Kattkolonin Stora Sundby - Eskilstuna
Hej alla!
Vill bara presentera mitt projekt. Jag är en privatperson som försöker hjälpa en kattkoloni på 14 katter i Stora Sundby i Eskilstuna. Inga katthem har kunnat eller velat hjälpa till..Får dock mkt tips och råd av Sara på livbojen. Tack Sara! =)
Katterna bor i ett stort hönshus där dom blir matade av markägaren.
Jag och några kompisar har köpt kojor till dom från www.kattkoja.se. Vi köpte så många så vi fick dom hemkört gratis samt kattkoja.se skänkte 3 kojor till kattkolonin! Just nu håller jag på att samla in pengar till kastreringar och planerar hur kastreringen ska gå till rent praktiskt…var och hur länge ska dom hållas inne etc..
Nu finns det gåvogram att ge bort i julklapp. Intäkterna ska gå till kastreringar. Se prov på gåvogramen på facebook sidan. Ligger under en mappen "gåvogram" under Foton.
Gå gärna in på facebook sidan "Kattkolonin Stora Sundby" där finns en del foton och mer info. Där finns kontonr och instruktioner hur man köper gåvogramen.
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!
14 katter borde gå att hitta hem för. Fråga Lena om en insamling. har du koll på Lillmymlans kolonitråd? Hon lyckades ju också….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag hittar inte sidan,har inte facebook själv.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Majvi, jag var länge emot Facebook men det är rätt så kul. Många kattsajter och kattvänner:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tycker du tänker helt rätt att du i första hand fokuserar på kastrering. Är katterna inte tama och bor de så att de inte utsätts för alltför stora faror samt inte stör omgivningen så kanske de kan bo kvar. Det finns många gånger fler hemlösa katter än att det finns goda hem och de katterna som kan ha ett bra liv inom en TNR koloni ger andra katter bättre förutsättningar att hitta ett bra hem.
Göteborgs Katthjälp har mycket info om TNR på hemsidan:
Kastrering och andra behandlingar
När ska diande honor fångas och ska dräktiga honor kastreras?
Tittade in på FB sidan, katterna bor ju helt underbart! Perfekt kattmiljö (om det inte ligger hårttrafikerade vägar i närheten). Kan de bo kvar i hönshuset med mat och tillsyn så tycker jag det är ett perfekt TNR ställe :)
#5 Håller med! Det här ser ut att vara den perfekta miljön för ett TNR projekt. Bra tänkt att ni börjar med kastreringen.
Kontakta mig via Pm så kan vi diskutera vidare ang insamlingar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack till alla för de uppmuntrande orden! Och länkarna! Två av katterna går att klappa. Helst önskar jag att alla får nya hem men inser att det kanske inte är möjligt.
Jag var också länge emot Facebook men nu klarar jag mej inte utan det =) Mkt bra om man är intresserad av tex djur.
Men för er som inte har facebook (dock tror jag att ni kan gå in via den här länken för att se gåvogramen:
http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=21663&id=127037057354846
Om det inte fungerar:
Du kan välja bland följande gåvogram:
100 kr - Del av kastrering
300 kr - Del av kastrering
450 kr - Kastrering av hankatt
950 kr - Kastrering av honkatt
Om det säljs fler gåvogram av tex honkatt än det finns honor så går överskottet till kastreringar av hankatterna. Kvitton på kastreringar kommer läggas upp löpande på facebook så snart någon kastrering utförts.
Betala in summan till:
Konto SEB 5694 32 015 30 (Märk med din E-postadress)
Skicka ett E-postmeddelande med summan och den E-postadress som du vill ha gåvogrammet utskickat till.
info@hittakatten.nu
//EK
Ett mycket bra initiativ detta för att hjälpa dessa stackars katter. Jag betalade en summa genom nätet, men fick tyvär inte med mitt e-post adress men gör inget eftersom jag mer än gärna är med och stöttar detta. Bor i E-tuna och behöver du hjälp med något, så säg gärna till.
får jag i så fall ta detta projekt som nästa på Huskattens hjälpkonto? Bara vi frå klart med Calicos små kissar så….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#8 Sherwood: Då får jag en chans att tacka dej här!! Mejla din E-postadress till mej (välj även vilken bård du vill ha så jag kan skicka gåvogram till dej) Mejla på: info@hittakatten.nu
Tack igen för din gåva!
#9 Hawknestgr, jättegärna! Vilken trevlig sida Svenska Huskatten har!
//EK