Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3801 ggr
Mippi
0

Jourhem sökes i Dalarna/Västmanland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som många andra söker jag jourhem.

Finns det någon som bor i Avesta, Norberg, Fagersta, Hedemora, Säter, Sala eller annan ort max 5 mil från Avesta??!!

Det gäller kattungar på ca 14 veckor samt deras mamma på 3 år.

Kattungarna är födda ute så dom är lite rädda för människor men det går bättre och bättre. De är mkt lekfulla och busiga!

Har man en fjädervippa och lite tålamod tar det inte lång tid innan man blir deras kompis! Glad

Dom finns hos mig nu men behöver komma ut till hem/familjer som har mkt tid och kanske en tam katt sen innan. Kattmamman är mkt trött på dom nu.

Obs! Vi är en förening (nystartad). Veterinärkostnader står vi för, du får ett startkit med låda, spade, matskålar, sand och mat mm.

Det finns även fler katter som behöver komma in!

Så länge vi inte har råd med någon lokal behövs många snälla människor som kan ställa upp som jourhem.

Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig ta in en liten kisse?

www.avestakatthem.se

Alexej
0

Har lagt till er under katthemslistan på Kattpolisen. Bra med ett nytt katthem i Dalarna. Hur står ni angående TNR och avlivning av skygga katter?

Hoppas ni får många jourhem. Vi har fått en del genom intervju på tidningen och radion.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mippi
0

Va bra!

Vi jobbar gärna med TNR om möjligheten finns.

Inga friska katter avlivas hos oss.

Ja jag hoppas oxå, men dom växer ju inte direkt på träd.

Ja vi har varit med en gång i Södra dalarnas tidning iaf! Glad

Alexej
0

Super:)

har du lagd ut annonsen också på Katter och djurhem.ifokus?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mippi
0

Bra idé, det ska jag göra! Glad

Imasy
0

Kul med ett nytt katthem i Dalarna. Går det att läsa om er i At? Har du någon länk till artikeln?

Men finns inte Fyra Tassar kvar? Vilka är det som är med i styrelsen/föreningen?

/ Fd Avesta-bo ;)

Lillan7704
0

Puttar

Pälsbollarna i Höganäs

Mippi
0

Det var en liten artikel i Södra Dalarnas tidning när vi stod på loppis i H-mora, några av oss blev intervjuade och fick berätta lite om vår verksamhet! Glad . Inte Avesta Tidning.

Vet inte om artikeln finns kvar på sd kan kolla! Glad

Fyra Tassar finns kvar men ska avveckla sin förening.

Det är fd Medarbetare från Fyra tassar som sitter i styrelsen och som bildat Avesta Katthem.

#6 Tack! Glad

Mippi
0

Jag hittade artikeln från Södra Dalarnas tidning.

http://www.dt.se/nyheter/hedemora/article697301.ece