Katter och kattungar söker hem
2 sköldpaddsfärgade honkattungar förmedlas via KKS.
Cassandra och Alexandra 12 veckor gamla den 10 aug. Passar både som inne och utekatt.
3 hanar förmedlas via Ulltottens omplacering. 16 veckor gamla och lev. klara omgående. Endast utekatter.
Elvis: Svart med liten vit hakklapp.
Chili: rödrandig
Smirre: Tror han är silvertigrérad
Umbra: Svartvit kattmamma, mycket mysig. Fd. hemlös, vet ej exakt ålder. Lev klar tidigast 17 aug. Passar både som inne och utekatt.
Samantha: Svartvit honkatt 1 år gammal. Gosigaste katten i världen! Passar bara som utekatt.
Tindra: Svart/mörkbrun lite burma/orientalliknande 1årig hona. Passar både som inne och utekatt.
Alla är avmaskade.
Katterna finns på Ullottens omplaceringshem i Jönköping.

Vem är Ullottens omplaceringshem i Jönköping?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Åh, det är vårt (jag och min bästa vänninna) omplaceringshem. Vi kallar oss för det iallafall. Visserligen är vi inget riktigt katthem än men vi är stödhem åt KKS och tar emot katter privat som ett riktigt katthem och får donationer.
Vi bedriver allt från vår lägenhet. Vi hjälper fullt av katter i Jönköping och väntar nu på tillstånd att starta ett godkänt katthem.
Okay:) Hoppas ni hittar bra hem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hur bedömer man huruvida en katt bara passar som utekatt? T ex de 16 veckor gamla kattungarna?
#5 det undrar jag med

Den förra ägaren som lämnade dom till oss för att han inte fick iväg dom donerade en hel del pengar för att de skulle hamna till ett ställe där de hade tillgång till utevistelse. Det är därför! han skulle avlivat dom annars.
Samantha måste vara ute för att hon kryper på väggarna här inne.. Hon har varit utekatt tidigare.
Säljer ni katter som varken vaccineras eller kastreras?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Vi försöker få ägarna att göra detta själva. KKS ekonomi är i botten och har inte möjlighet att göra detta. Och vi på Ulltotten har absolut inte ekonomiska möjligheter att göra detta då vi knappt får några donationer.

#9 måsste väll gå att lösa på nått sätt. det är mycket dålig reklam för kks att sälja de ovaccinerade o omärkta, är detta vad kontaktpersonen har sagt ska göras? vi vet alla att kks ekonomi är dålig men det måsste väll gå att dra in på annat än jusst detta viktiga,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det står iallafall att hanarna förmedlas via Ulltottens omplacering och då tolkar jag det som att det inte är KKS-katter utan katter ni har tagit in privat.
Jag har tagit in katter utan att ha en förening bakom mig men har alltid sett till att de vaccineras och kastreras före flytt.Några donationer av pengar har det inte varit, men vi fick en del loppisprylar och vi stod väldigt mycket på loppis.Det var slitigt men det blev en del pengar.Sen har jag lagt ut en hel del pengar själv också.
Men klura på hur ni ska jobba för att få in pengar.Tradera finns också.Finns det nån kattutställning i närheten?raskattklubbarna brukar ofta vara generösa mot föreningar som hjälper hemlösa katter och låter dom stå med på utställningar och sälja t.ex lotter.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag förstår eran goda vilja och ni skall ha eloge för den! Men det blir liksom inte samma sak med kattens status om man förmedlar kattungar som varken är vaccinerade eller kastrerade. Allra minst vaccinerade och krav på kastrering i avtalet.
Det handlar inte bara om att slussa kattungarna vidare, om de ändå kan gå samma öde till mötes som sin mor.
Jag låter aldrig kattungar flytta ovaccinerade, eller vuxna katter okastrerade. aldrig! Och jag är förmedlare i KKS.
Eftersom förmedlingsavgiften är 800 kronor på en kattunge, och utgifterna avmaskning 30 (cirka) + vaccin * 2= 560 så går det + ändå i slutändan!
:)
visst kan man räkna med sand, mat osv osv i utgifterna men där har jag så många katter att de inte går o räkna ut vad var o en äter o använder sand;)

Jag har både pratat med min kontaktperson och den ekonomiansvarige på kks och ingen vill vacciera katterna som jag har fått från dom. De vill att jag ska ta 400 kr för katterna och försöka få den nya ägaren att göra det. Jag vet inte vad jag ska göra för att jag har inte råd att lägga ut något själv. Jag lever på soc-bidrag och alla pengar jag har över i månaden går till kattmat och sand. Vi har väldigt många katter här just nu.
Jag vill inget hellre än att sälja katterna vaccinerade, avmaskade, kastrerade och ID-märkta, men KKS vägrar betala det och jag har inte möjlighet.
Vi ska försöka få ihop pengar till katternas vaccin och just nu har vi fått ihop till Sam och Tindras båda sprutor. Det blev 1000 kr. Och utöver det så har vi 700 kr i deras kassa som ska gå till kastreringar när vi får ihop tillräckligt.
Vi har precis fått en bössa av KKS dock, ska höra med dom vad jag ska använda dom pengarna till. Hoppas att jag kan vaccinera kattungarna innan deras flytt. Iallafall första sprutan.
Vi planerar loppis men i Jönköping är det mycket svårt att få ett bord. Det är stor konkurrans och vi har inte lyckats ännu.
Det här är extremt jobbigt för mig. Jag vill ju som sagt inget hellre än att allt ska vara gjort när katterna flyttar, dock har vi ju kontrakt som de nya ägarna skriver på. Jag gör allt för dom katterna vi får in och betraktar alla samtal som mycket viktiga. Vi har 4 katter på kö som lever ute som ska skjutas och då känns det så värdelöst att jag inte har råd att ta in dom. Då vill jag helst slussa vidare de andra katterna så att jag kan ta in dessa, om ni förstår? Det är så jobbigt när man har problem med pengar.
Jag jobbar verkligen för kattens status på många olika sätt och jag försöker verkligen få katterna vaccinerade och kastrerade och märkta innan flytt, men ibland finns det inte alltid möjlighet.
På något sätt känns det bättre att slussa vidare en katt som är ovaccinerad för att rädda en annan från döden.
Jag dubbelvaccinerar aldrig mina katter. Min veterinär säger att det behövs bara för utställningskatter och jag vet katthem som gör likadant. Men en spruta måste de ha.
Om vi alla rösta på Jenny i den här tävlingen, då vill hon ju ge pengar (10 000) till KKS eller Djurens Rätt. Kanske man kan övertala henne att öronmärka pengarna till dina katter?
Tar man in katter från olika håll finns det också risk för smitta. jag vet ett fall där kattpestsmitta följde med kattungar som togs in.De kattungarna dog och även andra kattungar som ännu var för små för vaccinering, men det fanns flera andra katter där,också som var vaccinerade och de blev inte sjuka.Man vill så väl, men tänk om katten blir sjuk och dör hos mig för att jag inte har vaccinerat den.Det som jag skriver är inte menat som nåt påhopp, det är bara sånt som jag vet har hänt.
Jag hörde en veterinär säga att det behövs bara en spruta för grundvaccinet när katten är minst 4 månader.Det kanske var nåt nytt vaccin.Jag hörde det när jag satt i väntrummet, men jag och min katt var där i ett annat ärende och när det var vår tur glömde jag fråga om vaccinet då det inte var aktuellt för mina katter.
Ni har väl kollat alla veterinärer i trakten, en del sänker priset för hittekatter om man frågar dom.
Har ni nån korg ute i affärerna där folk kan skänka kattmat?
Man kan också fråga i djuraffärerna, de har ofta mat där datumet har gått ut, men det är inget fel på det.
Det var ett gäng i Borås som tog in en koloni där som KKS stod bakom och där var det en som sydde kattbäddar och sålde för att få in pengar.Det var en tråd om det på SKS forum och där var det många kattvänner som ville ha en bädd.Har ni inte tid eller kan själva kanske det finns någon annan som kan hjälpa er att sy.Är det grejer till katter till förmån för hittekatter kan ni prova sälja via kattforumen också och så finns så klart insamlingsforumet.

#15 ja då är det inte ditt fel att det blivit såhär, ber om ursäkt om det blev riktat mot dig, dags att dra i handbromsen för din kontaktperson tror jag, hoppas bössan kan inbringa pengar så att det räcker, ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hur går det Elga?
Kram