Här är katterna jag söker hem till !!!
Ett par har separerat och dessa två katter behöver ett nytt hem !!! Finns i Helsingborg !!!
Här en liten beskrivning på mina katter. Hanen heter Nemo och är 5 år gammalt, kastrerad och vaccinerat. Dock inte chippad. For 5 år hjälpte jag vänner på en hästgård i Skälderviken, där Nemo föddes på Långfredagen. Familjen jag hjälpte på gården hade även en stor Mastiff som bet ihjäl Nemo syster. Eftersom som jag är djurvän räddade jag honom från att blir ihjäl beten. Jag har tagit hand om Nemo när han var bara 5 veckor gammalt, jag trodde först att han inte skulle klara sig. Men efter Nemo mor inte brydde sig om sina unga och hunden redan bet ihjäl hans syster. Så har jag tagit hand om honom, första veckor har varit inte lätt eftersom han behövde mjölk i nästan 24 timmar.
När Nemo fyllde ett år så skaffade jag honan Daisy, från en familj i Allerum. Daisy är nu 4 år gammalt stiliserat och vaccinerad, dock inte chippad.
Nemo är svart med vita tassar, han är väldigt social och glad för varje person han träffa. Han är mycket snäll och älskar att leka.
Daisy är svart/brun marmorerad och är försiktig till personen hon inte tjäna till. När hon lära tjäna till personer eller gäster så är hon världens guldigaste katt. Hon älskar att gosa och när det är det dags att sova så vänta hon i sängen och vill gosa.
Nemo är katten som mest vill leka och Daisy är katten som vill gosa.
Både två är tama och rumsrena. Går alltid på katt toa och gjorde aldrig något i lägenheten. Jag använda kattströ som är gjord av pressad papper, för använde jag kattsand. Men kattströ är lättare att hantera.
Både två få torrfoder till maten. Jag använda i regel Royal canin Light men bytta i mellan så katter få lite av växling. Både två äta nästan allt.
Efter jag separerad mig från min sambo och tanken har flytta bort från Sverige så önskar jag bara att jag hitta ett bra hem för mina katter. Även om det kommer tjänas tungt eftersom jag älska mina katter. Min Sambo hade själv 2 katter och 2 hundar så Nemo och Daisy är även vana vid hundar och andra katter.
Dock vill jag inte att Nemo och Daisy blir separerat från varannan, eftersom Nemo och Daisy är som ett kärlekspar och inte vet hur dom reagera när man skulle separera dom.
Så nu vet du lite mer om mina katter jag bifoga ett par bilder från Nemo och Daisy.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Men är de hemlös? Hon som hade de innan då?

fina kissar…
när jag läser fattar jag det som matte ska flytta utomlands..undrade lite jag med men mer över varför ingen vill ha kissarna när man separerar…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
och jag undrar varför man inte tar med sej katterna i flytten.
Att skaffa pass och Rabies vaccination är inga svårigheter om det nu skulle behövas
´Förhållandet har tagit slut och mannen har ingenstans att bo!!!
Känner sig virrig ,deppig och vet inte vad han ska göra!!!Kan tydligen inte ta dem med sig till Tyskland.
Debattia
Attans också… att man slänger ut mannen är väl som det är, men varför slänga ut katterna
Hoppas han inte går där på gatan med två transportburar.
Den killen behöver hjälp med att ta hand om sina katter.
PUTT PUTT för det.
Puttar upp detta är akut!!!!!!
Debattia

putt för de fina kissarna!!

Så fina de är. synd om katterna oxå ska behöva separera, de borde ju verkligen få vara tillsammans.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Debattia, du står på tur för nästa 70krona! Så jag måste ha ett kontonummer till dig av något slag! Just nu, så finns det 58 kr på lilla kontot och då saknas det bara 12, som kommer in i morgon!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

men är de utkastade nu elr finns de i lägenheten ?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Åh, små vä'nnerna! De kanske kan få bo hos dig akut nun när Jp åker? OCh då kan du ha nytta av en annonspeng….
Tack så enormt mycket Gunilla för att du tänker på dessa kisar!!!!
Hoppas dom ska få ett bättre kryp in än i mina sommarburar.Dom är ju vana vid att vara inomhus.
Jag hade ett litet napp men det verkar inte bli något mer.
Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa dem till en bra framtid.
Debattia
Ja,men det är bättre än gatan! Var är de nu?
Puttar upp.Har fortfarande inte hittat något till dessa kissemissar.Ska ringa killen i dag och höra var han har dem nu…
Debattia

putt
Har försökt ringa mannen i helgen men ingen som svarar.Hoppas jag får tag i honom nu under veckan..
Debattia
ja jag undrade jag med . Stackars kissar…och så får du PMa mig nåt kontonummer, för det är dags nu!

Putt! :-)
Debattai, din 70-krona ligger och väntar på dig!
Gunilla ! Jag är dig enormt tacksam !! Kan du inte sätta in det hos Din Veterinär. Bank-Giro 5142-4976. Märk det med Pälsbollarna.
Debattia
Ok då gör jag det i stället!
Omgående SMÅDJURSKLINIKEN DIN VETERINÄR 5142-4976 pälsbollarna fr gunillah 70,00
Känns kul det här! fyra stycken har fått annonspengar utan att det kostat någon något!
Tack så mycket !!! Jag har ju inget annat konto förutom mitt privata och det till vetten hjälper ju våra kissemissar enormt mycket.
Debattia
Konstigt för jag får ingen mer kontakt .Hoppas inte det är för sent bara. Men man får inte bara tro det värsta direkt .Kan ju bero på fler omständigheter också????
Debattia

hoppas det finns en rimlig förklaring till tystnaden som inte katterna drabbats av….håller tummarna…