Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2183 ggr
Hawknestgrove
0

Siberlinas Värmdökatter, vad hände egentligen???

Nu vill jag verkligen ha svar på, hur det gick för dessa kissar. JAg har mailat Akutgruppen, men inte fått svar. Det var mu faktiskt tack vare oss här inne, som de katterna blev omhändertagna och räddade. De kom till stödhem, men sen vet vi inget mer…. Jag vill i alla fall ha klarhet i hur det gick för dem sedan!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

Ja, det undrar jag också…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

catfoot
0

Ja, vad hände…Det blev tyst runt dessa..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Vill jag också veta…undrar hur det går nu..

Hawknestgrove
0

Ja solskenshistorier är vi inte bortskämda med här inne, så det vore väldigt skoj att få uppföljning lite grann i alla fall på dessa kissar….

SamanthaJones
0

Jag är oxå nyfiken!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Hawknestgrove
0

ja vi var ju många som lade ner en massa tid både på nära håll och i fjärran och var så glada att det löste sig. Så vi hade ju gärna velat veta hur det gick för kissarna

catfoot
0

Ingen som vet???

OT/Snyggt ....

siberlina
0

jag  vill  ochså veta

annebeate
0

Visst vill man veta.

Finns här ingen som känner någon i Akutgruppen?

annebeate
0

Om mitt minne inte sviker var det Elena som var mycket engagerad i Värmdökatterna och var med och fångade in Maja Gräddnos och de andra. Är Elena med på sajten fortfarande?

Siberlina har du hennes telefonnummer?

Hawknestgrove
0

ja elena är ju en väldigt vettig person . HAr för mig att jag har hennes mailadress.

elena
0

Hej allihop. Ber om ursäkt för sent svar men det är väldigt sällan jag är här inne. Har även haft datakrångel. Modemet gick sönder i sista åskovädret. Bra att du mailade mig gunilla.

Det är både tråkiga och bra nyheter om Värmdökatterna:

Inför sommaren flyttade alla tre katterna till varsitt nytt akuthem.

Det tråkiga är att mamma Ullabella lyckades rymma från akuthemmet på Angelikagränd i Tyresö. Vi har letat och satt upp lappar både högt och lågt men ingen katt. Vi har anlitat detta akuthem förr utan problem.

Randis som hette Majja från början men var en pojke är helt social. Honom får man klappa, bära på och klippa klor.

Sotnos är klappbar men fortfarande lite, lite blyg och försiktig. För övrigt är hon en ganska stillsam katt som gärna sitter i fönstren och tittar ut, leker med bollar och andra leksaker  på det lite lugnare sättet.

Hawknestgrove
0

OK!Så sorgligt med lilla mamma. Hur gick det, blev lilla Ullabella kastrerad? och de är kastrerade de andra två med?

Vi får hoppas att lilla Ullabella kommer tillrätta….

Finns kissarna på Akutgruppens hemsida?

Usch  åska är inget kul. Jag vet……

catfoot
0

Skönt att få rapport om kisserna..Synd att lilla UllaBella har rymt..hoppas ni får tag i henne snart, hur länge har hon varit på rymmen??..

Å som Gunilla skriver, att hon var kastrerad…

OT/Snyggt ....

elena
0

Alla tre är kastrerade, vaccinerade och id-märkta i örat. De finns på hemsidan som är helt ny Glad

elena
0

Vet inte exakt när hon rymde, jag var på semester. Mycket bra att hon är kastrerad och även id-märkt i örat i det här läget. Det är polisanmält.

#14 En liten katt är det inte. När jag åkte och kastrerade henne vägde hon 7.9 kg. Lite överviktig men inte mycket. Hon är en stor katt.

Hawknestgrove
0

Ok, då tar vi bort epitet lilla UllaBella då!

Hawknestgrove
0

annebeate
0

Så trevligt att höra ifrån dig Elena.Glad Hoppas att du framöver har möjlighet att vara inne här på forumet åtminstone då och då.

Maja Gräddnos, förlåt Randis, och de andra glömmer jag inte i första taget. Hoppas att Ullabella snart hittas.

elena
0

#19 Det var inte igår.

Är här inne ibland och läser en del trådar men det blir inte ofta, tyvärr.

Kusten
0

Åh nej stackars Ullabella.. hoppas man hittar henne!

I vilket område exakt försvann hon och ungefär vilket datum?

Antar att det lappats därute och att ni även har efterlysning om henne på hemsidan.

Roligt att höra om de andra, att det går framåt.

essut50
0

Hoppas Ullabella kommer in snart i värmen, hoppas ni håller koll var hon är..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

siberlina
0

jag  tror   ulla-bella   hade varit   ute  i många  år  , när jag    fick syn  på henne    på landet, i somras   så    sprang  en katt    förbi   som    påminde om ulla-bella,men jag kunde  ju inte  tro   att det var hon ???

elena
0

Ullabella försvann från angelikagränd i Tyresö. Bor någon här i närheten så hjälp gärna till att leta.

annebeate
0

Finns det efterlysning på Ullabella hos Stockholms Katthem?

Kusten
0

24 - Tack för svar.

Vilken månad försvann Ullabella och finns hon efterlyst på er hemsida någonstans?

martdat
0

oj, hoppas ulla bella kommer tillrätta.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

#23 Kanske värd att kolla upp det?

Mina föräldrar hade katt när de var typ nygifta och flyttade sedan med katten.

Katten rymde tillbaka till det gamla huset säkert 20 mil bort.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

elena
0

Ullabella försvann någon gång i Juli och hon finns på akutgruppens hemsida under efterlysningar. Där stämmer inte datumet och det beror på att hemsidan är ny sedan den 1/9

http://www.akutgruppen.com/

essut50
0

Har ni kollat upp det Alejex skrev om. Hon kanske har sprungit tillbaka dit hon kom ifrån..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#29 mitt tips är att ni lägger in på så många katthem som möjligt under efterlysningar, alla kollar inte runt på alla hemsidor.

www.katthemmet.nu   Stockholms Katthem

http://www.djurhjalpen.nu  Djurhjälpen Vaxholm

http://fisksatrakatthem.nu  Fisksätra Katthem

http://www.stadskatten.org  Kattstallet Åkeshov

http://www.kattluckan.org Föreningen Kattluckan

http://www.sodertaljekatthem.se  Södertälje Katthem

Nån som ser jag missat nån tipsa gärna om den. Allt för missen ska ha en chans att få sova varmt och torrt i vinter

siberlina
0

men nu har jag inte sett  någon katt där  på ett  tag , isöndags   var det en räv  där,men den som   påminde om ulla bella    så  vi i juli.som jag förstår    så        var ulla -bella  ute  i flera  år    ,hon kanske   är  ute  och letar   efter    sina  barns  far…

annebeate
0

putt…

Anen27
0

Oj…

Jag har lagt efterlysningen nu även på www.kattvarnet.nu , katthemmet i Haninge…

Hawknestgrove
0

toppen. De andra då? hur ick det med dem<?