Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 510 ggr
gejsa
0

Detta är ju rent av tragiskt också.

Varför har man inte rejäla burar när man flyttar??

http://www.blocket.se/vi/10510193.htm?ca=12_s

Faxlin
0

Sickra sötnosar. Hoppas de kommer till rätta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, men det är mitt i stan och är dom vana innekatter så kan det nog vara risk för att dom körs på tyvärr. Och dom är snabba på att hämta döda djur på gatorna här i stan. Dom fraktas direkt till sopstation så man får aldrig veta vad som hänt sin katt oftast. Vet flera som har haft katt i stan som försvunnit utan att man fått veta vad som hänt dom pga detta.

Lena
0

Vilken mardrömssituation. Men vet ju inte på vilket sätt det hänt.. Katter kan ju drabbas av panik i sådana stressfulla situationer som en flytt och betee sig helt annorlunda mot vad de gör till vardags. Det är inte heller ovanligt att de sticker iväg tillbaka sitt gamla ställe/ eller försöka gör det. Det gäller därför att ha med det i beräkningen och utrusta sig med säkra kattburar och att inte släppa ut dem förrän de är hemtama på det nya stället. Sätta katterna i ett stängt rum medans man bär in möbler och flyttlådor etc.. Knepigt dock att båda försvunnit.

Hoppas att ägaren får tillbaks dem! Om jag vore i dennes kläder hade jag höjt hittelönen till en tusenlapp. Då blir folk mer motiverade att hjälpa till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Förhoppningsvis så har de satt upp lappar i området! Alla kanske inte kollar på Blocket direkt…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
0

Vad hemskt, men om man ska flytta så tkr jag att man ska ta och sätta in de i ett annat rum som Lena skrev här över eller inackodera de på ett katthem medan man flyttade ut sakerna (om man håller på med flyttningen i flera dagar och länge) för det är ju inte så lätt att hålla de inne även om de är i ett rum för sakerna i det rummet måste ju också ut! Eller så kan man sätta in de på toalletten!
Om jag skulle flytta så skulle jag absolut ta det jätteförsiktigt med min katt och om han som är innekatt skulle smita skulle jag verkligen göra allt för att hitta honom!

Men jag hoppas verkligen att familjen får tillbaks katterna!