Akut sjuk hittekatt, Hjälp!
En långhårig mkt skygg katt har sent på kvällarna kommit till oss för att äta (mat står ständigt ute avsett för en annan stackare.)
Kattens ena öga är skadat och han är troligtvis blind på det , i kväll ser jag att även det andra ögat nu är inflammerat, troligtvis är det bindhinneinflammation och han riskerar nu att bli helt blind om han inte snabbt kommer till veterinär.
Jag har ingen kattfälla och efterlyser nu att få låna en i Borås trakterna, finns det någon där ute som har en fälla?
Tänkte köpa en via nätet men det tar flera dagar att få hem den och jag kan inte vänta med att fånga in katten då den omg. måste få vård, typ i morgon då det även är fredag.
Tack
Puttar upp! Har någon en fälla att låna ut i Boråstrakten?

kolla med kommun jägaren då om denne kan hugga in och hjälpa dig ? köp en påse bulla till han/henne =)
Bor i Skara och har fälla, kanske för långt att åka?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Putt - se hit Boråsare!
Kan någon lägga in denna tråden på www.katter.nu. Jag vet att där finns aktiva i Borås som säkert har fälla att låna ut eller som kan hjälpa till att fånga in katten.

Putt!!! Så skönt att veta att du finns för missen..fälla någon?
Någon som kan hjälpa till i detta akuta ärende!!!
Puttar upp för en fälla!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Har du en vanlig bur? Under tiden du jagar en fälla så försök att få honom att komma till dig… Lägg ut torrfoder som en liten gång, mot dig. Sitt med fötterna under dig, benen som ett V och lägg torrfoder mellan dina knän. När han väl är där uppe, så låser du hans ben med dina händer, frambenen i en hand och bakbenen i den andra, och snabbt in i buren med hans huvud först…
Genom att göra så med maten har jag fått 3 st katter tama på kort tid… Eftersom ni inte vet hur mycket han ser så kanske han låter sig luras tidigare än ni tror…
Det skadar inte att försöka… Lycka till!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Puttar upp för en fälla - någon i Boråstrakten borde väl kunna hjälpa till 
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vet att min kusin har lånat fälla ett par gånger, hon bor i Alingsås. Tror Råmossens katthem kan ha. Nummret finns i telefonkatalogen om jag minns rätt. Råmossen ligger utanför Alingsås, om man åker från Alingsås mot Trollhättan.
Jennie
Putt
Hoppas det har ordnat sig?Finns det inga aktiva som arb på ett katthem som kan hjälpa till ,åka ut och fånga in den sjuka katten med en fälla ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar igen
Medarbetare Hittekatter iFokus

Var är trådskaparen
Hoppas lilla missen blivit infångad och får veterinär vård nu!
Jennie
Jag vet att TS plus några andra medlemmar i Borås-trakten gör sitt bästa för att hjälpa denna katt, samt flera andra hittekatter i området. Det verkar finnas många hemlösa katter i Borås med omnejd.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Förlåt, förlåt att jag inte uppdaterat. För mkt jobb, små barn och en make på sjukhus har gjort att jag inte hunnit följa upp.
Har köpt mig en fälla men dessvärre har jag inte sett till katten förrän igår men nu skall fällan gillras med godsaker och så hoppas jag på tur.
Det ständiga kruxet med dessa skygga katter är ju att de mkt sällan dyker upp förrän sent på kvällarna, ungefär lagom tills blåstjärna stänger. Vill ju inte ha katten instängd i fällan hela natten och släpper jag ut honom i ett rum så lär jag inte få in honom igen. har gjort detta misstag tidigare.
Återkommer med rapport så snart jag kan.
Stort tack till "A" i Borås som alltid finns till hands för goda råd! Tack!
ISa01, kissen mår inte dåligt av att sitta i fällan en natt. Täck över den med en filt eller något, så blir det lite mysigt. mat har han ju och för att se till att han får vätska, så kan du ju pilla in lite mjukmat under natten. HAr du provat att fånga med håv om du släppt ut i ett rum?Det är inte så dumt som det låter. Sen tar du kissen och håven och puttar in kissen i en transportbur, som du ställt på högkant. Oftast går det så snabbt, så kissen fattar inte vad som händer….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hur gick det???

Hur har det gått med denna katt?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hur har det gått här då?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*