Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 532 ggr
sweet_heart83
0

Katt/katter sökes till kärleksfullt hem!!

Hej
Mitt namn är Isabelle.Jag och min sambo har
alltid velat ha katt men pga sambons kattallergi
så har detta inte gått.Men nu har vi fått nytt
hopp tack vare naturmedicin som tydligen har
fungerat för många. Vi har stort hopp om att det
ska fungera även för min sambo för han har inte
så allvarlig allergi.Han kan vara i ett hus
fullt av katter sålänge han inte klappar dom och
sen tar i ansiktet. Med hjälp av medicinen så
hoppas vi nu att även dessa bekymmer ska
försvinna.

Homeopaten som skrev ut medicinen till honom har
rått oss till att ta medicinen i 3 veckor och
sedan prova med en katt. Dessvärre kan man
tydligen inte hälsa på hemma hos någon som har
katt och nosa lite. Utan man måste långsamt
vänja sig vid katten. Alltså ha den boende här
hemma en tid. Detta ställer till bekymmer då
inte många är villiga att lämna iväg sig katt
till någon som kanske måste lämna tillbaka den
sen, OM det inte skulle funka med medicineringen.Vi kan ju tyvärr inte garantera att han slipper sin allergi….

Vi önskar helst att ha två katter då vi tycker
att det är bra att dom har varandra som sällskap
när man inte är hemma.
Vi kan tyvärr inte ha dom som utekatter då vi
bor i en lägenhet och det inte är lämpligt att
ha dom ute, men vi tar gärna ut katterna i
sele.Vi hoppas även att vi kan få tag i två
katter som är långhåriga, då vi tycker att de är
så vackra!!

Jag har innan jag träffade min pojkvän haft
katter så jag har erfarenhet av dessa underbara
djur.

Vi bor i falkenberg, halland 10 mil nedanför Gbg

Mvh Isabelle

Lena
0

Det jag skulle råda er till är att ställa upp som stödhem för något katthem. Då har ni katter temporärt tills de får ett nytt hem. Stödhem behövs hela tiden. KKS och Tigerharen jobbar mycket med stödhem inom ert område.

Här är länkarna till deras hemsidor:  

Djurhemmet Tigerharen i Skara

KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sweet_heart83
0

tack för tippset! Men det är svårt att ställa upp som stödhem för OM han inte skulle tåla katten/katterna så kan vi inte vara stödhem tills katten får ett nytt hem…att hitta ett nytt stödhem el permanent hem kan ju ta tid,om han inte tål katten kan han ju tyvärr inte gå runt och ha katten här hemma i flera månader till….. suck usch och fy för allt det här. Vi vill ju så gärna ha katt!!

Lena
0

I så fall vore det nog bäst att ni kunde låna någons katter under en tid. Katter som kan komma tillbaka till ägaren om ni märker att situationen blir ohållbar.

Om ni kan vänta några månader så kommer det troligen att uppstå en situation där vi behöver rädda flera katter från avlivning från ett katthem som bara har dispans en viss tid. I det läget skulle vi kunna ordna med någon form av bakjour. I tid handlar det om juni-juli månad.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Det brukar ju oxå komma in katter till djurhemmen som är avlivningshotade och snabbt måste ha ett stödhem, Då kanske ni kan vara till hjälp tills ett nytt jourhem hittas. Det kanske oxå skulle gå att fixa så att det finns ett jourehem som kan ställa upp utifall det inte funkar hos er om ni berättar hur det ligger till

Lycka till!.

sweet_heart83
0

# ja det kanske är en bra idé, att ha ett annat stödhem som "reserv" bakom oss, som kan ta katterna om det inte skulle funka för oss.Glad För vi vill ju så hemskt gärna ställa upp för dessa nödställda djur men man måste ju samtidigt tänka på sin egen hälsa också…. annars hade vi kastat oss över flera av dessa nödställda katter man läst om här och på andra sajter….mitt hjärta blöder för dessa djur. Och det känns så hemskt att vi somså gärna vill hjälpa dom- kanske inte kan pga av allergi. Medan det finns andra som inte är allergiska, men som inte VILL hjälpa djuren….

vanessa
0

Det är bra att ni funderar på långhåriga kissar också , för det hade jag under min allergi. Eller jag hade en kortpälsad och en långpälsad. Men den korthåriga hade jag besvär med rent allergimässigt. Så när han gick bort av sjukdom och ålder, så skaffade jag mig två semikatter. Nu är jag faktiskt inte ens allergisk längre! Så hopp finns. Och nu spelar pälslängden ingen roll. Vill dock komma med en varning för kattungar, för de har mer av allergenerna än de vuxna kissarna. Oavsett pälslängd. Sedan kan du alltid gå in på Cornish här, för Rexkatter är mindre allergiskapande. Trots sin korta päls. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

sweet_heart83
0

Glad#6 så glad för din skull att du numera slipper besvär av din allergi, hoppas på att det ska gå lika bra för oss.Glad Ja vi har också hört att långhåriga katter kan vara mer "allergivänliga"Och vi vet också att rex-katter tydligen också ska funera mer "allergivänliga". Vi har annonserat och efterlyst cornish-rex katter(både ungar till salu och vuxna för omplacering) men utan resultat…suck

Vi har även efterlyst katter av rasen norsk skogkatt på forumet för dessa katter men utan resultat…Ledsenså därför försöker vi nu även här,och det vore så fint att få ge ett par behövande katter ett hem

Tezza
0

Love
Love
(Devon Rex, Göteborg)

Miko

Miko
(Devon Rex, Göteborg)

Dom här rexarna finns på kks hemsida (Morgan) Jag tycker dom ser så otroligt goa ut! Hade jag haft plats så skulle jag själv ha köpt dom:)

Hoppas det är ok att kopiera in dom.

Lena
0

#8 Vilka fina katter! :)

//Lena

Tezza
0

#9 Ja visst är dom. Tycker dom är så himla fina å jag önskar att jag hade mer plats och tid. Jag hoppas att de snart får ett trevligt hem tillsammans.

sweet_heart83
0

#8 Åh tack för tippset! Dessa två killar hade jag helt missat!Ringde på studs men kvinnan som var kontaktperson hade inte hört nåt om dessa två katter på länge så hon trodde att dom ev redan var placerade i ett varaktigt hem. Hon skulle kolla upp det.

Tack ännu en gång för tippset!

modellflickan
0

Vilka söta katter

Engla
0

sweet_heart83; Ååhh, rexarna var ju jättefina! Hoppas att ni hittar en katt/katter som passar er! Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

sweet_heart83
0

Tack engla! Sökandet fortsätter…Får vi väl tag i två katter, och min sambo tål dom så kommer dom bli de mesta bortskämda i världenGlad

morgan_kks
0

#14 Har du inte funnit någon långhårig tisse så kan du ju maila till KKS samlingsadress formedlare@kks.nu där du skriver dina önskemål.

OBS! formedlare@kks.nu upphör om några veckor att gälla då vi förändrar nuvarande adress. Spar d v s inte adressen för framtiden…

Morgan

sweet_heart83
0

#15 jag tog ditt förslag och har precis mailat formedlare@kks.nu…*hoppas*Glad

Engla
0

Här finns två hemlösa katter som söker ett hem. http://www.blocket.se/vi/10829740.htm?ca=22_s

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

sweet_heart83
0

Uppdatering! Devon rex killarna som jag blev tippsad om högra upp här i tråden, bor kvar i den familj som först ville lämna bort dom. Det hade löst sig av sig själv och dom behövde inte längre flytta. Skönt att höra men samtidigt tråkigt för oss Fundersam

Katterna som engla tippsade om här i inlägget ovan var också jättefina men hade ett behov av att gå ut och det kan vi inte ge dom tyvärr. dessutom vill vi helst inte chansa med en "banlig bonnkatt" så vi hört att katter av ras eller åminstonde långhåriga katter är bättre för allergiker… min sambos medicin kommer nu förhoppningsvis fungera men hans läkare tyckte ändå att vi skulle försöka hålla oss till raskatter el långhåriga…hoppas vi inte låter kräsna nu för det är vi verkligen inte, vi önskar att vi kunde hjälpa ALLAmen vi måste ju tänka på hälsan samtidigt..