Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattmat
Läst 609 ggr
gejsa
0

Tur att det inte är i Sverige!

Lena
0

Oj vad läskigt! Säger också att det är tur att det inte var i Sverige eller rör ett foder som säljs här.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Fyyy vad otäckt…stackars djur..stackars deras ägare…man kan ju bara föreställa sig hur det skulle kännas om det handlat om foder man själv köpt…

Sidentass

Celia
0

På FIFe-listan kunde man idag läsa om detta och en notering om att en del partier av dessa foder har gått på export till länder i Europa. Jag har säckar med Nutro och Hills - kollade genast datum och tillv.nr. men det verkar inte som om det kommer från dessa partierna.

http://news.yahoo.com/s/ap/20070316/ap_on_bi_ge/pet_food_recall

http://www.menufoods.com/recall

Lena
0

#3 Vad jag förstår gäller det bara mjukfoder. Verkar vara Iams och Eukanuba om jag inte fattar det fel.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Celia
0

Har kollat Hills-burkarna också :)

Prizma_o_Kristall
0

Men hur vet man om just det fodret man ger sitt djur är av den tillverkaren? Är Eukanuba torrfoder också farligt då? Man blir ju orolig!

Lena
0

#6 Den här varningen gäller enbart mjukfoder tillverkat i USA under en viss tid. Om du går in på länkarna i #3 kan du se vilka märken och vilka serienummer det rör sig om.

//Lena

Prizma_o_Kristall
0

Okej, tack!

Erika91
0

Men det är väl inte farligt att ge Hills?
Jag fattade inte det där redigt…

Lena
0

#9 En Amerkansk katt- och hundmatsproducent har av misstag använt för mycket protein i det mjukfoder de tillverkar vilket gjort att katter blivit sjuka och i vissa fall tom dött. Enligt artikeln i Aftonbladet som inleder den här diskussionen ska fordret inte ha sålts utanför USA. Dock har tydligen andra källor menat att fodret kan ha gått till Europa. Vad jag kan se i listorna rör det sig inte om foder från Hills. Däremor kan vissa mjukfoder från Iams och Eukanuba vara drabbade.

//Lena