Akut ! Hem finns i Lund !
En kvinna har varit på loppis i Marieholm i dag.Där finns en ung hankatt som var mycket mager och tanig.Den är inte välkommen där,dom matar honom inte eller någonting.Loppisägarna pratade om att lägga ut råttgift så dom blev av med honom.Kvinnan från Lund försökte ta honom med sig i en kartong men misslyckades och sen blev han rädd.
Här behövs akut hjälp med att fånga in honom och ta han hem till kvinnan i Lund.Har i dag och i morgon på oss !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Nedrans kallhjärtade människor! 
Puttar för att någon kan hjälpa till att fånga kissen!!
Någon som bor nära och har en fälla.Hon trodde inte den skulle gå in i en bur nu, men den var heltam och mycket hungrig.Någon som sen kan köra katten till Lund????HJÄLP!!!!
Debattia
Puttar upp!!!
Debattia

Kanske du kan maila/PM:a de som håller på med kattstödet för de kanske har ngn fälla att låna ut och håller ju till i just Lund. Vet inte men en tanke.
I monsis tråd om Eslövskatterna står det att Hennum och ninni123 har fälla.
De verkar bo i krokarna.
Tack för hjälpen!Jag ska pm:a dem och höra om dom kan hjälpa till.
Debattia
Hennum bor i Lund men är inte säker på att hon har en fälla. En drop-trap-fälla hade varit bra. Gullimat har en men vet inte om hon kan hjälpa till.
puttar upp, säkert en dumpad hankatt, som har svårt att få mat, stackars liten
Maggan47
puttar upp, säkert en dumpad hankatt, som har svårt att få mat, stackars liten
Maggan47

Jag bor i Lund och har en Lotinfälla.
#10 tack ninni123!!!
#10 Så bra. Har du möjlighet att ställa upp vore det toppen.
Ninni, har du fått kontakt med Debattia?
Var tvungen gå ur datorn för det började åska så. Ninne, det låter ju jättebra.Jag pm:ar dig !!!
Debattia

Ja, jag kan hjälpa till. Till vem ska jag ge mitt telefonnr? Kanske ska säga att mina katter har magsjuka. Gör det något?
Åh hoppas ni lyckas få in kissen. Nervpirrande…
Vilka stolpskott till människor det finns, har god lust att lägga råttgift i loppisägarnas magar, så hade man fått se vad de tyckte om den behandlingen.
Blev så glad så jag stavade namnet fel.Ninni ,har pm:at dig.
Kvinnan sa att hon försökte få in honom i en flyttkartong två ggr men misslyckades.Han var jättesvag så det är akut. Kvinnan känner till orten och följer gärna med om transport kan ordnas.
Debattia

Jag har ringt kvinnan men ingen svarar. Har knappat in mitt nr.
Hon har inga pengar på telefonen just nu så hon kan inte ringa upp men hon svarar om du ringer nu.
Debattia

Har pratat med kvinnan. Hon gav honom en hel burk kattmat vid 16-tiden. Jag åker dit med kvinnan vid samma tid i morgon om han inte blir matad i morgon bitti av kvinnan som har loppissen. Tycker inte det är meningsfullt att försöka fånga en rädd mätt katt med fälla.
Jag rapporterar i morgon när jag varit där.
Åh, stackars kisse! Hoppas ni får tag på den lilla plutten! 
Tack för att ni bryr er!
Jättebra Ninni!
Dom som ägde loppisen matar inte katten. I så fall har kvinnan lämnat en burk mat.Hon sa inget om att hon matat den i dag???
Tack och lov ,då verkar det lösa sig för kissen!!!!
Debattia
puttar upp, och hoppas dom inte matar i morgon bitti, mätt katt går ju inte i fällan
Maggan47
Tack Ninni för din hjälp. Hoppas så att ni får in lille kissen i morgon.
Har pratat med kvinnan i dag.Hon berättade tydligen inte allt för mig igår .
Hon säger katten inte fått någon mat på en vecka,hon hade åkt och köpt kattmat och gett honom en burk.De som äger loppisen hade kastat till honom en bit korv. Dom är bara där lörd,sönd när dom har loppis, hon skulle ringa loppisen i dag.
Har fattat det som att katten ska vara tam , så jag förstår inte varför det behövs en fälla? Men det lär väl visa sig varför???
Hoppas det ordnar sig med kissen i dag!!!
Debattia
Ja och det därmed råttgift, det är ju dessutom olagligt, fy hur kan man…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är bra om loppisen får besked om att katten skall fångas in så de inte hittar på något. Hur man kan fundera på råttgift är så avskyvärt.
Än är inte den sista idioten född ,tyvärr !!!
Även lite svårt förstå vad kvinnan säger ibland för hon bryter på sin härliga dialekt .
Debattia

Ojojoj. Stackars katt! Så fint att du kan hjälpa till ninni!
Jag svarade på debattias pm innan jag såg tråden här, så transport och fälla har redan lösts sig förstår jag?
Hoppas allt går som det ska nu.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Oj ännu en liten kisse att oroa sig för. Blir så glad att ni är flera som försöker hjälpa till så kissen blir infångad när nu damen vill ta hand om honom.
Håller uimmar och tassar här för att allt går bra med kissen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Kvinnan berättade att hon brukar anses lite konstig eftersom hon hjälper och bryr sig om hemlösa katter.
Debattia

*puttar upp o hoppas på att detta löser sej snarast*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
putt!!!!
Väntar otåligt på besked. Måtte han vara med hem till Lund.

Katten är nu hemma hos kvinnan. Han var tam men hade blivit skrämd när de igår 2 ggr försökte stoppa in honom i en kartong. Han hade nog gått in i en transportbur också om man lagt ett matspår in i den. Tog honom i fällan men jag satt bredvid hela tiden. Han liknar katten på startsidan fast han är korthårig.
Har inte kunna skriva tidigare eftersom jag har en dålig kattunge med diarre som fick vätskeersättning först.

tack för rapporten…..se till att sköta om kattungen för han behöver mer hjälp än vi behöver info…..skönt iaf att han är inne….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Bra jobbat. Skönt att kissen är inne. Hoppas den lille kryar på sig.

åh, det var ju underbart att höra att kisse är inne nu. Nu kommer han få en chans att äta upp sig och må bra.
hälsa lillen att krya på sig.
Tack Ninni för din omtanke om katten. Hoppas nu din egen lille snart är frisk igen.
Tack så enormt mycket för hjälpen med kissen !!Så fint gjort av dig kattängel !!!
Sköt nu om dig och det lilla livet så han kryar på sig!!
Debattia
Underbart att höra!
Helt fantastiskt ! Kan skriva löst tack vare jättefina människor på sajten Hittekatter !!!!!
Debattia
Vad härligt att det gick så bra och tack till er som hjälpte till.
Ninni hoppas att din lilla kattunge snart blir bättre.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
tackar också alla som hjälpte till, undrar hur denna tama kisse hamnat så snett
men vilken lycka att det finns människor som bryr sig, och Ninni, hoppas din kissebebis blir bättre, klart han går före, men så skönt att detta är löst
Maggan47

Ja. Och snabbt och "lätt" för en gångs skull! :)
Vad bra att kissen är i tryggt förvar!!! Tack snälla ninni123 att du ställde upp fast du hade sjuk kisse hemma.