Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2143 ggr
catfoot
0

O/T Har blivit med kanin..

Denne stackare var dumpad även den ute i skogen..så vi bestämde att han får bo hos oss i en utebur..Hur människor gör mot sina djur..man blir verkligen förbannad så det skriker om det..Bilder kommer när kaninen har lugnat ner sig…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Grrrrrr…….Ja han kan gott vara ute den lille i bur. Dt mår han inte dåligt av. Hur kan folk? ja just det, det är semestertider, då måste man ju göra sig av med sina djur ja!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Javisst..Dumpa dom i skogen å problemet är löst…Grrrrrrrrrrr

OT/Snyggt ....

martdat
0

Tur du hittade den, vi har två kaniner här med, bor i en stor hundgård med isolerad hundkoja,

Väntar på Bild,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mari
0

Nä stackars kaninen!

Tur att du finns :) Jag vill också gärna se bilder ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

huskatt08
0

Stackars liten Gråter

Va Fa… tror folk….ut med dom i skogen!!!! Skrikandes

Så snällt av dig Catfoot att ta hand om honom.

catfoot
0

Kände att jag inte hade så mycket att välja på, än att ta hem den lille..

Vi har provkört lite bilar idag, å vi åkte till samma ställe där vi vände varje gång, en vändplats..Där satt den lille innanför en grind som gick ut i vida skogen..Vi åkte genast ut till ÖB för att köpa transportbur, så vi kunde ta in kaninen…Efter ca, 15 minuter var han infångad…Ingen är speciellt intresserad av en kanins öde, provade faktiskt med polisen om dom hade några kontakter, jag blev praktiskt taget utskrattad….Skrämmande, syn på små djur..

Men nu är den lille här på vår gräsmatta, vi har nyss pratat lite med den, när den vågade sig ur sitt gömställe…

OT/Snyggt ....

sagodjuret
0

#6 ninen hade inte kunnat komma till ett bättre hem. :)

monsi
0

Tur du hitta den catfoot, ödet ville att kaninen skulle hammna hos en sann djurvän o få det bra.

Lycka till med den lille krabaten.

Vad jag tycker om folk som gör så mot sina djur bara dumpar dem vet de flesta redan om inte kolla tråden är folk galna mm.

Vill ha en bra bil o massor av silver tejp.Tyst Mohaaaa Cool

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MariannE11
0

grattis till kaninen….läskigt att detta händer så ofta som det gör….

vill oxå se bilder sen…Kyss

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du har återigen räddat ett liv!!!Glad

Skickar ett kort på min kanin som skulle avlivas när den var 1 år.Är nu 6 och pigg som en tonåring fortfarande.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

MariannE11
0

#10 jag vill ha ninis!….Kyss

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Jag med men vissa tål dem inte grr varför älskar man altid fel personer hi hi! Tur han har andra bra sidorFlört

anebit
0

Hur FN kan man tro att en kanin ska klara sig själv i skogen?

All heder åt dig catfoot som hittade honom och tog hem den.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Simson
0

Stockholm är ett ställe som svämmar över av alla lössläppta kaniner. Åker man buss därifrån ser man alla som sitter i gröngräset ute vid Norra Stationsområdet och på alla andra gröna områden.

Djurgården är ökänt ställe att släppa ut dem på. De förökar sig "ganska" fort också så de blir ju bara fler, gräver bon och underminerar mark i parker.

Jobbade vid Wenner Gren Center några år och där var det bara att plocka med sig en kanin om man ville ha…typ…

De skjuts av…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

Ja, kaniner tillhör oxå de djur som ses som nått man bara gör sig av med när det inte passar längre..vet att det finns kolonier med kniner lite överallt…Så tänkte jag lite runt denna, men den var helr ensam, inte en kanin så långt ögat nådde där efter skogsvägen…

Är lite orolig för den lille, den har inte sett den bajsa alls..Gör kaniner så när dom blir stressade, har för mig att kaniner bajsar jämt…

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Vad snällt av dig catfoot att ge kaninen ett hem!!

Jag vill också ha en kanin….men det ska vara en stackare som jag kanske hittar hemlös…..då är det meningen. Flört

catfoot
0

Ja, visst Bumbis…Kan man hjälpa en liten hemlös så känns det gott ända in i hjärtat..

OT/Snyggt ....

huskatt08
0

Hade ingen aning om att det var så stort problem med hemlösa kaniner. Usch..skrämmande.

sagodjuret
0

#15 har den fri tillgång till hö och vatten?

catfoot
0

Jadå, det finns vatten hö morot å pellets…,,

OT/Snyggt ....

martdat
0

finns det hus i närheten som den kan ha rymt ifrån? kaniner är ju mästare på att rymma, mina har grävt sig ut två ggr trotts jag har kantat med sten i hela hundgården, I går kom en granne o ringde på o hadde hittat två tama kaniner bakom sitt garage, jag misstänkte vilkas det var o visst hadde de rymt, så det slutade lyckligt,  (undrar varför alla kommer till mig när det gäller djur))))

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#14 hela Solna har massa kaniner överallt. Men de senaste åren tycker jag de har minskat i antal, antar kommunen har varit på det. Man blir så lessen att folk dumpar, kaniner, katter eller vilket djur som på detta vis. När blev vi så ansvarslösa?

Danielssonsgarden
0

Härligt Catfoot att han/hon fick ett hem hos dig!

Ja kaniner dyker upp lite varstans. Fick ett samtal häromdagen om en kaninunge som sprang omkring i ett bostadsområde. De försökte fånga in den och ville att vi skulle ta emot den i så fall. Men de lyckades inte och kaninungen lyckades försvinna Rynkar på näsan och sen har den inte setts till.

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra jobbat!

Vi har också en dumpad hittekanin, vi lyckades fånga in henne efter att hon sprungt helt intill tre stora vägar i 2 dygn. Har självklart anmält till polsen, men ingen ansvarsfull ägare har hört av sig.

Här är våran Fluff. Glad

catfoot
0

Å va söt man kan vara…Har nyss varit ute hos den lilla å nattat..Är lite orolig över den, äter väldigt lite, å bajsar då oxå endast 6-7 piller sen igår…

Den åt nu i varje fall lite morotspure…

Ja, nog kan man bli besviken på människors sätt att behandla djur..

Vi åkte till dom enda två husen som fanns i närheten, det ena var obebott, å det andra var absolut inga kanin människor…

Nu är han ägd av oss, å jag hoppas vi sak trivas tillsammans..Har idag fått en jättebur av en vän, som ska renoveras lite innan kaninen (har inte gett den nått namn ännu, det ska min brorson få göra) får flytta in…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Kolla tänderna på liten.

Har för mig att kaniner inte ska ha pellets utan bra hö, gräs o morötter mm.Tyckte de har sagt något om det på vetrinärerna på Tv

Koll kanin sidorna eller fråga Therese E sajtvärden för belgisk jätte som brukar hitta hit mellen varven.

Hoppas allt går bra.

Mysigt med stor bur.

Vissa djur är kloka o vet vem de ska visa sig förFlört

catfoot
0

Tack Monsi å alla ni andra…

Har ikväll haft den lille i knät, känt egenom hans mage som var mjuk..Tänderna ser ok ut, men ska kolla dom bättre i morgon, vill inte bråka allt för mycket nu i början..Den har tillgång till hö, pellets, morot, å grönt gräs…Men bara höet å det gröna gräset äts det lite av..

Har skrivit inne på Kanin i fokus å fått många goda råd…

Kram Catfoot som även blivit BunnyfootFlörtSkrattande

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Hörde i dag att en någon stannat vid en rastplats här i närheten och hittat en låda eller  likande med en död kanin i. Kaninen hade haft hö och matskålar, men den hade ingen chans att ta sig ut.

Hur är folk funtade? På något vis måste de väl ändå bry sig om de lägger med hö och mat? Litar de på att någon ska hitta ninen?

Det hade ju varit bättre att släppa den lös, då hade den troligtvis klarat sig läängre än vad den gjort  på det här viset, den stackars kraken kokade väl ihjäl i värmen.

Jag har helt tappat tilltron till mänskligheten, jag skäms för att tillhöra det släktet.

Jag mår illa.

Lena
0

Bra gjort av er att rädda den lilla knatten. Kaniner och andra smådjur lever också ett farligt liv där de ofta blir slit och släng varor till bortskämda ungar.

Man blir beklämd som sagt och himla ledsen.

#28 Fruktansvärt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Har hört ryktas om att det var ett dagis i Solna som släppte ut kaniner och sen blev det bara fler och fler. Vet en man som gick och matade dem med morötter och han var avskydd av vissa Solnabor.En gång satt han vid utkanten vid ett grönområde,då kom två stora killar och satte sig p åen bänk så fick den ena syn på en kanin,sprang fram och sparkade på den. Mannen flög upp och bara skrek rakt ut på killen. Båda killarna flydde i rask fart därifrån. Dom trodde kanske det var ett spöke som bara dykt upp där.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

catfoot
0

Ja, Bumbis..Nog hade kaninen överlevt mycket längre ute, än i en låda i värmen..Man fattar inte hur dom är funtade däruppe i knoppen, när dom dumpar sin små husdjur..Idioter hela bunten…

Hur kan man sparka på en liten levand varelse, jag skulle vilja aprka på dom oxå…

Ja, kaninen tillhör nog oxå de husdjur som inte har nått värde alls, kanske dom har ännu lägre status än katten..Jag tycker alla djur har samma värde, har jag tagit mig an ett djur, då är det min jä*la plikt att se till att sköta det å ge den vård å kärlek..

OT/Snyggt ....

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Om de ändå haft en bur, så den fått mer luft och folk sett det var en bur, en kartong tas ju lätt bara för skräp och ingen bryr sig. Stackars liten. Jag är så knäpp så ser jag svarta säckar längs vägen när jag åker kastar jag alltid öga för att se om de rör sig…..man blir väl lite skadad

Bumbis
0

Det var en notis om den dumpade kaninen vid rastplatsen i dag i Nya Wermlands-tidningen. Det var även en bild på den låda kaninen legat i. Det var en trälåda med lock, visserligen inte heltäckt, men ändå….endast fem meter från vägen….Konstigt, i dessa semestertider borde någon hittat kaninen tidigare…innan det var för sent….

Det kanske var så ägaren tänkte också, hoppas den har läst notisen och mår fruktansvärt dåligt och får sitt straff på ett eller annat vis! Skrikandes

TereseE
0

Kaniner ska ha ungeffär 1/2 dl pellets till dvärgras (inte gnagarblandning), fri tillgång till bra hö och vatten och gärna en låda till toalett i ett hörn. Morötter och annat grönt kan man ge några bitar av, för mycket gör dem lösa i magen. Detsamma gäller ny pellets, ge bara några pelletsar de första dagarna och öka successivt. Sedan ska man ge lite grenar att gnaga på också. Kattunnlar är populärt, en hylla eller ett hus att hoppa upp på är det lag på. Buren ska vara minst 100x50x50 cm för kanin under 3 kg.

Våran Fluff är frigående innekanin och går på låda som en katt. Så man måste inte ha bur till kaninen. Glad

martdat
0

våra kaniner älskar maskrosblad o kirskol, för att inte tala om klöverblommor,

catfoot
0

Tack Tessan, suger åt mig all info. jag kan få om kaniner..

Min lille Snurre, som den nu heter…Har två toaletter, en i utedelen å en till inne i sovboet…Har satt in en toalåda i sovdelen, men funderar hur jag ska gör med utebajset, sas…Undra om Snurre godkänner en kattlåda att bajsa å pinka i…Just nu har den ett hörn, men lite svårt att fånga upp bajset..Ska man ha sågspån i pink å bajslådorna??

OT/Snyggt ....

martdat
0

#36 vi har bränslepellets i kaninernas låda, funkar bra, du kan nog ha spån elr vad de vill,

catfoot
0

Ok, då ska jag även prova en toalåda i utedelen..Ska inhandla lite spån i morgon å prova om det är ok, för lilla Snurre..

OT/Snyggt ....

Magda
0

#38 jag har spån och toa-lätt papperspellets i toa lådorna till mina ninisar! det funkar fint! jag har 2 hanar och toa-lätt pelletsarna gör att det luktar mindre  :)

Sidentass
0

Underbart att du finns för den lille Catfoot…man blir ju totalt folkilsk för mindre..man kan inte ha mycket bakom pannbenet när man så mycket som kommer på tanken att dumpa djur på detta vidriga sätt!

catfoot
0

#39…Ok, det kanske är bättre än sågspån…Kan prova en av vardera, måste visst ha två toalådor till lille Snurre..

#40..Ja, nog kan man bli lessen över människor…Att dom kan överge en liten kanin, som är så underbar som denna..Full av liv å skutt, Snurre är så glad när vi är vid buren, matar eller städar..han skuttar runt det verkligen syns att han njuter av sällskapet…

OT/Snyggt ....