Nytt stödhem/permanent hem till Lova
Lova kom till mig från Sturkö-kolonin tillsammans med sina två kattungar i november. Kattungarna flyttade snart till ett alldeles eget hem, men jag har haft kvar Lova som stödhemskatt då hon behöver tid på sig för att lita på människor.
Nu har dock mina två egna katter börjat säga ifrån, de vill inte bo tillsammans med den nya katten mer och jag förstår detta mycket väl då jag bara bor i en etta. Det är synd om lilla Lova som går väldigt bra ihop med andra katter att inte få vara med riktigt.
När hon kom till mig var hon väldigt rädd i flera veckor och rörde sig i princip inte utanför ett litet hörn som hon bosatte sig i. Sedan följde en tid när hon var väldigt arg på oss människor runt omkring och fräste så fort vi kom nära, den uppstod när vi skulle försöka få in henne i en transportbur för att åka och kastrera och vaccinera henne. På grund av detta var det omöjligt att åka till veterinären och hennes motvilja mot transportburar verkar kvarstå.
Efter detta har det dock gått mycket bra med henne! Hon är nyfiken, busig och vill vara med och se vad som händer, dock en liten bit ifrån. När man leker med henne kommer hon så nära att man kan klappa henne, dock kan hon boxas lite om man klappar för länge i hennes tyckte, men hon har aldrig fällt ut klorna vid dessa tillfällen. Hon sköter lådan perfekt, gillar det mesta i matväg och tycker som sagt om andra katter. Jag tycker att hon har anpassat sig mycket bra till att leva i lägenhet, hon verkar inte vara ledsen över att hon inte får gå ut, men hon skulle säkert gilla att kunna gå ut lite också i säker miljö/på en innätad balkong.
Nu skulle Lova behöva ett alldeles eget hem eller ett nytt stödhem där hon kan fortsätta att utvecklas. Hon är uppskattningsvis bara året gammal och ser väldigt liten ut. Jättesöt! Hon har en vacker blå/grå/vit färg. Lova är en KKS-katt och finns i Norrköping.
Hör gärna av dig till mig så berättar jag mer!
Putt för lilla söta Lova!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag snor bilden till hemsidan;) Har du fler?:)

Yes! Mailar över senare idag! 
Vilken liten raring 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Åhhh så fin hon är!!!
Putt!
putt

Nu ligger vackra Lova ute på min sida på www.kks.nu (emmas katter)
putt för Lova!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
putt

dagens putt härifrån!
#7 kan detta vara Isoldes försvunna kattunge tro? Hon hade ju 3 som mystigt försvann sommaren hon togs in….
Intagen från aspan hösten 09

#14 herregud vad söt, är det min isoldes kattungar du pratar om?

Det blev tyvärr ändrat med Lovas nya hem, så hon letar fortfarande efter ett nytt stödhem eller permanent hem!
Putt för lilla Lova!
putt för sötnosen!
putt

Tack för att ni puttar för lilla Lova (som gör framsteg och blir lättare och lättare att klappa)! 

Puttar upp för Lova. Situationen blir allt sämre, min ena katt har fått flytta hem till mina föräldrar eftersom hon gått ner i vikt då hon inte trivs tillsammans med Lova.
snälla kan någon hjälpa?

Gärna någon som har en eller flera egna katter då Lova tycker mycket om kattsällskap! Hon är låg i rang. Dock är hon fortfarande ganska rädd vilket kan ta sig uttryck i att hon fräser och slår, man måste vara väldigt lugn med henne och låta henne utvecklas och bli trygg i sin egen takt. Detta har gjort att hon ännu inte är kastrerad.
Hon är väldigt nyfiken (vilket gör henne modigare och modigare) och vill gärna vara med och se vad som händer, men på avstånd.
puttar för Lova:)
Hör av er till Katteklina då! För hon har ju andra katter och Gandalf måste ju komma till ett hem, där han är ensam!
#14 Men oj det är ju som en kopia av lilla Isolde! Synd att vi har knökfullt här. Var befinner sig dottern nu?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur många katter har du Lena?
#26 vem är Gandalf?
#27 det är Herr Grå Junior i Göteborg:)