Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1191 ggr
Trasan08
0

Ung kattmamma + bebis upphittade

En ung svart kattmamma och hennes lille svarte son hittades för ca 4 veckor sedan i Sånga-Säby på Färingsö i Ekerö kommun. De fick mat av ett par under 2 veckor, men behövde akut komma in i värmen.

Då tog min dotter o jag hand om kissarna, och vi var till vetrinären med dom. De fick sin första vaccinering och genomgång. Tyvärr hade de öronen fulla av skabb, så det blev medicinering för bägge.

Då vi redan har 2 katter, och bor i ett hus där enda innerdörren är till badrummet, fick dessa små hittekatter boa in sig i badrummet, detta är naturligtvis ohållbart för dom, dock får dom i alla fall ordentligt med mat och kel.

De var lite skygga i början och väldigt rädda för fötter o händer, men rätt tama ändå. Så troligtvis har de haft ett "sommarhem", som inte varit så snällt.

Vetrinären tror att Kattmamman som vi kallar "Tyra" är runt året, troligtvis ännu yngre. Och hennes son som vi kallar "Totte" är nu (19/9) runt 9 veckor.

De behöver alltså akut ett nytt hem som kan ta båda två, tills Totte är redo att flytta från mamman. De behöver också 2:a vaccineringen, och fortsatt medicinering för sin öronskabb i ca 1 vecka till.

Båda är helsvarta. Mamma Tyra är otroligt kelig, Totte är  ännu lite misstänksam. De är slanka till naturen, har ätit upp sig bra, då de var väldigt magra först. De äter både torrfoder (Orijen) och blötmat (Mjau) med god aptit, Tyra får dessutom vitaminpasta, naturligtvis får de andra godbitar också. Båda är rumsrena.

Snälla om någon vet någon vänlig själ som kan hjälpa dessa underbara små liv.

Transport kan ordnas inom Stockholmsområdet.

//Karina

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Sidentass
0

Jag har många katter, sju egna samt en stödhemsfamilj bestående av mamma och fem ungar, därför kan jag inte göra mycket annat än att putta upp tråden..så skönt att du finns för missarna och hjälper dom..nu håller jag tummarna för att ett nytt hem kan finnas för missarna..

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Trasan08
0

# 1 Jag hoppas verkligen det, de är helt underbara små liv.

Ska se om vi kan ta några foton på dom o lägga upp i morgon.

Du är verkligen en hjärtego människa! Att ta hand om så många kissar! Lycka till med allihop!

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

MariannE11
0

vet att katthemmen i Sthlm har fullt upp men har du hört efter med dom IFALL dom kan få till något?…i annat fall kanske dom har tips iaf hur du kan göra…

Trasan08
0

#4 Tack, jag har förutsatt att de är fulla, då jag läst det i tidningarna,  men ska ta en koll i allafall :)

Vi har kattungar!

MariannE11
0

även om dom inte kan hjälpa dej direkt så kanske dom har fina tips var du kan söka hem…

Trasan08
0

#6 Hoppas det, de behöver verkligen ett riktigt hem.

Vi har kattungar!

essut50
0

Kolla hos Fisksätra katthem, dom kanske har plats…Men man får betala en slant förståss…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MariannE11
0

putt

Trasan08
0

Är det ingen som skulle kunna tänka sig att vara akuthem för dessa gobitar ? Det är så synd om dom, som måste vara i badrummet.. Kan inte vara bra i längden för kissarna.

Vi har kattungar!

MariannE11
0

vi är många som gärna skulle vilja hjälpa dej… problemet är bara den att de flesta av oss har huset fullt med kissar… önskar så att jag kunde hjälpa dej….men jag har har min maxkvot redan med akutmissar….

ett badrum är bättre än att vara ute o frysa…givetvis vore ett varmt lugnt hem ännu bättre….

glad att du fanns där för dom… förstår din frustration väldigt väl.. skulle vilja kunna trolla… men….Rynkar på näsan

Kusten
0

Säger som Marianne, ett badrum är rena paradiset i nuläget om man jämför med alternativet om de inte hade blivit räddade av er..

Om ni kan få fram ett foto på dem kan det många gånger underlätta och sedan kan du lägga in dem i tråden där hem sökes bland annat.

Eloge till er för att ni tagit hand om katterna så de kan få medicin och kärlek. Försök se badrummet som en tillfällig men väldigt bra lösning under tiden ett seriöst hem hittas. Kram!

Trasan08
0

#11 o #12 Tack för er uppmuntran :) Jo, nog har dom det bra nu, de har gått upp massor i vikt, och deras pälsar börjar bli riktigt utställningsmässiga :) De har ju också fått behandling för deras hemska öronskabb o blivit vaccinerade.

Känns lite bättre nu när jag läst era svar faktiskt. Tack !!

Vi har kattungar!

MariannE11
0

det är lätt att tappa modet då o då…..du är en stor pärla som tagit väl hand om dom på bästa möjliga sätt för dej..

ja bilder är aldrig fel…o vi gillar att se de kissar vi pratar om… kanske någon faller för en bild….

lycka till o ge ALDRIG upp…