tar inte mot fler katter..
ja har nu fullt ..så ta bort mig som jourhem
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
men till alla här kom åh hälsa på vet ja..säg till innan så ska ja har nybakta bullar åh kaffe klart..
Myse missar
Det ska jag tänka på om jag är i dina trakter. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
så hoppas ja att de slutas med misstankar hela tiden
Myse missar
Förstår att du har fullt med katter nu ett tag, Ja det går fort att få fulla huset bara man vill.
ja har ett rum ledigt .men ja får hela tiden att nått e fel.så därför har ja sagt att ja har fullt.så blir de inga mer misstankar.
Myse missar
Har man fullt med kissar så då spelar det ingen roll att man har ett rum tomt, är kvoten nådd så är den. Rummet som är tomt kan vara bra ifall någon misse behöver isoleras, man vet ju aldrig om någon skulle insjukna i en flock.
Har man 4 katter själv, en kattmamma med bebis samt en hög med katt ungar då har man fullt.
Hoppas jag räknar rätt
kattungarna är i ett annat rum..ja hadde aldring erbjudit min hjälp om ja hadde haft fullt över allt..ja bor i ett ganska så stort hus me dmånga rum..akut platts kan ja erbjuda de sa ja..sen så tyckte ja att dom 4 katterna skulle vart hos nån som kunde ha dom längre så dom slipper flytta runt.de är aldrig bra för en katt.
Myse missar
Ja men din tråd står det nu, jag har fullt och då får man acceptera det hur många rum du nu har. är kvoten nådd så är den.
Har själv fullt. (min kvot är nådd) och det tror jag alla gammla "uvar" här inne vet om.
Ska tömma min spargris och ge någon behövande kisse mitt Julbidrag. Lite kan jag göra fast man har fullt.
Det är mycket man måste väga in när man tar hand om katter. Sedan finns ju begränsningen i Djurskyddslagen att man måste söka tillstånd om man tar in mer än 9 vuxna katter.
Jag tycker det är ett klokt beslut av dig att sätta ett stopp här. Och som Tuska skriver kan man hjälpa hemlösa katter på andra sätt också. T.ex skänka en slant till något katthem. Man kan även köpa trevliga kattalmenackor så här års som går till verksamheten med katter.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bara en fråga, är det här stoppet nu eller efter kattjourens 4 katter?
ja sätter stop lena..för alla misstankar hela tide.ja skriver fel å uttalar mig fel då blir de misstankar.ända från börjar har de vart så..ja har inte tatt på mig för många..ja tillstånd vet ja att man får söka OM man har 9 katter…sen så har fler här inne mer än 9 katter.har alla tillstånd för de?även dom säger ja har fullt men ok ja hjälper till..hela tiden har de vart ja hela tiden..
Myse missar
#11 Du tar det fel hela tiden. Vi försöker bara ge dig goda råd. Det är ju därför den sidan finns. Tråkigt att du bara missuppfattar allt vi skriver.
Jag rekomenderar ingen av våra medlemmar att ha mer än 9 vuxna katter utan att ha tillstånd för det. Hur sedan varje enskild person väljer att göra är naturligtvis upp till dem. Det som man ska tänka på är att det är katterna som kan råka illa ut om Länstyrelsen gör en inspektion och finner att man har för många katter utan att ha tillstånd för det.
Det är aldrig en bra sak att ta sig vatten över huvudet.
tar ja fel?ja får pm om misstankar..att hon ljuger får ja höra..under alla år har jag aldrig haft mer än 9 åt gången ..är trött på alla misstankar härifrån..ingen ska bli behandlad på de viset
Myse missar
ja skulle aldrig skaffa hela huset fullt med katter.det är första gången i mitt liv som ja har fått höra en massa.som ja har fått hört här inne..va jag gör så är de fel..
Myse missar
ja har bett att personer ska ringa..ja fattar inte att telefonkontakt är så farligt…de går så bra att skriva..men när de gäller att lyfta telefonen..nä de görs inte
Myse missar
kattarina jag låser den här tråden nu.
Du har gett ett klart och rakt budskap i #0 om att du inte tar emot flera katter nu. Nu låter vi det stanna vid det kloka beslutet som ju talar för sig själv.
Visst missförstår du oss, 
Du har 3 egna kissar samt Mimmi som är din.
Du har en katthona med unge, då blir det 5 vuxna.
Sen om 14 dagar tar du mot 4 lite äldre missar från ett vanvårdsärende, det blir 9 vuxna.
Hur många kattbebisar som kommer en kort tid för förvaring och utplacering…. det behövs tillstånd för det oxå.
Vill du fortsättningsvis hjälpa stackars katter skulle jag om jag vore du skaffa tillstånd för verksamheten, så det inte blir nå stul för dej.
De kommer på ett hembesök från LS och det är inge konstigt med det.
Ska själv söka tillstånd att få ha 3 kullar nästa år och utöka beståndet med en vuxen katt.