Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1050 ggr
chigak
0

"HEMMA"Tyson är försvunnen

Nu har Tyson varit borta i 2 dygn. Jag är så orolig för honom! Han brukar inte vara hemifrån så länge. Jag har varit runt och ropat på honom men han svarar inte och det brukar han göra. Han brukar komma hem direkt när jag ropar på honom.

Vi ska åka ut nu om en stund och leta efter honom.

Undrar så var min vackre Tyson är!!!

Jag vet att det är en risk att ha utekatt men det hindrar inte att man blir mycket orolig när de inte dyker upp!

kattassen
0

Fint väder, lika varmt ute som inne, ljusa nätter… Ja vad mer kan en frihetstörstande kisse önska sigFlört. Det är nog helt enkelt så att han ligger och trycker när det är varmt på dagen och när det blir framåt kvällen har han så mycket för sig så han inte hinner gå hem. Så brukar grannkatten alltid göra varje sommar när det börjar bli riktigt varmt.

Hoppas din Tyson dyker upp, de kan vara utan mat ett bra tag innan de kommer på att de är hungriga och beger sig hemåt. En regnskur nu hade lockat hem honom.

Håller tummarna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

anebit
0

Håller också tummarna att Tyson dyker upp snart.

Hoppas att det är så som Kattassen skriver.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

annebeate
0

Hoppas så att Tyson snart är hemma igen.

MariannE11
0

här hålls tummar åxå…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

åhhh..håller hårt i tummarna..för att han snart är hemma igen..har du satt upp lappar i ditt område..man kan ju också tänka sig att han kan ha blivit instängd någonstans….

chigak
0

Jo vi hoppas också att det är så att han bara tycker det är kul att vara på vift. Men man kan ju inte låta bli att undra och bli orolig.

Vi har inte satt upp lappar än men vi har pratat med grannarna och ingen har sett honom.

Tack alla för tummhållningarna!

mymlanbus
0

Håller tummarna för att Tyson snart kommer hem igen. Han älskar kanske ljusa, ljumma sommarnätterna han med :)

Kram

maggan47
0

här hålls tummar också, för Tyson, vackra sommarnätter, dessutom varma, gör nog att han inte vill gå in

Maggan47

Simson
0

Nej vem vill vara ute på dagarna nu. Har själv funderat på att vända på dygnet…sova på dagarna o vara vaken på nätterna. Orkar ändå inget just nu. Vågar mig inte ut när solen är så här. Har redan haft två solsting i år o då hade jag ändå mössa på mig.

Han rör nog på sig på nätterna om han rör sig alls just nu. Såvida han inte sitter i någon sval källare o bara myser.

Tror inte du behöver vara orolig ännu. Han älskar dig och har nog bara lite sommarparty just nu. När det börjar regna kommer han ihåg ditt varma knä och kommer hem igen…blöt. =)

Kram på dig!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

JA lycka till. Det är ett h***e med dessa varma dagar och kissar…… Det är nätter som gäller!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chigak
0

Nu har Tyson kommit hem! Den busen skrämma mamma så…Skrikandes

Han var nöjd och glad men hungrig. Nu ligger han i sin älskade hammock med Mindy och sover.

Tänk så nojig man kan bli över sina småSkäms

Katterna är för goa. Det första han gjorde när han ätit var att lägga sig och mysa med Sigge och tvätta han.

Tyson är lite pappa till de andra och pysslar med dem, så otroligt gulligt. Alla de andra tyr sig till honom så de blev så glada dem med när han kom hem.

Tack alla för era snälla ord!

MariannE11
0

kanon att han är hemma igen…*glad*….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Vad skönt killen hittade hem igen.Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

maggan47
0

som sagt, partyt var över, och killen lufsa hemSkäms

Maggan47

anebit
0

Så underbart att killen kommit hem igen.  :-)

skriver "HEMMA"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tiana
0

Verkligen underbart att höra!

kattassen
0

#14 Ja så var det. Nu var det inget roligt ute längre. Käket tog slut och kompisarna hade dragit hem…Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

TereseE
0

Har du möjlighet att bygga en rastgård till din katt så du vet var du har honom? Jag förstår att du blir orolig när katten försvinner, men jag kan inte låta bli att se en bra lösning på problemet med alla katter som försvinner när de springer ute fritt.

Härligt att Tyson är hemma och välbehållen!

chigak
0

Tack anebit:)

Simson
0

Tyson har varit pappaledig! Det fattar ni väl!?! Tungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

chigak
0

Skrattande

mymlanbus
0

Underbart att killen kom hem efter festen :)

chigak
0

Ja verkligen! Glad

Hoppas han sköter sig nu när vi är bortresta med. Våran granne är kattvakt men det borde passa Tyson bra för han är ju nästan lika mycket hos henne, det är ju hennes sköldpaddstjej han är kär iKyss

#18 Jag skulle inte kunna stänga in Tyson han skulle tappa livsglädjen då. Innan han kom till oss bodde han på ett katthem. Han var helt apatisk och det var anledningen att han kom till oss som stödis, så han bla skulle få möjlighet att gå ut. Innan han fick gå ut hos oss så låg han apatisk och mådde inte alls bra.

Gardens
0

#23 ja men en rastgård med nät vore väl perfekt då.

chigak
0

Nej det skulle inte funka med just honom. Han har ett så stort behov av att vara ute fritt och ströva omkring.

monsi
0

Vissa katter går inte att hålla innom nätade o stäng tillvaro de blir sjuka av det, då är det bättre att de får springa spm de vill o leva ett kanske kortare liv men lyckliga.

Hadde en kise som inte gick att hålla inne eller låta gå in o ut i en rast hage han var otröstlig o vägrade äta, kissade inne mm.

Han blev 8 år dödad av en bil  dog snabbt o levde lycklig. Var otröstlig när han dog men viste att han hadde dött tidigare om han inte hade fått gå ut. Vissa katter är sånna de dör om de inte får gå ut o vara fria.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad