Hittekatt i Småland söker hem
Fick det här mailet i går och undrar om någon kan hjälpa till då våra stödhem är proppfulla just nu.
Pia
Hej!
Jag skriver till er i ett sista försök att rädda en stackars hemlös katt från avlivning. Katten i fråga har "sökt upp" mina föräldrar utanför deras villa i Småland, men då de redan har katt och är sjuka båda två orkar de inte ta hand om en till. Katten var bedrövligt mager då den kom till dem för tre veckor sedan och då de är stora djurvänner kunde de ej låta bli att sätta ut mat till den och till slut la de en liten låda med filt i deras växthus och där har den förskansat sig…. Mina föräldrar har kontaktat flera katthem runtomkring i Småland, satt upp lappar och annonserat men ingen vill ha katten, och på katthemmen är det ju fullt… Katten är enligt dem kelig och stryker sig mot dem, och de vill verkligen inte avliva den men kan som sagt ej ta hand om den länge till då min mor snart ska in på operation och min far ej orkar med mer.
Jag kör gärna ner till Småland och hämtar katten om ni har möjlighet att ta hand om den lille så att den får chans till ett gott liv. Har ni möjligtvis plats för den?

är katten polisanmäld? hoppas allid på att tama katter har ett hem, den kan ju ha gått vilse, blocket, har den gått en bit elr hamnat i en bil så räcker det ju inte med lappar..
var i småland? småland e stort, hur ser katten ut? vet tre som är försvunna sen att tag i uråsa. två gråtigre en LH o en KH, o en bruntigre med vita tassar..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

detta känns ju väldigt akut, vet du om de har ringt och anmält den till KKS service telefon där finns det ju en chans att den kan komma in till ett stödhem .
Jag fick det här mailet i andra hand men har nu mailat till kvinnan som skrev och hoppas få kontakt med henne så att jag kan få mer info.
Pia
Försök få veta lite mer om katten. Ålder, kastrerad, päls, färg, etc, etc. Gärna en bild. Var i Småland?
Då ökar chansen att någon kan ta den

Katthemmet Kompis saknar ju fortfarande en del katter efter branden om det är i närheten av Nybro??
Bilder finns på deras hemsida
Nalle

ja småland är ju ganska stort,….

Hur ser katten ut? Vi söker ju våra katter efter branden!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

puttar upp i förhoppning att få veta VAR i småland och hur kissen ser ut,

Puttar oxå.
Nalle

Puttar igen.
Pia var är du?
Tänk om det är nån av Kompis katter.
Nalle

Ja, tänk OM! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

putt,, finns väl inte så många katthem i småland att fråga föresten??? vilka har tilfrågats o VAR är katten? två av de som e saknade från uråsa är polisanmälda hoss växjö polisen i allfall, kanske tingsryd med,,
Rädda Djuren har tagit hand om katten och kommer in här och svarar.

#13 tack, bra det ,

Puttar på denna tråd då jag fortfarande sitter i funderingar om det skulle kunna vara en av Katthemmet Kompis kissar som saknas efter Branden.
Nalle
Hej, förlåt för dröjt svar.
Så här ser kissen ut, okastrerad hane, född förra året.
Hittades i Vaggeryd, 3 mil söder om Jönköping.
Känner ni igen honom så hör av er!
Mvh Frida
lille vännen! Nu är han i alla fall märkt! HAr ni kastreat honm också? HEder åt er som tog er an den lillle
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej tyvärr var det ingen från Kompis i alla fall. men en liten söting var han.
Hoppas ni hittar nån som saknar honom eller nån annan som vill älska honom.
Nalle
ja men i och med att han är märkt nu, så är han väl kastrerad i samma svep?
Okej, vad synd.
Ja, han är kastrerad, märkt och fått sin första vacc nu.
Mvh Frida
lille sötnosen. Hoppas ha får ett hem som älskar honom…..