Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 953 ggr
[GunillaR]
0

Hälsningar från Grand Canaria

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit en vecka på Grand Canaria och firat jul där. Vädret har inte varit det bästa, bara två soldagar på en vecka. Men det har varit varmt och inte regnat på dagarna i alla fall.

Så här såg det ut från min lägenhet

[GunillaR]
0

Dag två vid frukosten fick jag en gäst

[GunillaR]
0

Hon kom tillbaka till lunchen och fick naturligtvis en smakbit

[GunillaR]
0

Och sedan blev det en mysig lur i solen

[GunillaR]
0

Hon stannade hos mig hela veckan. Det var en hona som var väldigt lik Zenita, som jag kan tänka mig att Zenita kommer se ut om några år.

Det var ingen strykarkatt utan mycket välvårdad, tam och kelen. Så fort jag satte mig i en stol för att läsa en bok så hoppade hon upp i knät, ja så det var bara att klappa på. Någon bokläsning blev det naturligtvis inte Glad

Saknaden efter min lilla busunge blev lite mildare just på grund av denna fina dams besök.

Det fanns även en hane som hade sitt område där, en mycket vacker orange-röd tiger som skvätte sitt revirmärke på stenarna utanför. Han var dock inte så kelen av sig så han brukade bara "mjaua" när han kom förbi. En stilig herre var det vill jag lova, synd bara att jag inte fick honom på bild.

Kram!

Debattia
0

Skönt du haft det trevligt och bra,man behöver sånt också.. Tycker bara synd om katterna som inte har någon egen husse eller matte.

Undrar ifall där finns turister året runt som ger den mat ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[GunillaR]
0

Dessa två katter måste haft hem eftersom de var så välskötta. Katter som den svarta kan inte bli så "husmysiga" och vara så välskötta om de inte har något hem. Det fanns hundar också som gick lösa på samma sätt och som absolut inte var några vildhundar.

Debattia
0

Jag tror tyvärr det är hemlösa som blir matade av turister.Kan ha fel.I vilket fall som helst är jag lite avundsjuk på dig.Du åkte när den värsta snöstormen var här i Skåen och Sveden.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

ja fy bubbblan nu är det över 20 cm snö ute….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[GunillaR]
0

# 7 - Där fanns hemlösa katter också som strök omkring vid barerna och caféerna, men dessa två katter som var där jag bodde, de var inte hemlösa. En hemlös katt är inte så välvårdade i pälsen och så fina.

Varför ska man utgå ifrån att en katt är hemlös bara för att den går ute?