landet som vill ta emot några av kissarna i Trelleborg? Fast det är lite sent påtänkt nu.
Hjälp nu till och håll alla tummar och tassar att Mison ska lyckas få in det lilla trollet i transportburen.Hon är inne i boden nu och försöker få in honom…
Debattia
Håller tummarna……..
Håller också tummarna att det går smidigt med både infångning och transport.
Fantastisk vilken godhjärtad kattängel Mison är som ställer upp ännu en gång
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Hon är helt fantastisk !! Hon har nu Tajge i transportburen och är på väg upp till mig..
Hoppas nu bara hon är rädd om sig själv också !!!
Debattia
men. denna otroliga tjej!!!!!!
Puss på henne!!!!!!

Underbart
Vad glad man blir när man hör att Tajge är på väg hem.
Mison är underbar tjej som jämt ställer upp när det krisar.

Härligt! Hoppas han också skall trivas i "Hälsingeskogarna"!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Toppen!
mison världes bästa mison fortsätter du sången Tizzla?
men vilka goda nyheter, och såklart Tajge kommer att trivas i Hälsingeskogarna, med andra kattvänner och matte såklart, visst är hon fantastisk Mison,
Maggan47

Å, mison är på kattresa igen! Vicken tjej! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Roligt att höra att Tajge snart är hemma. Men har inte Mison andra katter som förut att kasta av på vägen, som förra gången? Antagligen inte.
Mison !Mison! Världens bästa Mison kommer nu hem till mig när som helst !!!!
Hitintills har allt gått bra för henne….
Debattia

Hurra för Mison!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Guldmedalj till Mison! ( får väl bli i kattguld!!)
Pälsbollarna i Höganäs

hoppas mison o tajge är framme nu o glada o nöjda allihopa;)))
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nu är lilla Tajge hemma hos mig !!! Ni må tro det känns något enormt ,går inte beskriva i ord nästan. Ända sen jag lämnade huset har han malt i mitt huvud,dygnet runt. Vad som skulle hända med honom,skulle han frysa ihjäl eller svälta ,bli överkörd.o.s.v.Hur skulle dom nya ägarna bemöta honom??? Hur skulle jag få honom hit upp till mig ????
Tack vare detta forum och er som skriver här så har jag lilla Tajge hemma hos mig igen.. Ni är flera som erbjudit hjälp och hjälpt till att putta upp. och så Mison som bara ställer upp i alla väder och bara fixar det,hon har t.o.m tagit med klätterställning o.s.v.Hur hon har fått plats med allt har jag bara ingen aning om…TACK SNÄLLA!!!

Debattia

Suck
familjen är samlad
Tanken på att Debattia nu återförenats med Tajge gör en alldeles tårögd. Helt underbart.

Mison, du gjorde det igen, vilken omtanke om andra!

Underbart att Tajge är kommen hem, och att du aldrig gav upp att han skulle fångas och återförenas med er, 
sin familj
Hon som ställde upp och fortsatte att lägga mat i fällan är också helt fantastisk,annars hade han ju aldrig blivit fångad. Det är hon som öppnat sitt hem för Gustav,han som bodde hos en alkoholist och som blev lämnad hemma utan varken mat eller dryck.
Debattia
Hon som möjliggjorde en infångning av Tajge är värd ett helt fång rosor.
Ännu fler rosor från mig.
Skönt veta hon har kommit väl hem igen, efter ännu en storbragd…
Debattia
hoppas hon sover på söta örat nu…..

Vill instämma i roskören till Mison!!
Vilken sur Tajge…men han borde vara glad att få komma till matte

Synd vi inte kan få direkt raport från mison själv.
Hoppas hon får lite väl förtjänt sömn nu.
Siken surikat lille Tajge ser ut att vara hoppas han är på bättre humör nu när han är med matte o sina vänner igen.
hoppas hon får en stor stark i kväll! När älgen är blå är ölen kall…..
Tajge är säkert glad över att vara hos matte igen, vill nog bara inte vissa det än.
Många rosor till Mison!
Mison… Mison
och härligt att kissen är hemma hos dig igen Debattia 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Helt fantastiskt !!!!
Debattia