Vem har tagit denna bild?
Jag vet att denna bild har setts på forumet tidigare. Men vem har tagit den? Är det någon här? Jag skulle vija använda den till kompis blogg, men vet inte om jag vågar. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har försökt en gång att följa bilden tillbaka genom olika kattsajter. Hamnade till slut på en sajt, glömt namnet, där det finns allt som annars är tabu. Där trodde folk att bilden är en fotomontage från Japan. Längre kom jag inte.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Frågan är om jag vågar använda den? 
Någon som har en andra bilder på hemlösa katter?
Orginalbilden var ju större en gång. Jag tror inte att någon skulle reagera. Jag har sett bilden också på många tyska kattsajter.
Miranda har ganska många vanvårdsbilder på sin sida.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Usch, jag klarar inte av att se såna bilder

Josefa: Får jag använda den bilden? 
Är det någon som har bilder på hemlösa katter som vistas utomhus?
åh, den bilden träffar alltid rakt i hjärtat. speciellt den med personen som går förbi. du kanske kan skriva "upphovsman okänd" så att det syns att du inte försöker framställa bilden som din egen.

Denna bild..ihop med människans fötter får mej att må dåligt..därför att den är så talande..säger mer än tusen ord för hur många människor behandlar dom svaga och utsatta..bra om den får synas därute så mycket som möjligt…kanske, som någon annan tipsar om här, kan man skriva "upphovsman okänd"..?
Ja Engla, min bild får du gärna använda.
Ja det är en väldigt stark bild det där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"