Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2681 ggr
anebit
0

Sigge är försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sigge är en 2 årig svart/vit katt  som varit försvunnen sedan 21/ 12 06 i Eskilstuna, vitt runt en rosa nos mest på höger sida samt ett smalt vitt streck upp mellan ögonen,  stor vit haklapp, vit mage och vita tassar även lite vitt på bakbenen, rosa trampdynor. Helsvart rygg. Kastrerad och öronmärkt L8049, Bar vid försvinnandet ett blått halsband med adresstub, ej pingla (kan ha tappat det)………..Oj vad vi har letat och annonserat och lappat.                                       Snälla ring Camilla 073-5899676 eller Ann-Britt 070-4521111

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Vilken sötnos. Glöm inte att polisanmäla honom också. Håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Hoppas ni hittar honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SmillasMatte
0

Vilken sötnos. Hoppas och håller tummar att ni hittar honom.

Sidentass
0

Håller hårt i tummarna för att ni snart återfinner honom…det är så oroligt när någon av ens kära inte finns hemmavid…

tänker på er..

Siden

essut
0

Var i Eskilstuna försvann han??

Lena
0

Usch vad jobbigt det är när katterna försvinner så där. Ge dock inte upp för det finns goda exempel där katter kommit tillrätta efter mycket lång tid. Sätt upp nya lappar med bild på Sigge, utlova hittelön, lägg även lappar i folks brevlådor. Om det inte är gjort redan polisanmäl och ring runt till de katthem som finns i regionen. Något som är bra att göra också är att gå runt i området och inventera alla bodar, uthus, garage etc. Det är nämligen ganska vanligt att katter blir instängda av misstag.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Vi har polisanmält, ringt djurskyddet, katthem annonserat på många saiter på nätet och i lokaltidningen, lappat med bilder och hittelön, minst 150 st…… lagt ut i lite brevlådor, och vandrat och vandrat och ropat och lockat men Eskilstuna är stort, katter kan ju dra i väg varsomhelst…..Har även ringt kommunens renhållning och vägvärket och hört hur dom gör när dom hittar en överkörd katt. Enl. dom så kollar dom halsband och örontatueringar…. Kan man lita på det tror ni?

anebit
0

Sigge försvann nedanför Mälarsjukhuset i Eskilstuna efter en flytt från Sundbyvägen.. Antagligen bortjagad av en revirkatt. Hans syster har också varit borta först i 7 dagar sen hemma i 4 dagar sedan borta i 11 dagar  efter flytten…………………….   NU ÄR HON INNEKATT……. Katterna är min dotter Camillas katter.  Själv har jag en innekatt,  grårandig huskatt/bondkatt som blir 14 år i höst och heter Rasmus. Han går i koppel på somaren på vårt fritidsställe.  Han stoppar själv in huvudet  i selen, så det går att vänja dom…. Han sitter till och med och väntar på altanen att jag skall sätta på honom selen innan han går ut på gräsmattan.                                                           Ann-Britt

Lena
0

#7 Det verkar ju som ni gjort allt som går att göra. Om kissen smet i samband med en flytt finns ju risken att han försökt ta sig tillbaka dit han bodde tidigare. Katter blir nästan som lite förvirrade när de byter miljö och det tar sin lilla tid innan de känner sig hemma på nya stället. Det är ganska vanligt att de rymmer tillbaka till gamla stället. Har ni sökt - satt upp lappar även där han bodde tidigare.

Och visst är det så att katter kan vänja sig att tycka om koppelprommenader. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Min dotter flyttade från en villa och där har hon satt in en kattkorg i lekstugan med filtar i och satt fast dörren på glänt. Informerat grannarna och satt upp lappar runt området vid villan. Jag vet snart inte vad vi skall göra. Så fort nån ringer om en svart/vit katt så åker vi och kollar men hitills alltid fel katt. Men vi ger inte upp hoppet, vi fortsätter och letar……………..

//annbritt

gejsa
0

#10# Hej annbritt! Jag bor ju också i Eskilstuna. Du låter bekant. Har du hämtat din gamla katt Rasmus i Hällby månntro? Isf var det hos mig du köpte den.

Har läst om din dotters katt i Kuriren. Undrar jag om dom som hämtar döda katter verkligen är så noga med att kolla efter halsband eller id-märkning. Vet flera katter som plötsligt försvunnit och dom har varit märkta. I ett fall kom dom ihåg att renhållningsverket hämtat en död katt. Den var också idmärkt men det såg dom inte.

anebit
0

Hej Gejsa!  Min Rasmus kommer från min brors katt Minus innan hon blev kastrerad. Han bor utanför Köping. Men vem vet vi kanska känner varann ändå. Ett par år var jag sekreterare i Eskilstuna Parapsykologiska förening, du kanske var där på nå föredrag…………………………

//Ann-Britt

gejsa
0

#12# Nej, då var det fel. Men det lät så rätt när jag läste om dig och din katt. Det var kvinna som hämtade en kattunge och skulle bo i lägenhet i Eskilstuna. Sedan hade dom en sommarstuga där katten skulle få vara fri eller i koppel minns inte vilket. Såg att din dotter bodde nära lasarettet och det gjorde kvinnan med i en bostadsrätt. Så jag trodde att det var du. *ler* Jag har nämligen den kattungens två syskon kvar hemma i livet. Mamman är död för några år sedan.

Hoppas ni hittar katten iaf.