Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4272 ggr
martdat
0

extrema samlare på trean nu, kattsamlare.

ja, nu då så jag ska kolla,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[LucyInTheSky]
0

Ser på det nu.. FY FAN.. =(

Kan inte se klart.. Jag tycker inte hon ska få behålla någon katt överhuvudtaget.

Hawknestgrove
0

gick in och försökte se på datorn. gick inet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

76 katter hittades, bara 41 levde,, de andra var döda, massor av skellet vidrigt, det slutade med att hon fick behålla tre och hon blev inte åtalad,,,

Hawknestgrove
0

länk???

Jourhemmet
0

går att se på tv3 play

[ollesbodega]
0

Skrämmande men är inte förvånad.

Tycker synd om paret som trodde att de hjälpte djuren men det har ingen betydelse. Djurens väl måste gå före människans behov att försöka hjälpa.

Vi är inga supermännsikor. Djuren har ingen talan, vi har!

Påverka era politiker inför kommande val för en bättre djurlagstiftning som också har en möjlighet till uppföljning och straff! Dagens lagstiftning är tandlös och Centern som har ansvaret med Eskil Erlandsson i spetsen bryr sig bara om matindustrins avans och ser gärna att hemlösa katter avlivas. I väntan på bättre lagar och politiker, glöm inte att stödja ert lokala katthem som tar smällarna för oansvariga politiker och andra tvåbentingar

Hawknestgrove
0

har försökt men det går inte….

Hawknestgrove
0

kan bara se det första

Jourhemmet
0

Små kattbebisar låg döda överallt Gråter i programmet

Imasy
0

Vad heter programmet?

Alexej
0

http://www.tv3play.se/play/231478/?autostart=true

Fel uppståd men finns kvar i 4 veckor

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tiana
0

försökte titta på det men var så känslig igår att jag inte kunde… Fy så hemskt!

Lena
0

Oj då synd att jag missade programmet för det hade jag gärna velat se när det handlade om kattsamlare. Var det i USA som det hade hänt?

Man undrar ju hur någon kan gå omkring bland döda djur och bara fortsätta sin verksamhet som om ingenting har hänt. Tänk er lukten och misären! Det finns så många bottnar i den här typen av problem som övergår mitt förstånd.

Ni som såg programmet. Gav de några förklaringar till problemet "djursamlare". Vad för skäl kom fram som hade gjort det här paret till kattsamlare? Hur verkade dessa personer vara när det resonerade? Man får ju för sig att de måste vara riktigt avvikande och irrationella om det gått så galet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Du kan kolla på programmet i den länk som Alexej postade i tråden. Det ska iaf jag göra ikväll om jag har tid.

Lite lustigt att denna tråd dök upp igår, satt faktiskt och reflekterade över att det var vid denna tid för att år sedan vi höll på att kämpa för de 50 katterna som var hos mannen här utanför Falun.

Lena
0

#14 Ja det var ju också ett maffigt och svårt ärende som ni slet hårt med.

Ska också  försöka få tid att kolla länken senare under dagen/kvällen.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

tack för länken….Gråter

Alexej
0

Kollade inatt på första avsnittet. Det var väldigt intressant med många förklaringar. Men den kan bara ses idag sedan tas den bort.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

Vaddå, är det en hel serie om kattsamlare??

Lena
0

#17 Vad synd att det inte går att se det igen.

Jourhemmet
0

På tal om kattsamlare så såg jag en annons på blocket nu om en person som INTE är det. Katten skulle bort pga att hon ärvt en möbel som hon var rädd att katten skulle börja klösa på. Så ut med katten och in med möbeln????!

martdat
0

tanten sa att det är grannar som dumpar katter när de flyttar och att det kommer katter och bara flyttar in, att hon tycker synd om dem, . gubben hennes sa att de inte hunnit kastrera alla,,, ja detta va i usa,

hm ja vad sa de mer, tanten skyllde på att hon fått starr i ett öga pga nån brisksjukdom elr nått, kan tyvärr inte minnas exakt, gubben tyckte det var  skönt att bli av med katterna i allfall, men tanten var ganska oförstående, det var vidrigt att se, fruktansvärt skitigt och äkligt,,,

Alexej
0

Nu gick filmen att se.

http://www.tv3play.se/play/231443/?autostart=true

Om man rullar ner lite kan man se de andra avsnitt också. Det var 3.delen jag såg inatt. Mycket intressant.

Mari
0

Vill ge en varning om att kolla på tv3play, vet inte om det var av en slump men efter jag kollat ca 10min på filmen så fick jag virus på dator (!) som jag har kämpat med nu en stund med att få bort.

Enda sidorna jag hade öppet var iFokus och denna film, fast iofs kan det ha varit ett virus som legat och vilat länge och bestämt sig för att vakna till liv

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gunlog
0

#23 Har du Facebook? Jag har problem med min dator… Misstänker att det är allt virus som åker omkring där inne nu. Har några vänner som inte förstår när man varnar för dessa saker/appikationer. Datorn har svårt att förstå när jag tycker ner tangenterna, så det tar lång tid att skriva…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gullimat
0

Har precis tittat färdigt på det nu.

Lena klicka på länken Alexej lagt in, det funka bra.

Mari
0

#24 Ja det har jag men är ganska säker på att det ej kommer därifrån, brukar aldrig någonsin klicka på några appar eller liknande, fast är dock fast i farmville och spelar det flera gånger om dagen, kanske är den som är boven?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gunlog
0

#24 Jag har inte det…

Såg filmen… Helt sanslöst. Hur kan man bara…? Jag förstår inte hur man kan tappa greppet om verkligheten på det viset……

Gullimat
0

Det värsta och se var alla döda katter, fler döda än levande, och det verkade som dom inte visste, och all skit överallt.

Gunlog
0

Jag förstår inte situationen heller om 21-åringen som bodde med sin pappa. Var fanns mamman? Hon tittade ju bara på… Stackars hund… Nej, det skulle varit straff på alla i det avsnittet…

Imasy
0

Men i vilket program kan man se om katter?

Alexej
0

Jag fick också nu nån virus. Först kunde jag inte skriva mer och sedan släcktes bildskärmen. I morse gick det först, sedan släcktes skärmen igen.

Lena
0

Usch då vågar jag inte titta på programmet om alla som gjort det drabbats av knepigheter på era datorer.

#27 Du det är nog det som är det grundläggande problemet - att dessa djursamlare har tappat greppet om verkligheten. Det är någon form av sjukdom bakom det hela.

Pratade en gång med en djursamlare som hade 100-talet katter. Den personen skyllde allt på andra människor och såg inte att h*n själv hade något med saken att göra. Det var veterinärens fel, berodde på andra människors attityd, olyckliga omständigheter, dålig ekonomi etc. Var även hämdlysten och hotfull mot dem som kritiserade att h*n inte kastrerat sina katter.

Alexej
0

#32 Tror inte att viruset kommer från programmet, säkert nåt på Facebook. Och nu funkar det ju igen…

Tror jag vet vem du menar…Höga kusten

Lena
0

#33 Ja det var i norra delarna av Sverige.

Gullimat
0

Fick ingen virus av programmet

Gunlog
0

Nej, viruset ligger inne på Facebook. Det är bl.a. "Se tatueringen som stoppade honom i tullen". När man går in där står det: "Klicka på Gilla-knappen för att se bilden". När man klickar händer inget…

Det är precis det det gör. Ett virus, "worm" lägger sig i din dator. Du märker det dirket när du går ut på internet. Då börjar det krångla för dig.

Jag har även sett att det är en sida om en tjej som åkte i fängelse för att hon hade lagt ut ett foto på sitt barn. Även där skulle man trycka på Gilla-knappen… Också ett virus… Det behöver inte vara att du gör det, det kan vara att en vän till dig gör det… Då får du det automatiskt.

Samma sak gäller den här "Unlike"-knappen som du kan få frågan om att installera. Gör det inte…

Hawknest har skrivit en tråd om det…

Så fort det är sådant som "Tryck på Gilla-knappen för att se" , gå därifrån istället. Var inte nyfikna… Det kan förstöra så mycket…

Nu ska jag inte babbla så mycket om OT-saker längre, men nu vet ni.

Det är säkert inget virus inne på denna sidan… Jag hade iofs virus redan innan jag gick in där…

Ni som finns inne på Facebook, snälla, läs när era vänner uppdaterar sina statusar… Jag har varnat ett antal gånger, men: "N.N. och 6 andra vänner gillar *******" Det är inte kul alls…

Ha det så bra, mina vänner…!

Mari
0

#36 det kan inte vara därifrån jga fått viruset då jag aldrig klickar på något sånt inne på fb, men det kan vara något som legat idatorn min länge och fick för sig att dyka fram när jag kom in på tv3s hemsida. Men nog talat om det

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se