Panik! Jourhem i Sthlm några dagar?
Känner mig urbota dum som hamnat i denna situation, men vet varken ut eller in.
Ester gick i löp idag, vilket jag reagerade på med att notera att det är dags att boka tid för kastrering (samt chipmärkning o tandstensrens) vid löning. Nu på kvällen visar hennes son Zathras (halvår gammal) plötsligt intresse för mammas upplägg. Neeeej!
Ringde vetten direkt, och inser att inget går att göra. Kastrerar jag honom är han möjligt fertil i två veckor till ändå, och de vill inte kastrera Ester eftersom det är ökad blödningsrisk när hon löper.
Jag ger henne gestragen för att avbryta löpet, men det kan ta några dagar innan det verkar. Stackarn kan ju inte sitta inlåst på min toa i flera dagar!
Är det någon stockholmare som kan ställa upp några dagar att ta in Ester eller Zathras? Eller är blödningsrisken överdriven, finns det nån vet i Stockholm som kan ta sig an Ester?
Jag får förbanna min egen dumhet att jag inte trodde att Z skulle bli könsmogen riktigt än, och att jag inte tagit Ester till vetten redan. Hennes juver har varit mycket stort fram tills nyligen, så min vet har inte velat kastrera henne förän de blivit normalstora…
Hjälp!
Vänliga hälsningar
Cindy
Hej Cindy. Jag kan hjälpa dig med pojken några dagar. Jag har ju KKS två kattungar kvar och dom ska kastreras 24/11, honan har inte blivit könsmogen än vad jag märkt ialla fall. Är han väldigt på eller? Vill ju inte riskera att lilla Grynet blir på tjocken 
Men om hon blir parad nu, och kastrerad när hon slutat löpa så är det ju bara några delade celler som nästan inte ens har lagt sig till rätta i hornen än som opereras bort. Om nu sonen lyckas göra henne dräktig.
Det har du ju alldeles rätt i 
hej cindy
som jag skrev i mailet:
Har du p-piller hemma? det kan man ge 3 dagar i rad för att avbryta löp.
sedan kastrera efter löpet(pågår max 10 dagar normalt) så är det ingen skada skedd. OM hon blir dräktig nu är hon bara i 2a veckan vid kastrering o då har knappt äggen fäst sig..
#4 Såg inte att du svarat, sorry! Jo som jag skrev så ger jag henne gestragen för att avbryta löpet. Hade kvar från när Seven gick i löp med buller o bång.
Har inte tänkt så långt som att det inte vore nån big deal att kastrera henne om hon är mycket tidigt dräktig. Det kanske blir bästa lösningen?
Tips: få inte panik över saker när man har 39 graders feber, hjärnan hettar över!
Vänliga hälsningar
Cindy
#1. Jag hör av mig om situationen blir ohållbar! Tack för erbjudandet!!!
Vänliga hälsningar
Cindy