Tristan - en hittekatt som hittat hem
Vill bara skriva några rader om vår nya kisse Tristan Tåren. Han kommer ifrån Hittekatten i Piteå som tidigare gick under namnet Fyrkantens Katthem. Nu får de inte längre kalla sig katthem eftersom de inte fick sitt tillstånd förlängt. Det innebär att alla katter utom 9 måste ha omplacerats tills den 31/8 2007.
Efter besök på Hittekattens i Piteås hemsida blev vi förälskade i Tåren som han hette innan han kom till oss. Det blev flera samtal med föreståndaren. Den 16/8 kunde Tåren resa med Cammo ned till Stockholm där jag mötte honom för vidare färd till Göteborg och Alvhem.
Nu har Tåren även fått namnet Tristan och har blvit en underbar knäkatt som trivs bra tillsammans med sina kompisar Saga; Tessie och Linus. Vi älskar honom alla! På bifogad bild ligger Tristan ytterst i fotöljen tillsammans med Linus och Saga.
Samtidigt ber vi en bön att alla de andra kissarna på Hittekatten i Piteå också ska hitta hem i tid.
Hittekatten i Piteå (Fyrkantens Katthem)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej Lena
Vilken fin kisse Tristan är.
Vilken rolig teckning han har.
Vilken bra sämja de har. tre kissar i samma fåtölj :)
Fast alla kissar är ju fina, på sitt speciella sätt.
Kram Jenna
Hej Jenna!
Tristan är en underbar kisse på alla sätt. Han är som en liten kattunge fast att han är fullvuxen. När han leker brukar han jama med en ljus röst och låter precis som en kattunge. Och leker det gör han gärna med KKS myntamöss och allehanda andra modeller av möss.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena, Vad Tristan är vacker…
Vilka fina katter det fanns i Piteå.. Blev kär i Lillan, men tyvärr så ska vi inte ha någon mer katt..
#3 Ja det finns många fina kissar där och sedan är de så bra i sättet också.
//Lena

Jättesöta alla tre 

Man kan inget annat än att gilla snyggingen Tristan Tåren! Han är en blandning mellan mina katter, Ängla och Blixten…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tristan är en lyckokatt!
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vi puttar upp den här länken JÄTTEHÖGT! 

Hej!
Jag känner mig stolt att det var jag som fick äran att resa med Tåren/Tristan från Luleå till Stockholm. Tänk, vi hade varit så oroliga innan, att han skulle bli livrädd under flygningen och få panik! Den som var räddast var nog jag" :) Personalen på flyget var så vänliga och jag tror Tristan kände på sig att han var på väg till någonting bra! Kanske också att Feliwaysprayen gjorde sitt och lugnade honom.
När vi landat och var på väg ut, jamade det!Aha, första ljudet från misse, tänkte jag(han hade inte sagt ett knäpp på hela flygningen)…men där fick jag tji…jag hade "miiiau, miiau" som ringsignal på min mobil och det var den som ringde!
Vilken lyckokisse, han drog högsta vinsten när han fick komma till dig Lena!
//Cammo
Vad fin han är! Och vad fina de ser ut tillsammans, myskatter.
Härligt att han fick komma till dig!
Tristan är en riktigt gullekatt. Vi kallar honom för lilla gubben bland annat. Det är så kul att han på en gång blev kompis med de andra tre katterna. För en liten stund sedan tvättade Saga öronen på honom.
Vi är så glada och nöjda med honom! :)
//Lena
vilken lycka för alla, och mest för Tristan, älskar lyckliga slut, eller en bra början
Maggan47

Tristan=
=