Bebis kan ha kvävts av katt
Läste detta på
Förstår inte varför dom tar upp sån här sak när det inte är bevisat att det är kattens fel?
Nu tror jag att många katter får sota för det här…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Har någon kontaktat jornalisten?
Skulle gärna göra det men mina ord räcker inte till

Kommer bli många oskyldigas död pga den artikeln.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

För egen del undrar jag varför man lägger en filt över vagnen?
Om det inte legat en filt mellan katten och bebisen tror jag den hade vaknat och skrikit.
Sen hade jag ju aldrig lämnat mitt barn utan uppsyn utomhus, men det är jag det.
Tråkigt sätt att lära av erfarenheterna och katten är ju faktiskt ett djur; den har inget ansvar. Hur ska den fatta att den inte får ligga hos bebisen?
Jag tror snarare att de hittade ungen död och hittade på katten för att inte bli anklagade för att inte ha sett till barnet. Vilken katt skulle ligga på en skrikande, viftande unge?
Jag hade aldrig lämnat min unge ute ensam utan uppsikt en så lång tid som det ändå måste ha varit.
Min reaktion på detta var att nu får en massa katter sota för detta när föräldrar blir rädda. men vem vet om det inte var något annat som plötslig spädbarnsdöd och så råkade katten vara i närheten. Lätt att skylla på något annat.
//Pia

Detta borde lära mammor och pappor att inte ställa en barnvagn utomhus utan tillsyn, om det bara är 5 min eller 1 timme så kan en sjuk människa stjäla eller göra illa babyn. (har hänt förr att bebisar blivt stulna)
Det står att dom kolla efter någon timme. Hur FN kan man vänta med att kolla efter en hel timme, kanske det var 2 timmar t.o.m. VEM VET.
Om det nu var en katt så tror inte jag heller att den lägger sig över ansiktet utan i fotändan.
Lätt att skylla på nåt som ni skriver.
Varför inte ställa barnvagnen på balkongen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tycker det är oansvarligt att lämna en bäbis vind för våg i ett par timmar utan uppsikt , jag lämna niklas kanske med 5 mins mellanrum , man gick ju som en hök i fönstret
att lämna barnvagnen så där länge utan uppsikt är att be om att nått ska hända ju
Jag har aldrig låtit min sova utomhus ensam. Har alltid varit med då och haft uppsikt.
Visserligen har väl ite katter varit det jag varit rädd för, utan att någon sjuk människa ska stjäla honom.
Och tänk vilken panik bebisen måste ha om den vaknar och gråter och föräldrarna inte hör. Är man inne så kan man ju iallafall prata med den om man skulle sitta fast i något, och komma ganska så på en gång.
Kan inte förstå hur man lämnar sitt barn obevakat ute och dessutom så länge helt obegripligt.
Tror precis som ni att katterna kommer få sota för detta misstag. Nu blir säkert risken ännu större att fler gör sig av med katten när de får barn.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Usch..befarar att det kan bli konsekvenser efter den här artikeln…finns inga bevis på att kvävningen är orsakad av katt..sen så är det väl också upp till föräldrarna att ha uppsikt när bäbyn sover ute..visst man har inte ögon i nacken, men då och då tittar man till iallafall..dåligt av journalisten att lägga så mycket uppmärksamhet just på katten!
Tråkig och mycket sorglig historia i tanke på barnet och dess föräldar..:-(
Något som är lätt hänt med i panik är att man får för sig saker som kanske inte stämmer. Ungen kanske råkade ut för plötslig spädbarnsdöd eller liknande och katten kanske befann sig i vagnen. katter märker ju precis som hundar när något inte är som det ska. De kanske tyckte de såg katten ligga på ansiktet men gjorde den egentligen det eller såg det bara ut som det?
Själv tror jag inte att katten vållade barnets liv i alla fall.
//Pia
Ja jag kan ju säga att om sonen är ledsen över att han tex har trillat och slagit sig, så kommer gänget direkt och ska trösta.

Mina sambo har andnings stille stånd när han sover innan han fick sin maskin väckte alltid katter o hundar mig eller honnom när han slutade andas..
Katterna lade sig nära o jamade honnom i örat bla.
Nedras jornalist.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Usch, stackars familj! Kan inte och vill inte ens föreställa mig sorgen att förlora ett barn.. Skickar många styrke-tankar till dem idag.
Sen stackars katter som sagt, detta kommer skrämma fler nya föräldrar att göra sig av med sina katter.
Inte säkert att katter får sota för detta, däremot föräldrarna som lämnat barnet utan uppsyn. Jag har själv varit med om en katt som hatade min dotter när hon var nyfödd, men det är en helt annan historia. Denna katt gjorde det knappast med flit, vilket de flesta säkert förstår.
Självklart är detta tragiskt och katten såg nog bara en varm skön plats att sova på. Var katten dessutom stor, så är det fullt möjligt att den kvävde barnet genom att ligga på den. Ett litet barn har inte en chans mot en stor katt.
Tragisk är det i vilket fall
Läste på text tv om just detta som inträffat, där står det att det kan röra sig om plötslig spädbarnsdöd.. Känns mer sannolikt
Ja då är det väl på sin plats att skandalreportern dementerar……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jodå, jag har hört sånt här förut.
Min syrra berättade att någons barn (nån vecka gammal) hade också mött samma öde.
Katten vill ju bara väl. Det är föräldrarna som måste förstå att inte lämna barnet utan uppsikt för länge, eller se till att katt inte kan hoppa upp i vagnen.
Jobbigt för familjen, jobbigt, jobbigt.

För att tillägga…. min syrra bor i Finland, och detta hände för många år sen…………