Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 3276 ggr
JessicaN
0

Avlivade!!! Två katter behöver nytt hem!

Förmedlar det här från en annan tjej som inte är medlem här. Jag har kopierat vad hon skrev.

"Jag har en kompis som har 2 katter. Honor på 4 år. En svart och en grå.

Dom är utekatter men har tidigare varit innekatter. Dom har bott hos hennes mamma men nu kan dom tydligen inte vara kvar.

Dom ska avlivas imorgon!! Paniiik!

Hade jag kunnat hade jag tatt dom själv. Men jag är allergisk mot katter och har dessutom en hund.

Katterna finns i Göteborgstrakten.

Hjälp! Jag står inte ut med tanken på att dessa 2 helt friska fina katter ska avlivas utan egentlig anledning.
Någon som kan tänka sig att ta dom eller som vet någon som vill ha 2 katter??"

Det är vad hon skrev och hon ville ha all hjälp hon kunde få så jag fick posta det här för henne, vill också hjälpa dom. Jag bor tyvärr för långt bort och har redan flera katter.

Någon som vill hjälpa!?!

JessicaN
0

Någon..?

annebeate
0

Är det du som också satt in en tråd på hittekattsakuten? I så fall gå in och lämna förklaring på frågor som ställs där.

JessicaN
0

Nej, det är inte jag men det var några andra tjejer som skulle lägga ut på andra kattsidor.

annebeate
0

Det var inte många timmar kvar….. innan de skall avlivas!

Någon som kan rädda dessa två katter som finns i Göteborgstrakten?

Alexej
0

TS, inte ditt fel och inte katternas:(

Men det är nästan omöjligt att hitta ett nytt hem till två katter på några timmar…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JessicaN
0

#5 Nej, förstår det :( Men jag vill försöka iallafall.

huskatt08
0

Varför kan hon inte ha katterna kvar?

Har hon haft annons ute på katterna?

annebeate
0

Någon som kan ta dem tillfälligt?Gråter

När i morgon skall avlivningen ske?

JessicaN
0

#7 Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Det är en tråd på familjeliv.se där hon ville ha hjälp och tråden har tagits bort så jag har försökt kontakta hon som ville ha hjälp men jag har inte fått något svar än.

#8 Det vet jag tyvärr inte heller. Tråden har som sagt försvunnit så jag försöker kontakta henne nu. När jag frågade om en text jag kunde posta här så kunde jag ta den i TS sa hon så jag kopierade bara.

Hoppas ingen tar det för oseriöst bara för att jag inte har så mycket fakta Rynkar på näsan Tänkte bara eftersom jag är medlem här så kunde jag försöka hjälpa henne, men nu är det svårt att få tillbaka kontakten med henne.

Själv bor jag för långt ifrån och har redan flera katter Rynkar på näsan

annebeate
0

#9 Hoppas du får kontakt med henne under kvällen  så vi vet om tråden tagits bort pga de hittat hem eller pga avlivning snart skall ske. Du har kanske något telnr till henne.

JessicaN
0

#10 Tyvärr fick jag inget telenummer men jag vet vad hon heter på sajten så jag har skickat pm till henne men har inte fått något svar.

Förhoppningsvis så var det kanske för att kissarna fick något hem eller så.

Var iväg och åt och när jag kom tillbaka så var tråden borta..

Uppdaterar så fort jag vet något.

MariannE11
0

håller tummarna… inte bra med så kort tid…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

nisse02
0

Undrar lite över detta med avlivningshot. Är inte sådana här trådar förbjudna här inne egentligen!!?

Alexej
0

Annonser där ägaren hotar med avlivning är total förbjudna här. Men om någon berättar om avlivningshotade katter och de kan bli räddade är det ju bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JessicaN
0

#13 Oj, det visste jag inte. Kollade för säkerhets skull i gruppen om katter som söker hem och det fanns någon tråd till där katterna skulle avlivas så jag trodde det var okej…

JessicaN
0

#14 Så det går bra att tråden finns kvar..?

Trodde egentligen också att det var för kort varsel men jag tänkte att det skadar ju inte att försöka.

Min senaste katt jag tog in var också en avlivningshotad katt så jag känner mycket för kissar och vill iallafall försöka rädda så många jag kan, även om jag inte kan ta in fler :)

annebeate
0

I detta fallet tycker jag det är helt okey. Det är ett rent konstaterande att katterna skall avlivas och du Jessica försöker bara att hjälpa till och rädda dem, berömvärt tycker jag.

JessicaN
0

#17 Tack så mycket Glad

Har fått kontakt med henne nu.

För att inte röra till det nu så kallar jag dom vid namn (inga riktigt namn). Vi kan kalla tjejen jag har pratat med för Emma, hennes kompis som vill avliva katterna Karin.

Emma har försökt säga till Karin att Karin ska ha dom i sin lägenhet ett tag och försöka lösa det. Emma har sagt massor till Karin och Emma tyckte det verkade som om Karin har tänkt om lite.

Det var som sagt Emmas kompis Karins mamma som har katterna.

Försökte skriva med bara hon och henne men det blev för rörigt, därför skrev jag namn istället Tungan ute

annebeate
0

Då får vi hoppas nu att de inte avlivas i morgon. Det är bra om "Emma" håller kontakten med väninnan och förklarar för henne  att  om nya hem skall ordnas så kan hon lägga ut trådar här, på svenska katters sida och andra sajter men det behövs lite tid om man skall kunna ordna hem.

JessicaN
0

#19 Emma har sagt till Karin att hon inte får göra något förräns hon har ringt Emma. Emma kunde tyvärr inte ha dom heller, inte ens i något separat rum eller liknande.

Får hoppas att det löser sig.. Mer går tyvärr inte att göra nu :( Precis, behövs lite mer tid egentligen.

Alexej
0

Skulle vara mycket enklare med bilder, tyvärr…

JessicaN
0

#21 Har inte heller sett några bilder och jag tror inte Emma har några heller eftersom det inte är hennes katter. Vi får hoppas på det bästa, hon försöker tala Karin till rätta.

annebeate
0

Du har kanske kontakt med "Emma" i morgonbitti. Det vore sorgligt om  katterna avlivas. Be henne kontakta "Karin" så hon hon inte avlivar katterna utan säg till henne att om hon bara ger det lite tid är det stora chanser att det kan ordnas hem. Hon kan då lägga  in trådar på detta forum och andra då helst med bilder på katterna. Många katter har placerats genom detta forum. Att avliva unga fullt friska katter är hemskt och jag vet själv ägare som gjort detta och de jag känner har alla sagt "aldrig mera" så jobbigt kände de det efteråt.

JessicaN
0

Har kontakt med Emma fortfarande. Hon har inte lagt sig än. Hon ska höra av sig till Karin imorgon om bilder.

annebeate
0

Så bra. Bilder på katterna gör att katterna blir mera påtagliga för en och därmed lättare att engagera sig. Så reagerar jag och säkert många med mig. "Karin" älskar säkert katterna och vill deras bästa så nya trådar med bilder på olika forum, bla detta, är absolut det bästa, både för katterna och "Karin" själv.

JessicaN
0

Precis, bilder kan göra mycket. Jag uppdaterar så fort jag får reda på något nytt. Emma ska höra av sig till Karin om bilder imorgon och om hon kan ha dom i några dagar till.

annebeate
0

Skulle inte "Karin" kunna ordna bilder så är det inte kört för det. Ut med trådar på olika forum. Jag kan pusha på detta forum.

Nu är klockan sen och även om jag har semester känns det som det är dags att krypa till kojs. Vi hörs väl i morgon och hoppas då få positiva besked.Glad Jag kollar tråden tidigt.

JessicaN
0

Jag vet inte riktigt annars vad det finns för forum, brukar hålla mig till iFokus :) Ja, hoppas att hon kan ha kvar dom i några dagar till iallafall. Skriver så fort jag får reda på något nytt :)

martdat
0

jag fattar inte varför inte denna karin själv tar katterna om de är hennes? är mamman inte villig att ha de kvar så är de ju denna "karins" ansvar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Putt… Hur har det gått? HAr de räddats?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JessicaN
0

Har inte hört av henne mer sen igår men hon kämpar. Jag ska tyvärr bort idag men hon ska försöka övertala henne om att ha katterna i några extra dagar iallafall.

Sidentass
0

Det kan ta sin tid innan man hittar nya bra ägare….kan inte acceptera att friska katter ställs under avlivningshot..puttar upp tråden..o önskar av hela mitt hjärta att katterna får den tid de behöver för att finna ett hem..

puttar!

JessicaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev det här till henne imorse innan jag åkte hemifrån, har varit borta idag;

"Finns katterna kvar, ska hon ha dom kvar i några extra dagar..?"

Hon svarade;

"Ja hon skulle ha kvar dom iaf i några dagar. Jag tvingade henne. Hon skulle även ringa runt till katthem idag och prata med sin mamma.
Har mailat bilderna till dig nu"

Så här kommer det lite bilder på katterna :)

Filerna hette Saga och Vilda så jag antar att det är deras namn. Först ut en bild på Saga :)

JessicaN
0

Saga igen :)

JessicaN
0

En sista på Saga :)

JessicaN
0

Vilda :)

JessicaN
0

Vilda igen :)

JessicaN
0

En sista lite rolig bild på Vilda :P

JessicaN
0

Ska iväg nu en stund men nu skulle hon ha kvar dom i några dagar så det känns skönt :) Kommer tbx till datorn ikväll.

huskatt08
0

Har det framkommit något om Varför…hon inte kan ha kvar dessa katter???

De ser välmående ut.

annebeate
0

Så söta de är, bara 4 år gamla. KyssKyssDet vore hemskt om Saga och Vilda blir avlivade inom kort.Gråter

Någon som kan ställa upp? Undras om de är kastrerade? 

Jessica undrade över fler sajter att lägga ut trådar, naturligtvis på Svenska Katters Sida (redan gjort i går under Hittekattsakuten  men inga foton) och Blocket. Tips på fler lämpliga  sajter önskas.

Hawknestgrove
0

kattassen
0

#33 Vilka fina katter!! Hur känner man sig och vad är det brist på i sitt sinnelag när man vill ta adjö till två sådana här fina friska djur i sina bästa år?? Det där med känslor och empati för levande varelser finns det?

Ledsen för din skull som kämpar för att få dem att leva kvar. Till den som vill skicka iväg dem till bilan - nej jag finner inga ord som lämpar sig härRynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JessicaN
0

#40 Har frågat henne om det och återkommer senare med svar om varför dom inte kan bo kvar.

#41 har frågat henne om dom är kastrerade men har inte fått något svar än.

Om ni vill hjälpa till eller om någon annan har skrivit på andra sajter som ni är medlemmar på så går det bra att ni tar bilderna och lägger ut där. Ni får kopiera dom om ni vill.

JessicaN
0

#43 Ja, det finns människor till allt…

Tyvärr så kan inte jag ta hand om dom. Min senaste katt var ett avlivningshot och jag har redan flera stycken kissar boendes här.

JessicaN
0

Har fått lite mer beskrivning om katterna;

"Karins mamma är dålig och klarar inte ta hand om dom längre. Dom är steriliserade. Saga är social och mysig. Vilda är lite mer skygg men vill mysa."

Frågade då om dom var steriliserade (avknipsade ledare) eller kastrerade (tagit bort allt) eftersom man ibland säger sterilisering om honkatter och kastrering om hankatter men det skulle hon kolla upp vilket det var, på något sätt så är fortplantningsförmågan begränsad eller avlägsnad iallafall.

annebeate
0

Finns det någon"teknisk"person  som kan lägga in fotona på Saga och Vilda på Svenska Katters Sida under Hittekattsakuten. Där finns en tråd "Hjälper en tjej från ett annat forum". Bägge katterna ser så  söta och välmående ut. De måste räddas!

Hawknestgrove
0

håller på att ladda ner dem photobucket

Hawknestgrove
0

fixat. Nu ligger två bilder där

Hawknestgrove
0

fixat. Nu ligger två bilder där

annebeate
0

Tack Gunilla! Skulle du vilja lägga in bild nr 35 också, Saga så söt på denna bild.

Hawknestgrove
0

ok klart…..

annebeate
0

Tack!Glad

Alexej
0

Livlinan!

Tigerharen!

Båda är duktiga på omplaceringar.

Hawknestgrove
0

ja där har du tips också!

JessicaN
0

Tack så jättemycket allihopa för all hjälp!! Skrattande Uppskattar det verkligen. Eftersom jag inte är medlem på Svenska Katters Sida, uppdaterar ni då om ni har lyckats få ett hem till dom..? Och är det någon som skulle vilja vara jättesnäll och höra av sig till Livlinan som Alexej tipsade om..?

Hawknestgrove
0

Jessica, du kan klicka dig in där själv ! OCh även Trollhättns kattsluss. Alexej har länkat!

JessicaN
0

#57 Vet inte vem jag ska kontakta.. Vilket område ligger Göteborg i..? Skäms Halland, Västra Götaland..?

Alexej
0

Västra Götaland:)

Maila till alla under Västra Götaland med texten här och bilder.

Ta även kontakt med Tina: tina.livlinan@gmail.com

JessicaN
0

Så, nu har jag mejlat text och bilder till alla under Västra Götaland och även till Tina :)

JessicaN
0

Har fått svar från Lena Calmestrand från Livlinan och hon ville veta så att det var aktuellt fortfarande.

"Emma" sa till mig idag att igår sa "Karin" till henne att dom har till slutet på veckan på sig, idag har dom sagt att om ingen hämtar katterna innan onsdag så tas dom till veterinären.

Har mejlat tillbaka till Lena om att det fortfarande är väldigt aktuellt.

annebeate
0

Då får vi pusha för dessa söta honkatter som bara är 4 år gamla och finns i Göteborgstrakten. Inte skall de behöva dö.Gråter

JessicaN
0

Tycker inte det heller, fullt friska är dom..

Tyvärr kan jag inte ens agera jourhem för ett tag men jag vill hjälpa dom iallafall. Vi behöver inte hitta nytt hem till dom innan onsdag, det räcker med ett jourhem så länge så att de slipper dö iallafall.

martdat
0

förjäkla illa av denna "karin" att hon inte tar ansvar för sina egna katter, usch o fy!!Skrikandes Har hon överhuvudtaget gjort något försök att själv omplacera elr lägger hon sitt eget ansvar i dina händer totalt?

Har fått mass mail från Livlinan så de har tagit det på allvar i allafall,

annebeate
0

Begriper mig inte på vissa kattägare.

Saga och Vilda skall inte behöva lida för detta och avlivas på onsdagGråter

Någon som kan ställa upp åtminstone som jourhem.

ksofia
0

Hur är det med killen som skulle vara stödhem åt Tuffas, se annan tråd (vet inte hur man länkar till andra trådar)? Det blev ju inget med det? Bodde inte han i Göteborgstrakten?

Mymlan
0

Hur går det?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Debattia
0

Hur har det gått ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

annebeate
0

Det stämmer att Einar, som erbjudit sig att ta emot Tuffas, bor i Göteborg. Man skulle väl kunna fråga honom. Är det inte Kusten som har förbindelse med Einar?

JessicaN
0

Livlinan letar jourhem för fullt. Måste hitta någon innan onsdag för om ingen har hämtat kissarna då så avlivas dom.

annebeate
0

Kusten, jag har skickat PM till dig.

ksofia
0

Einar är ETG87 och enligt den andra tråden är han bortrest över helgen. Jag har PM:at honom, så förhoppningsvis ser han det när han kommer hem.

Kusten
0

Det är vansinnigt tröttsamt med avlivningshot och att det går ut över katter som tassar ute, som inget hem har och som länge stått på kö in. När ägare inte omplacerar sina egna katter till nya hem blir det alltid en längre väntan för en hemlös, en väntan som många gånger redan varit lång och besvärlig.  

Fauna är den som har kontakt med Einar och hon är hemma imorgon, även Einar är hemma imorgon söndag.  

Jag har valt att inte arbeta med omplaceringar i första hand. Önskar naturligtvis av hela mitt hjärta att dessa fina katter räddas från sitt oansvariga hem. Einar får besluta om han vill öppna sitt hem, mejla honom gärna, men någon annan får stå som huvudansvarig eftersom här är fullt upp just nu.

Har varit rätt nojig för området Bergsjön, att ha katter i stödhem i de områdena och kringliggande, vill därför bara ge råd om att säkra lägenheten (vad gäller rymning) en extra gång i all välmening. Det är vad jag som huvudansvarig själv skulle ha gjort :)  

Det är mina och andras erfarenheter av katthatare i området som gjort mig sån :) Har inget med Einar som person att göra alltså, han är en toppenkille som vill ställa upp för de utsatta katterna.  

Skulle stängt ner datorn för kvällen, får följa den planen nu och hoppas de två gosbollarna här lyckas bli räddade.

annebeate
0

Einar skall tillfrågas om han kan ta någon av katterna men det är högst osäkert. Putt för dessa katter där hem-åtminstone jourhem- måste ordnas inom de närmsta dagarna om de skall få leva vidare.

annebeate
0

Jag har precis skickat PM till Fauna angående katterna. Jag vet inte om Fauna brukar gå in här regelbundet. Kan annars någon som känner Fauna meddela henne att PM finns till henne.

essut50
0

#73 Håller med dig Kusten.. Nu är jag så less på alla dessa avlivningshotade katter som har en ägare..Varför inte låta dom ta ansvar för sin djur själva. Varför ska hemlösa katter jämt få komma sist i kön för att människor inte kan/vill ta hand om sina djur och avlivningshotar på en gång.Skrikandes

Tänk på alla katter som är ute och inte har nån stans att bo..Gråter Hjälp dom i första hand tycker jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Avlivningshotade katter slutar kanske som hemlös katt. Och det finns människor som inte vill ta hand om en hemlös katt utan helst en omplaceringskatt. Bättre än inget.

annebeate
0

I detta akuta läge tycker jag vi skall inrikta oss på att försöka rädda Saga och Vilma. Ägaren har tydligen försökt skaffa hem men misslyckats. Visst skall vi på alla sätt försöka hjälpa de hemlösa katterna men detta hindrar oss inte från att även rädda dessa katter, helt oskyldiga katter som inte förtjänar att dö på onsdag om hem inte hittas.Gråter Jourhem behövs bara just nu så tid vinnes att hitta mera permanenthem.

Kan någon som känner Fauna  kontakta henne ang mitt PM till Fauna.

annebeate
0

Putt……

kattassen
0

Jag har lagt en länk på katter.ifokus.se också.

Hawknestgrove
0

Putt för de två stackarna!

Kusten
0

Är bara en del konfunderad i och med att denna sajt heter hittekatter.ifokus.

Fanns det inget omplaceringkatter.ifokus? Har för mig att det hade startats ett sådant? Ska kolla :) Einar kommer säkert ställa upp, jag ska inte sätta käppar i hjulet för dessa katter eftersom de har lika värde som andra katter har. Det är inte deras fel att ägarna är oansvariga och ingen vill att de ska behöva dö i onödan. Absolut inte. Däremot hade en person som exempelvis Einar kunnat rädda några katter vid Statoil här i Göteborg eller kanske Tussa med ungar nere i skåne om ägarna till dessa två hade agerat som just ägare med ansvar. Bra det finns folk som väljer ta emot omplaceringskatter likväl som det finns folk som tar emot hemlösa.. men ibland blir en del av avlivningshoten ändå just avlivningshot, det riktas bara vidare till en hemlös istället.

martdat
0

#82 djurhem iFokus heter det nog där man får anonsera,,,

håller med dig.

annebeate
0

Kusten, det ligger väldigt mycket i vad du skriver. Bara så svårt att dessa två oskyldiga katter skall behöva dö.

Vet du om Einar nu känner till katterna för han är väl inte medlem på forumet eller?

Kusten
0

84 - Jag har ringt Fauna idag men hon kommer hem först imorgon och jag tror Einar också kommer hem samtidigt. Om det är som jag tror; att de är på en liten resa.

Kusten
0

Glömde svara dig om han är medlem och det är han, hans nick finns på Tuffastråden. Tror inte han känner till katterna här.

Tack martdat, ska kolla in där :)

essut50
0

#84 Du skrev "Bara så svårt att dessa två oskyldiga katter skall behöva dö." Sen kommer det nya hela tiden då dom vet att här kan man få hjälp..Visst tycker jag synd om katterna, men jag tänker på dom riktiga hemlösa istället..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

JessicaN
0

Livlinan (Lena Calmestrand) har eventuellt hittat ett jourhem i Göteborg! Återkommer när jag vet mer med säkerhet.

annebeate
0

¤87 ja, jag skrev så. Jag tänker både på de hemlösa och just nu på Saga och Vilda. Låt oss inte ställa dem mot varandra.

annebeate
0

Jessica, då hoppas vi på det bästa!Glad

JessicaN
0

#90 Ja vi får hoppas nu :) Hoppas också att "Karin" går med på att betala den lilla summa det kostar att omplacera dom, annars så får jag väl ge mig ut på stan och samla pengar :P Avlivningar kostar ju också så jag hoppas att allt går bra nu.

annebeate
0

Återkom så snart du vet hur det går.

JessicaN
0

#92 Det ska jag göra. "Emma" ska höra av sig till "Karin" imorgon om att hon ska ringa Lena Calmestrand.

martdat
0

#91 jasså tar de betalt? Vad bra!!!Skrattandedet ska svida om inte annat i plånboken om man själper över ansvaret på andra,

Lena
0

Det finns en sajt som heter Djurannonser iFokus där det är meningen att alla annonser som handlar om omplaceringar ska läggas. Här på Hittekatter är det egentligen bara hemlösa katter som det är tillåtet att annonsera om. Sedan kan man naturligtvis be om goda råd.

Om en kattägare själv annonserar och har avlivningshot med tar vi bort annonsen. Men nu var det ju lite annorlunda i det här fallet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JessicaN
0

#94 Ja, de tar en liten summa för omplaceringar och det tycker jag att "Karin" ska ha råd med. Har hon tid och råd att annars åka till en veterinär och beröva två friska katter sina liv så borde hon ha råd att betala lite för omplacering som andra människor har ordnat med. Avlivningar är inte gratis heller…

#95 Tack så jätte, jättemycket Lena för att tråden har fått vara kvar! :) Uppskattar det jättemycket!

JessicaN
0

"Karin" skulle inte ha något problem med pengarna.

Det här jourhemmet det pratas om skulle bara kunna ha dom i några veckor men hon hade eventuellt ett nytt jourhem sen som kan ta över. Dom har varit snabba på att leta jourhem så dom hittar säkert något efter det här.

Har bett Lena Calmestrand från Livlinan uppdatera mig hela tiden när något nytt händer.

annebeate
0

Det låter hoppfullt. Glad

Hawknestgrove
0

ja och är det den där omplaceringsavgiften som skon klämmer vid, så får vi väl i så fall samla ihop till lite om hon inte vill?

annebeate
0

Det skulle inte vara något problem med omplaceringsavgiften, se överst #97.

JessicaN
0

#98 Det mest akuta verkar snart vara över, sen om dom får nya jourhem gör ju kanske inte så mycket så länge dom får leva vidare :)

#99 "Emma" sa att "Karin" inte skulle ha några problem med betalningen men om hon hade haft det så hade jag nog gett mig ut på stan för att försöka samla ihop lite, ville inte starta insamling här eftersom det finns regler om det men skönt att höra att ni ställer upp isåfall :)

JessicaN
0

Tack så jättemycket allihopa för all er hjälp och ert engagemang! Jag uppskattar det verkligen :)

Jag uppdaterar så fort jag får ny information och hoppas att tråden får ligga kvar och så, om det är någon av er som vill ha dessa fina kissar permanent :)

Hawknestgrove
0

så de är räddade till livet i allafall?

annebeate
0

Vi hoppas på det.

JessicaN
0

Fick höra nu att "Karin" inte har ringt Lena Calmestrand. "Emma" har förmedlat allt till henne och gett "Karin" både nummer och mejladress. "Emma" pratade med "Karin" igår kväll och då hade hon inte ringt. Får hoppas det löser sig…

annebeate
0

Begriper inte detta då Livlinan nu engagerar sig för att ordna hem åt Saga och Vilda.

JessicaN
0

Begriper mig inte på detta heller, får hoppas hon ringer. Mer kan man inte göra nu eftersom det faktiskt är hennes katter och hon bestämmer… Får hoppas på det bästa.

annebeate
0

Jessica, jag har skickat Pm till dig.

JessicaN
0

Har fått ett sms av "Emma" nu. Jag citerar;

"Hej, Jag är i något av chock. Har smsat och ringt utan att få svar. Så svara hon nu äntligen på facebook. Att jag ska tacka för all hjälp men säga att dom e i himlen. Hon tyckte det var bättre så här än att sätta dom i nya hem och göra dom nervösa. Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Känner mig helt tom. Jag skrev bara: Ja det är ju dina katter.

Jag tackar dig och alla andra som hjälpt till oerhört mycket! Sorgligt att det skulle sluta såhär Rynkar på näsan"

Usch (för att förfina det hela) för "Karin" rent ut sagt när jourhem var fixat och allt! Men vi får vara nöjda med det vi har gjort, mer kunde vi inte göra eftersom det faktiskt var hennes katter.

Tack för all hjälp! Vi gjorde vad vi kunde…..

annebeate
0

Det är så sorgligt och obegripligt. Dessa söta katter hade jourhem som väntade.GråterGråter

Du Jessica och "Emma" gjorde allt för att rädda dem och när ägaren inte vill då står man helt hjälplös.

JessicaN
0

#110 Precis, jourhem fanns men hon tyckte det var för stor stress att omplacera dom. Vi gjorde allt vi kunde så jag får försöka vara nöjd med det…

Sidentass
0

#109 Suckar djupt….och blir både rasande och förtvivlad..här fanns ju jourhem…USCH!!!!Gråter

R.I.P finaste missar…

JessicaN
0

#112 Gråter Förstår inte hur dom tänkte eftersom jourhem fanns.

Men nu har dom det bra iallafall. Det är ju iallafall bättre att hon avlivade dom än att hon skulle släppa ut dom vind för våg bara…

Hawknestgrove
0

Gråter över så fina missar och så dumma folk…. Fy så sorgligt…..

martdat
0

självisk ursäkt, hadde de vart pensionärer i 20 års åldern typ elr nått kan jag fötrstå det ,men unga friska katter, njet, fyyy,,

catfoot
0

Ett Ego..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

#0 Enligt sajtens regler är det inte tillåtet med avlivningshot. Det motverkar sajtens syfte att höja kattens status och att få kattägare att ta ett större ansvar för sina katter. Dessutom jobbar vi med hemlösa katter som inte har något hem.

Det finns en särskild sajt inom iFokus som heter Djurannonser iFokus. Avlivningshot är dock förbjudet även på den sajten. Därför bör ni tänka på att omformulera annonserna lite.

Jag förstår att du är upprörd när de trots allt ditt engagemang ändå avlivade katterna. Tyvärr inte första gången som sådant här sker. Ett tråkigt exempel på hur anvariga kattägare beteer sig. De gör inte ett dugg själva utan lägger över allt ansvar på andra. Låter andra jobba häcken av sig för sedan ända avliva katterna. Ofattbart! Den tiden kunde istället ha gått till att rädda hemlösa katter……

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Jaha då gick det så… Gråter Folk engagerade sig men det sket sig ändå. Ja det verkar som vi aldrig lyckas omvända folk i tanken när de väl bestämt sig för att avliva. Då är katten dödsdömd redan.

"Trevligt"…  (not)

ksofia
0

GråterGråterSkrikandes Jag är mållös.

Gipzy
0

Fy faan vad onödigt!Skrikandes

Två unga friska katters liv till spillo helt i onödan… när det löst sej med jourhem o allt….GråterGråter

annebeate
0

Detta ärende  fick ett mycket sorgligt slut.Gråter All heder åt Jessica och hennes vän "Emma" som kämpade för Saga och Vilda. Allt gjordes men  tyvärr lyckades det inte rädda dessa katter.

Dagoe
0

tragiskt att det slutade så… kan dock bara hålla med vad Kusten skriver i # 82.

Får hoppas att jourhemmet som ville ta emot dessa katter nu kan tänka sig ta emot några hemlösa katter. Det finns ca 10 000 av dessa i Göteborg och de lever mer eller mindre under ständig fara att råka ut illa och kanske dö en plågsam död. De har bara ingen som talar om det för folk, att de kanske kommer att dö snart : (

nellies-matte
0

Sorligt men tyvärr verkar folk tycka att det är bättre att avliva än att omplacera ibland hur mannu kan leva med det.

annebeate
0

#122 Enligt #97 kunde jourhemmet tydligen bara ha katterna i några veckor sedan måste nytt jourhem hittas.

Hennum
0

fy vad tragiskt. :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ankie
0

GråterGråter så jävla synd om katterna, faen faen säger jag…… tänk att det ska bara avlivas å avlivas, blir ju ledsen…

catfoot
0

Så enkelt…Jag blir så arg på människor som hittar avlivning som en lösning å ofta den enda lösningen..Hoppas dessa aldrig skaffar djur igen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

nisse02
0

Jag håller med Bumbis som lämnar hittekatter. Nu är det alldeles för mycket tjafs här inne. Tyckte att det var en mycket seriös sajt här inne tidigare, men nu har de spårat ur tycker jag.

Tackar för mig här och nu!

Lena
0

#128 Sajtens policy är kristallklar i det här fallet. Har försökt förtydligat det i alla trådar som handlar om avlivninghot från kattägare. Som Sajtvärd är jag starkt emot alla former av avlivning av friska sällskapsdjur. Dessutom av den uppfattningen att varje kattägare måste ta sitt eget ansvar. Men jag kan inte bestämma vad alla medlemmar ska tycka. Dock är det ju viktigt att vi kämpar vidare för att höjja kattens ställning nu, vi som brinner för det och inte slänger in handuken och ger upp.

Dagoe
0

# 129 Då tycker jag att ni ska ändra policyn. Det borde ju inte spela någon roll vem som hotar, direkt eller indirekt, med avlivning. Saken är att avlivningshot förekommer på sajten, inte genom den som själv hotar, men genom budbärare. Faktum är det samma, att avlivningshot förekommer på sidan. Det höjer aldrig kattens status.

Jag är inte emot att folk hjälper katter som har en ägare men inte genom att låta sig manipuleras av avivningshot. Det är ju bara en bekräftelse på att hotet fungerar. Bekräftelse ger upprepning

Alexej
0

Alltid intressant när medlemmar hotar med avgång fast de själver inte är så aktiva här. Jag hade önskad de 2 katter här en chans att leva. Inte alla vågar tar in en hemlös katt där man inte vet hur det blir.

Hoppas Imasy hittar en möjlighet att kunna annonsera för liknande kattöde på Djurannonser.ifokus!

Policyn är ändrat nu!

kattassen
0

#131 Ja, vi hoppas att det finns en annan möjlighet för dessa "2-hands-annonsörer" kanske under Djurannonser.

Ledsamt att kissarna inte fick leva vidare. Jag tycker inte det känns ok och det höjde inte katternas status denna gång.

nisse02
0

#131 Alexej du har PM

Ankie
0

#132 kan bara hålla med, stackars katter Gråter

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.