Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 995 ggr
modellflickan
0

Bara en hälsning från en övergiven katt

Den här vackra och sorgliga dikten kopierade jag från nätet. Tänker på er hemlösa katter där ute…

JAG ÄR precis som du.
När jag ligger med hakan i min ägares famn känner jag evig lycka och trygghet.
När min ägare leker med mig, kliar mig under hakan och ger mig godsaker, så känner jag mig önskad och omtyckt.
När min ägare lämnar huset börjar jag darra.
När min ägare har varit borta från mig länge känner jag en stor smärta och saknad.
När min ägare kommer hem så väntar jag mig kärlek och gos.
När jag plötsligt blir övergiven och står där ute med tassarna i snön, med nosen mot dörren så gråter jag tyst. Man hinner inte ens se mina tårar som fryst. När jag står med nosen mot
dörren och vill in, så inser jag att jag inte längre har en ägare som vill ha mig, inte längre en varm säng som jag kan krypa ner i.
Innan kylan dödar mig så tänker jag på den varma famnen jag brukade ligga i, den lyckliga blicken i min ägares ögon, den där första gången jag kom dit. Jag tänker på den saknad jag känner för den person som nu vägrar att öppna dörren. Jag tänker nu på saknaden av den person som låter mig frysa till döds, och undrar varför.
Jag är precis som du. Jag känner samma
kärlek, jag känner samma lycka och jag känner samma sorg när jag blir övergiven.

Miriam Öhman
Föreningen Kattakuten i Norrbotten

Sidentass
0

nu får jag lust att strunta i julen..strunta i allt..vill bara ta hand om varenda hemlös misse …spontan känsla just nu efter att ha läst dessa rader…något liknade kände jag när jag var inne på kks sida o läste om *Fonzie..där det visades så fina bilder och någon hade skrivit kommentarer till under..får mej att bli så förtvivlad..men..men..det är så viktigt att alla dessa ord är skrivna, bilderna är tagna..material som griper tag i folk som har möjlighet att hjälpa till…själv har jag tänkt att bli fadder här vad det lider..

*såg till min stora, stora glädje att det ordnat sig för Fonzie då blir man varm på ett alldeles speciellt sätt inombords..

modellflickan
0

Jag förstå precis vad du menar, Sidentass. Tänk om man kunde ta in alla hemlösa utsatta och misshandlade katter. Jag vet att det inte är realistiskt, men önska får man ju göra. Jag gör så gott jag kan för hemlösa katter, men ibland vill man göra mer än vad man egentligen kan.

evangeline
0

Men, det är ju min dotter som har skrivit det där! mipmip här på forumet!

*stolt*

Helen

mipmip_
0

Det är jag som har skrivit den :D Kul att ni tycker om den! Ville gnugga sömnen ur ögonen på folk och få dom att inse hur det verkligen står till i kattvärlden.

/Mipmip_

modellflickan
0

Ja dikten är oerhört vacker och sorglig och jag blev mycket berörd av denna fantastiska dikt. Mipmip, du är mycket duktig. Din dikt passar in jättebra här på hittekatter. Hoppas det var ok att jag kopierade den?

mipmip_
0

Tusen tack så jättemycket! Ja, självklart! Jag blev jätteglad när jag såg att du hade kopierat och tyckte att den var bra!

modellflickan
0

Din dikt är oerhört bra. Man blir verkligen tagen. Din mor kan vara mycket stolt över dej. :)

mipmip_
0

Åh tack så jättemycket, det är så mycket snällt ni har skrivit om den här dikten här på hittekatter. Jag blir jätteglad och alldeles rörd! :')

Lena
0

#8 Det är en mycket bra dikt du skrivit mipmip som berör på djupet. Jag skulle vilja lägg in den i en artikel här på hittekatter om du själv tycker det är okey.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Mipip…din rörande dikt grep så djupt tag i mej att jag började gråta och var tvungen att gå i från o ta mej en paus, det är så bra att sådana här texter skrivs som berör folk på djupet..det är ingen trevlig verklighet vi lever i i tanke på alla missar som fryser i kylan..jag tror att det är många som tänker tankar som leder till handling också efter att ha läst dina ord..

Har tänkt att skicka in en liten slant till föreningen i norr..men så har det kommit annat i vägen..och det har bara inte blivit av..dikten gjorde mej påmind om att göra slag i saken - idag!

Sidentass

SmillasMatte
0

Om jag ska vara ärlig så lipade jag floder efter att läst din dikt. Den är brutalt ärlig och stämmer så bra. Livet är precis sådan för många hemlösa katter.

vanessa
0

MipMip du skriver så levande och vackert. Jag älskar de som kan uttrycka sig, och det är något du verkligen kan. Vatrenda ord är en hjälp för de hemlösa katterna. Var de dena dikt som var i tidningen? Du är så duktig.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

och hon är bara fjorton….*flinar från öra till öra och är gravt mallig*. Får man bli så stolt att man nästan spricker? Jag är det i alla fall.

Helen

mipmip_
0

Tack så jättejättemycket! Ni är så gulliga här! Skriver som förut, blir alldeles rörd. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som svar, än hur glad jag är för allt snällt som skrivs. Skrattande

Faxlin
0

#13: Klart man får. Det skulle jag också varit.

#14: En dikt som går rakt in i hjärtat och berör. Inte ens den kallaste kan undgå att känna något när de läser det du skrivit. Det är jag övertygad om.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sidentass
0

#13 stolta på du Evangeline…det har du all anledingen att göra..:-))

Sidentass

Engla
0

Bra dikt som gör att man får en tankeställare. Kloka ord behövs alltid.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis