*LÖST* Kolonikissen Fläcken söker hem!
Fläcken har varit inne i 14 dagar nu för att få tid att läka efter kastrering, vaccinering och chip-märkning.
Om ca 1 vecka så måste vi tyvärr släppa tillbaka henne om inget hem hittats.
Eftersom vi måste fortsätta att kastrera de katter som är kvar ute för att stoppa tillväxten.
Om någon vill öppna sitt hem för denna lilla misse så maila oss på ostgotakatterna@live.se
Summa: 900 kr.
Fläcken finns i Norrköping.
men söta fröken då……

Puttar för ett hem inomhus
Puttar
putteliputt
Någon som har en plats för lilla damen??
Hon vill inte ut i kylan igen.

Puttar
Ännu en vacker kisse. Håller tummarna för att ett hem hittas!

Puttar upp
puttar

Hoppas hon får stanna inne.. puttar

Puuuuuuuuut!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Någon….tiden går!!??

Puttar för den stackars katten som inte vill ut i detta ovädret… 

Puttar för söta Fläcken
Om nu ingen anmäler sig kan det bero på att man måste betala 900 kr. Alternativet är att Fläcken måste ut i kylan igen. Ryser när jag tänker på alternativet.
Det skulle ju kunna lösas genom att den som vill skänker ett bidrag till veterinärkostnaderna.

Samma alternativ som hotar alla TNR katter
#26sålänge någon matar, och ett isolerat hus finns för katten att gå in i så är det en OK tillvaro. TNR kallas det.
Som jag skrev i andra tråden, föreningar måste ta betalt för att kunna hjälpa fler katter.

Putt!! Någon som inte har lika kattfullt hus som vi har..?
Priset gäller för ett permanent hem, inget annat, då detta är formulerat som en säljesannons. Miss av oss att inte skriva följande:
Givetvis tar vi inte betalt för tillfälliga hem! Kontakta gärna oss om du har en vrå att tillfälligt erbjuda! Vi vill så gärna slippa släppa tillbaka henne. 
/Lina
Putt för den lilla söta vännen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja så synd om ni måste släppa ut henne igen puttar
#16 Så du tycker att katterna ska vara gratis? Det höjer ju inte katternas status.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#23 Så tolkar inte jag #16!

Annebeate det är samma orsak som ni har när det gäller Svalövskatterna. Inga hem.
Puttar för en liten vrå till den söta Fläcken
putt för även denna misse
Åh, inget hem i sikte för denna söta tjej?
putt för hem/stödhem
puttar jag med
#24 Okej inte gratis, men att man ska gå ner i pris. Det är oxå fel tycker jag.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
puttar också, och det är så att man måste ta betalt för kissarna, eftersom ingen förening i sikte betalar för kastrering, utan enbart privatpersoner, och 900: är en skälig summa, så gå ner i pris går inte, då 900.- inte på långa vägar täcker alla utlägg
hoppas så för ett hem till kissen
Maggan47

jag hadde inte hafft nåra problem med att få betala 900 för en "färdig" kisse, smidigt att själv slippa krabba med vetrinär, ett seriöst hem betalar det, klart ni ska ta betalt så ni kan hjälpa fler missar,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
# 25 hur menar du Gullimat?
#23 Varför detta påhopp! Det är fråga om att vara realistisk. Det är väl inte så att människor står i kö för att rädda dessa katter eller? Nu gäller dessa 900 kr inte stödhem. Det finns säkert människor som skulle vilja erbjuda sig att bli permanenthem men inte samtidigt betala 900 kr. Det kan vara fråga om människor som inte funderat överhuvudtaget på att skaffa katt men vill göra en insats. I slutändan är det viktigaste att katten får ett hem, alternativt ut i kylan med de tragiska konsekvenser detta innebär. Att sedan föreningen behöver kompenseras sina utgifter ifrågasätter väl ingen.
Ok..Nu håller vi oss till det som är viktigt , Missarna behöver akut ett eget hem!!!!
Förstår att det finns olika åsikter ang priset men detta gäller enbart permanenta hem.
Vi söker givetvis stödhem oxå.
För att vi ska att kunna hjälpa flera katter behöver vi få in pengar.

Den som vill göra en insatts o hjälpa en kise betalar nog mer än gärna 900kr då det inte ens är hälften mot vad de skulle få betala om de själva gick till vett.
Varför skulle folk inte ge 900kr för en färdig kise?
Vi har inget pris änu på Eslövskisarna ingen har anmält sig som blivade ägare på dem.
Det är så att det inte verkar finnas några hem.
Hoppas ock att denna underbara kise får ett o att den blivade ägaren inte tvekar att betala det låga priset.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Du skriver "ut i kylan med det tragiska konsekvenser det innebär". Håller med dig om det, men vad hände med Fru Jansson? från Svalöv. Hon släpptes ut i kylan redan efter 8 dagar, ni gjorde det som dom försöker undvika.För Östgötakatternas Fläcken och Nostippen kämpar dom verkligen för att slippa släppa ut dom igen
#36 Vilken bedömning som gjorts med Fru Jansson är inget jag har haft något med att göra. Sannolikt fanns det ingen annan lösning och katten vad jag hört mådde mycket dåligt när den vistades inomhus och skall för övrigt nu bli omhändertagen av en dam i Svalöv.
Självfallet hoppas jag innerligt att både Fläcken och Nostippen skall få permanenthem eller i vart fall stödhem. Tyvärr är jag inte lika övertygad som andra om att människor över lag är beredda att betala 900 kr i fall de av omtanke vill ställa upp som permanenthem för en hemlös kisse och därefter ta på sig kanske många ggr kostsamma veterinärbesök. Jag hoppas jag har fel men tyvärr tror jag inte det.

Tror dom flesta skygga katter påvisar i början att dom mår dåligt av att vara inne men det brukar ändra sig efter ett tag, och hade dom fått välja, tror jag dom väljer att vara inne.
Dom har förklarat varför summan stod här och det gällde då permanenthem
Puttar också för stödhem eller permanenthem
Observera att dessa trådar handlar ENBART om att söka efter ett hem åt kissarna. Vi jobbar rent ut sagt häcken av oss för att hitta hem åt alla kissar. Ibland hamnar man i ett flow, ibland går det trögare.
900 kr är en skälig summa för att få en "färdig kisse". Summan har vi diskuterat mer än en gång och kommit fram till att det är det som ska gälla. Vill man göra en god gärning och "slippa" köpekostnaden så är man givetvis välkommen som stödhem, men att sänka priset är inte aktuellt.
Vad gäller många gånger kostsamma veterinärbesök så finns det aldrig några garantier, oavsett om det gäller hemlösa katter eller ej.
Att människor över lag inte skulle vara beredda på att betala 900 kr för sin nya familjemedlem kan jag inte hålla med om. Vi har haft många intressenter som varit intresserade av kissarna men av olika skäl inte fått köpa kissar av oss. Inte en enda av dessa har haft invändningar på priset. Och skulle nån vilja ha en permanent kisse men inte vill betala 900 kr (som vi alla härinne vet knappast täcker veterinärkostnaderna), ja då tycker jag man ska tänka över om man verkligen har råd att skaffa kisse.
/ Lina
Låt tråden återgå till sitt egentliga syfte nu! 
putt för sötnosen som bor hemma hos mig :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Puttar vidare för sötisen
putt för sötis

puttar för den fina ädelstenen!
ja vi vill inte att de ska bli utsläppta igen
Ja putt åtminstone för ett stödhem!
ja putt för stödhem
Transport kan givetvis ordnas!
putt för stödhem
puttar

dagens putt härifrån!
putt
Tråden låses på TS begäran. Fläcken har fått ett hem nu! Grattis! ;)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"