Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: annonsdiskussioner
Läst 2783 ggr
Mison
0

Dags igen! 10 kr för en kattunge!!

Dessutom skickas dom iväg så fort dom kan äta torrfoder själva. Just nu är dom 4 v.

Vad gör man? Ska jag skriva till dom och be dom tänka om, eller ska man se om någon kan ta ifrån dom alla bebbarna?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

Telefonnumret går till Ystad

Magda
0

det e ju för sorgligt det här!Gråter

önskar att vi hade haft bostad och plats, då hade jag åkt och hämtat dem direkt och lagt dem till Trollmor..

men maila och upplys dem om att man inte får skilja kattungar från mamman hur tidigt som helst…

monsi
0

Informera dem om vad som gäller.

Skicka ett Pm till Gunilla så kan hon också skriva till dem hon är suverän på sånt.

Hopas på ett luckligt slut, o att de små får vara kvar hos mamman tills de är 12v o att de höjer priset.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

shareza
0

dom ska absolut inte få ha djur,,,enligt lag får inga katter säljas tidigare än 12 veckors ålder,,,hämta dom och be ett katthem hjälpa till

Mison
0

Verkar vara hästmänniskor, har googlat på dom

monsi
0

Hm undrar  varför jag ville ha katt info på häst sidorna.Obestämd

Svaret finns i tråden Suck!

martdat
0

anmäl dem till länstyrelsens djurskyddsispektör, går att maila om man tycker det är jobbigt att ringa,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

anmält annonsen. Även mailat idioterna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

här är formulär till Länsstyrelsen

http://www.lst.se/lst/_Admin/mailformularLST.htm

Mison
0

bravo, jag bugar o bockar

Hawknestgrove
0

Mison
0

och jag har sparat annonsen, ifall den försvinner

Hawknestgrove
0

fått svar och svarat själv.

Jaha och att ni säljer kattungar för en tia, et har ni inga som helst betänkligheter över? Billig ormmat och billigt hetsoffer till kamphundar. Till och med en leksakskatt är dyrare! Ta MINST 100 kr! Och kräv kastrering! Vilket ni skulle Ha gjort med kattmamman. Gå in på Hittekatter i Fokus, så får du se vilken misär du bidrar till. 100.000 hemlösingar, som kommer att öka i höst, när folk har lessnat på era små leksaker!

--------------------------------------------------------------------------------

Från:************* [mailto:**************
Skickat: den 7 juli 2009 19:18
Till: gunilla
Ämne: RE: Hur kan ni!

Vi skrev aldrig att kattungarna skulle säljas innan 12 veckors ålder!
När vi skrev att de kunde hämtas när de kunde äta torrfoder, antar vi ju SJÄLVKLART att de är över tolv veckor Och kan ta hand om sig själva!

--------------------------------------------------------------------------------

From: gunilla.hallgren@telia.com
To: **************
Subject: Hur kan ni!
Date: Tue, 7 Jul 2009 17:30:03 +0200

Hur kan ni! För det första, så får man inte sälja kattungar som är under 12 veckor.

För den som vill, så har jag konversationen sparad i sin ursprungsform

Mison
0

vilka *^`?`^***^^

catfoot
0

Man blir bara så arg, å förtvivlad över människor som inte bryr sig..Bara för att det är en katt…..Fy F*n..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Låt då bli att få kattungar då. Billigast och bäst…..

Skickat: den 7 juli 2009 20:44
Till: gunilla.hallgren@telia.com
Ämne: RE: SV: Hur kan ni!

vaddå, tror du seriöst att vi säljer våra kattungar till vem som helst?!
Det är inte priset som räknas, vi vill bara att dom ska få det bra!Och priset har vi på vårt vis för det är inte lätt att få kattungar sålda, spec inte om dom inte är renrasiga!! Vi försöker inte tjäna pengar på våra djur. du kanske inte förstår hur dyrt det är att kastrera eller sterilisera sin katt! Och kastrering av katterna vi säljer diskuterar vi i sånna fall med köparen

Hawknestgrove
0

Nu har jag talat om för  personen, att jag anmält dem och att de gärna kan följa konverationen här inne….

Fått mera svar

…..För det första, så heter det kastrering även av honor. För det andra, så planerar man in det när man tar hand om en katt. Du kan följa tråden och din konversation här inne…..

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=98ff9ac7-c7a7-435e-8ebe-d945d293e0f1&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Från: ***********
Skickat: den 7 juli 2009 20:53
Ämne: RE: SV: SV: Hur kan ni!

Tror du inte att vi redan sparar till sterilisering av våra honkatter? Om vi hade planerat att köpa katt från början, hade vi haft råd med det också! Men eftersom våra honkatter är katter som vi har räddat från avlivning, blev det ju lite plötsligt…

Mison
0

Varför släpper man ut katterna om man inte har råd att kastrera?

Hawknestgrove
0

ja hoppsan, de blev gravida… HUR kunde det ske? Vill du ha konversationen, så får du ge mig din mailadress….

Hawknestgrove
0

Inte bara jag…… Att sälja kattungar för ett sånt pris har upprört många. Du kan gott ta ut 400 kr för ungarna. Lova sedan att köparna kan få igen 150 kr när de kastrerat dem innan 8 månaders ålder. Funkar bra för oss här uppe i vår lilla förening i Strömstad.

Från: []
Skickat: den 7 juli 2009 20:59
Ämne: RE: SV: SV: SV: Hur kan ni!

Förlåt för att du har störts av denna annonsen, vi har tagit bort den genast och har andra köpare!

monsi
0

Gunilla du rockar fet = du är bästFlört

Viste du skulle ge dem vad de tåldeGlad

Underbart.

Hoppas bara att de fattar o hittar bra hem till kisarna.

MaalinF
0

Jag har ett annat exempel på ett sånt på min maio någonstanns, jag ska se om jag hittar det.

Lena
0

#21 Även om de inte tar till sig så mycket i denna stund och minut har de nog fått sig en tankeställare i alla fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vad bra att dessa människor fick på pumpen, bra jobbat!

destiny
0

Det är inte bara billig ormmat, billigt hetsoffer till kamphundar och sommarkatter katter som säljs för billigt kan bli. Gråter Dom kan även hamna hos kattsamlare. Hämtade själv för några år sen en stödkatt hos en kattsamlare. Vid det tillfället hade hon ca 50 katter, vid ett annat tillfälle hade hon haft ca 70 katter. Hon sa själv att hon räddade förvildade katter, min kontaktperson berättade att hon köpte katter på blocket. Det stod även i tidningen att hon köpte katter på blocket. Det har varit flera artiklar om henne under årens lopp. Hon har en svada utan dess like och är förmodligen bra på att berätta hur bra katterna ska få det hos henne.Skrikandes

Det syntes inget på henne men katten jag fick hem var sjuk.Gråter  Hon blev bra så småningom efter flera vändor hos veten, hon blev även inlagd några veckor. Enligt vad kattsamlaren själv sa till mig skötte hon alla sina katter så bra… Skrikandes Katten stank som om hon varit doppad i kattpiss. Skrikandes

Hawknestgrove
0

Fortsättning! Läs nerifrån och upp! INte illa pinkat av en trähäst som jag va?

Tack så mkt för all hjälp!
Om du vill så kan vi höra av oss i framtiden när kattungarna är sålda.

Subject: SV: SV: SV: SV: SV: SV: Hur kan ni!
Date: Thu, 9 Jul 2009 11:45:30 +0200

HEJ! och Blocket är faktiskt bra att annonsera på….. Vi sålde våra tre ifrån föreningen på Blocket, utan problem. Här ska du få filen, som jag använde i annonsen! Så kan man modifiera den som man vill

Gunilla

Skickat: den 8 juli 2009 18:35
Ämne: RE: SV: SV: SV: SV: SV: Hur kan ni!

Okej, tack så mkt!

Subject: SV: SV: SV: SV: SV: Hur kan ni!
Date: Wed, 8 Jul 2009 10:52:20 +0200

Helt vanlig "hoppsankatter", som du. Alltså huskatter utan stamtavla. Vi har ju en liten förening i Strömstad, där vi försöker placera ut hemlösa katter. Här ska du få en variant som vi har på fodervärdskontrakt om du vill ha. Plus en liten checklista. Du behöver inte ta med alla punkter, men den är bra som tumregel. Ingen garanti för goda hem, men ändå, så känns det lite bättre!

Gunilla Ordförande på www.kattkedjan.se

Från:[mailto:
Skickat: den 7 juli 2009 22:11
Ämne: RE: SV: SV: SV: SV: Hur kan ni!

Okej, vi ska höja vårt pris på ungarna, och testa på ert/ditt sätt att få katterna sålda
Vi vet inte vad ni säljer för katter, men här är det svårt att få ickerenrasiga katter sålda.
Men vi försöker vårt bästa

To:
Subject: SV: SV: SV: SV: Hur kan ni!
Date: Tue, 7 Jul 2009 21:30:16 +0200

Inte bara jag…… Att sälja kattungar för ett sånt pris har upprört många. Du kan gott ta ut 400 kr för ungarna. Lova sedan att köparna kan få igen 150 kr när de kastrerat dem innan 8 månaders ålder. Funkar bra för oss här uppe i vår lilla förening i Strömstad.

monsi
0

Bra jobbat Gunilla viste du skulle få dem att tänka om.Glad

Kvällens Ros Till Gunilla.

Hawknestgrove
0

ja hon blev jättgald för just filerna med kontrakt och checklista. Dem kan jag tacka Kurran för.

Debattia
0

Bra jobbat Gunilla!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Asch, utan ert  moraliska stöd här inne hade inte något blivit gjort.

Mison
0

Jättebra Gunilla, du är en klippa

DesireEsmeralda
0

Heja Gunilla!!! Skrattande

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

timmjann
0

En lördag för 2 veckor sedan står en äldre kvinna från Korea med en kattunge, ca 10 v i kattkorg och en skylt på loppisen i Lund.

-Kattunge säljes 5 kr-

Kattungen åkte ut och in ur buren och var vettskrämd, bilar och stadsbussar körde förbi 1 m från kattkorgen…..

Fick tag i Natalie från Kattstödet i Lund, hon brukar ha stånd på loppisen till förmån för stödkatter. Hon pratade och pratade med tanten om att åka hem med den lilla för att det var för stökigt och att hon behövde sin mamma och sina syskon. Tanten gick till ett annat stånd och la en duk över kattkorgenoch trodde alla glömt det. Natalie envisades med att hon måste åka hem och gärna lämna sitt telefonnummer om hon ville ha hjälp med ungarna när de blivit tillräckligt gamla. Tanten lyssnade inte. Tog kattkorgen och sa hon skulle åka hem, gick ner i en bakgata och gömde sig i en port med kattkorgen. Hon hade tydligen bestämt sig för att inte åka hem med den kattungen.

Natalie konfronterade henne och sa att då får du ge mig ungen här och nu för det är förbjudet att stå och sälja kattungar för 5 kr.

Efter ett par timmars diskussion så fick Natalie med sig kattungen hem och hon har redan en kattunge som stödfamilj och de små liven finner varandra och har det bra idag, 2 veckor senare.

Jag försökte hitta en vakt som kunde upplysa henne om rättigheterna i början av diskussionen men de hade tydligen gått hem tidigt.

Man blir bara ledsen när folk gör så här med kattungar.

timmjann
0

glömde tala om hur fantastiska ni är som tog hand om 4 kattungar…..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#33 blir förvånad över att loppisen inte har vakter/ansvariga tillgängliga där. Man brukar ju inte ens få sälja mat utan tillstånd kan inte tänka mig de tillåter försäljning av levande djur. Bra att katten iallfall kommit bort från den skatan (ursäkta men det måste hon varit tanten)

kattassen
0

#33 Suck vilken värld är detta? Låter ju som någon marknad "långtbortistan" där man står och hanterar djur som något helt annat. Usch och fy men vilken tur att ni lyckades (ja Natalie också naturligtvis) rädda livet på den lille. För vad i hela friden kunde den ha hamnatRynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

Säger som Kattassen, vilken värld vi lever i. Bra att Natalie tog med sig kattungen hem, inte gav sig förrän tanten lämnade ifrån sig katten. Man kan bli bedrövad för mindre.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

#30 Missade utvecklingen av det här annonsärendet. Det var ett dunderbra jobb du gjorde här Gunilla!

Hawknestgrove
0

Åh, trodde det var något nytt…. I anslutning till detta, så för tre-fyra år sen, så var det loppis här i Näsinge och en som jobbar som sjuksköterska hade med sig små katungar… hon skulle ge bort dem…. INgen nappade….

shareza
0

bra att någon har skinn på näsan och skriker till,,,det är bara för jäkligt att katter ska ha så låg status,,,vi som jobbar med katt-hem o djurskydd försöker göra allt vi kan för att hus-katten också ska kosta minst 400 kr för en kastrerad hane och 500 för för en hona,,,det skulle finnas någont slag av reg för huskatter,,,jag skulle kunna bli katt-polis…blir så förbannad över hur dålig moral en del har,,,

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#40 det är sånt man med jämna mellan rum får maila Jordbruksministern om Skrattande Jag drar ett mail lite då och då å påpekar vikten och fördelarna av obligatorisk id-märkning och kastrering. Det var sura miner när dem reglerna kom för hundar, men gnälls det idag? Nope, så vore ju bra för katter med.

shareza
0

du har så rätt,,,enda sättet för katten att få sitt rätta värde,,,

Mymlan
0

Tänk om en huskatt ngn dag kunde kosta 1500:- minst.

Här i Rimbo tar de 420:- för kastrering hane kanske 500-600:- för honkatt. Ska ju kastrera mina 2 små *hona + hane* när tiden är inne. Inga kissebebisar här.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Naquita
0

folk e inte kloka:( När jag stod på loppisen för ett tag sedan satt det en vettskrämd liten 6veckors kaninunge i en liten katt-tranaportbur och såg jätterädd ut:( Enligt loppispersonen som sålde just där var kaninen van vid människor o hade det bra..stackars lilla kaninungen:(

timmjann
0

Nathalie från kattstödet som tog hem katten som var till försäljn för 5 kronor har satt upp en lapp på Domus att de har öppet hus den 4 oktober för de som vill komma och titta på deras katter och eventuellt ta hem en hemlös. De har något tillfälligt industrihus i Lund som de fått låna.

martdat
0

hittade detta på jordbruksverket.

26 § Försäljning av hundar och katter i zoobutiker, på marknader eller liknande får inte förekomma.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.