Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 385 ggr
vanessa
0

Djurhjälpen på tv4

Hejsan, i morse och skulle maila en fråga till Mona Sahlin om vad hon vill göra för djurskydd om hon kommer till makten.

Då blev jag förvånad! För inslaget om oss på Djurhjälpen i somras finns fortfarande kvar! Tänkte att det skulle ha försvunnit. Så om ni vill se katten Doris, Sigge, Ying, Yang och mig så kan ni gå in här: http://www.tv4.se/nyheter/nyhetsmorgon/480407.html Klicka sedan på "Övergivna katter söker nya hussar och mattar". Den glasögonprydda är jag, och mitt tilltalsnamn är Katarina. Men jag heter också Vanessa. På riktigt. Nu ska jag fortsätta leta efter e-postadressen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Puma77
0

Jättekul att se Vanessa.Skrattande

//Pia

evamojje
0

Hej Vanessa

Jag har problem med eran sida kommer inte in vet inte om ni har problem med den nu men du kanske vill kolla vad som har hänt?

Såg inslaget och tyckte att det var jättebra. Hur har det gåt för katterna som var med har dom fått hem?

Och varför gör ni skillnad på korthåriga och långhåriga när det gäller priset.

Korthåriga 700 kr

Långhåriga 1200 kr

Tassar från Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Misan
0

#2 Vad får du för felmeddelande? Jag kommer in på sidan utan problem. Det kanske har varit något tillfälligt fel hos Ballo när du försökte logga in men nu är det inga problem.

Alla katter som var med på Tv har fått hem, Det har även kommit brev från Doris som kommer upp i helgen.

Lisa

vanessa
0

#2 Som Misan sagt så har alla kissar fått hem. Det som känns lite extra underbart är att Doris älsklingen fick hem, trots att hon har en tandsjukdom.Något som vi givetvis meddelade ägarna innan adoption. Saken var att många backade när de hörde det. Men denna familj ville fortsätta att ta hand om hennes tänder framöver.

Priskillnaden beror på en enkel anledning - tillgång och efterfrågan. Folk är beredda på att betala mer för dem, och då får de göra det, så kan vi få in lite, lite extra för att ta hand om alla kissar. Så det har inget med att vi tycker att långhåriga är mer värda, för vi anser att de alla är värda lika mycket. Speciellt ligger våra skyggingar nära vårt hjärta.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#3 & #4 Härligt att hör att alla katterna fått hem nu.

Långhåriga katter är alltid populärare. Vet inte varför? Själv är jag mera inne på korthår. Men på något sätt har de långhåriga huskatterna högre status precis som att folk tycker att de är mera raskatter än korthåriga huskatter. Jag hör ofta att ägare av långhåriga huskatter talar om sina katter som skogkatter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"