Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 2644 ggr
Belganet1
0

Tor söker ett kärleksfullt hem

Hittades i ett sommarstugeområde i Pukavik. Han bor tillfälligt hos mig. Jag har sökt hans hem, via polis och annons men tyvärr inget svar. Han söker ett hem där han kan vistas i utemiljö, han är van att utnyttja kattlucka. Han är kastrerad, vaccinerad, öronmärkt, avmaskad och han hade en tandfraktur som vi åtgärdat hos tandläkare Annika. Samtidigt passade vi på att ge honom en sommarfrissa. Han är alltså en långhårig grå hankatt, älskar bli borstad. Övrigt en ganska självständig kise. Han kommer bra överrens med Randy en 10 månaders katt för övrigt verkar han inte gilla social samvaro med katter. Enl. vetrinär uppskattas han ålder 3 år.

Belganet1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj foto på Tor kommer här.

Sidentass
0

Vilken fin kisse..så bra att han fått bo hos dej så länge..puttar för ett passande hem för snyggingen!

Ankie
0

riktigt fin kisse :) hoppas det finns någon för denna kisse med

Khiraz
0

oj en sån snygging Tor ärGlad

tervmatte
0

Vet att det finns två-tre annonser om liknande försvunna katter på Blocket. Jag letade själv efter ägare till en "likadan" katt igår och kollade genom annonserna där.

siberlina
0

men lille  tor  ,jag hoppas  han får  ettbra  hem..

Katthemsmatten
0

Puttar för vackre Tor

Medarbetare Hittekatter iFokus

Belganet1
0

Tack för de uppmuntrande ordenSkrattande

Jag tog hand om honom den 13/12-2009. Jag har inte kollat Blocket men skall göra det. Synd att kisen inte blev öronmärkt när de kastrerade honom då hade han "hittat hem" igen.

Josefa
0

Ah, ett grått lejon

Lena
0

Vilken mysig katt!

Du kan även pröva med att lägga in honom i den här tråden: Vi söker ett hem

Samt på Djurannonser iFokus som är en sajt bara i syfte att lägga in annonser om djur som säljes eller köpes.

En annan bra sajt när man söker hem åt hittekatter är www.katter.nu där det finns ett särskilt annonsforum för omplaceringar. Det finns även ett forum där också för hemlösa katter.

Det är bra att ha så många tentaklar ute som möjligt. Här på Hittekatter har vi mycket stort engagemang för hemlösa katter. Problemet är bara att de flesta av oss redan har huset fullt med kissar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Belganet1
0

Tack för tipset Lena, skall genast undersöka detta!