Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1429 ggr
gulliver
0

Tre ungkatter riskerar att avlivas

Tre tama, kelna och friska ungkatter inlämnade till veterinär för avlivning. Kommer från två olika privatpersoner som försökt omplacera utan att lyckas.

En hane som är kastrerad och ID-märkt men ej vaccinerad.

Två honor som inte är kastrerade, ID-märkta eller vaccinerade.

Det finns inga stödhem att tillgå.

Om någon kan vara stödhem så kommer hankatten att vaccineras och honkatterna att kastreras, ID-märkas och vaccineras.

huskatt08
0

Gråter  Tar aldrig slut….

Är de kvar hos vetrinären?

Sidentass
0

Såååååå ledsen jag blir över dessa ständiga hot..risken finns att man tar sig  vatten över huvudet, att man försöker rädda katterna från avlivning trots att man egentligen vare sig har plats eller resurser med så många katter som  redan finns hushållet…

Putt!!

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

TereseE
0

#1 Du snodde min första tanke…

Om ni vill får ni jättegärna starta en tråd inne på min sajt med katter som söker hem/jourhem, kan ju finnas folk där som vill och kan hjälpa till men som ännu inte hittat hit till Hittekatter iFokus.

Jag startar en tråd så får de som vill skriva några rader i den tråden och ev länka tillbaka hit, här verkar alla eldsjälar redan ha fullt.

gulliver
0

#4 Tusen tack Tessan! Nu har jag nog missat något Skäms. Var finns din sajt?

Ja de är kvar hos veterinären.

Det är två till på ingång på måndag Gråter. Avlivningar alltså Gråter. Blir så ledsen. Misstänker att folk ska på semester och inte hittat någon lösning för katterna. Är väldigt låg för tillfället så kanske har jag fel.

Imasy
0

Även djurannonser finns ju, där kan ni ju även söka efter stödhem under "tjänster sökes".

gulliver
0

#6 Tack för tipset.

huskatt08
0

Har folk aldrig hört talas om pensionat!!!!

TereseE
0

#5 Belgisk jättekanin iFokus är min sajt här på iFokus.

Finns underbara djurvänner där, förhoppningsvis kan någon av dem hjälpa till att underlätta livet för utsatta katter!

Crisse-13
0

Gulliver.

Är det dom 3 katterna som finns på Haga? Jag erbjöd mig att ta hankatten men jag fick besked om att KKS skulle hämta dom idag.

Debattia
0

Puttar upp för att katterna får nya hem!!!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

gulliver
0

Putt.

Ankie
0

åh men finns det ingen i detta avlånga land som kan hjlälpa dessa….

puttar med stor kraft framåt….

Hawknestgrove
0

HUm…. Undrar som Crisse, finns det plats för en, men får inte hämtas?

Crisse-13
0

Jag erbjöd mig att ta hankatten för det fanns vissa problem med honom. Hans ägare hade flyttat från hus där katten fick gå ute till lägenhet där han inte alls trivdes så han höll på att riva ner tapeterna. Jag tänkte om han får vara på min balkong så är han delvis ute och kan kanske på så sätt vänja sig vid att vara innekatt.

kattassen
0

#15 Ja det hade väl varit en god lösning kanske. Men undrar vart de är nu då. Inte kvar på Haga antar jag?Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

ja, det hade ju inte varit fel. KAn inte det fixas?

Crisse-13
0

Jodå katterna är kvar på Haga om dom inte har blivit hämtade idag men vad som står överst så finns det ju inga stödhem. Jag hade kontakt med Haga igår kväll och erbjöd mig att åka ner idag på morgonen och hämta hankatten men jag fick till svar att dom måste prata med KKS först men dom hör av sig till mig på måndag om inte katterna har blivit hämtade. Där kommer in 2 katter till på måndag som oxå skall avlivas och eftersom jag bara kan ta en katt så tyckte jag att hanen passade mig för dom andra katterna har bott ihop och det kan vara synd att skilja dom åt om det inte behövs.

essut50
0

Men vad är detta? När det finns ett stödhem åt en katt? Nä nu måste KKS hämta katterna omgående när dom har lovat tycker jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse-13
0

Jag vet inte om dom blev hämtade idag men det hoppas jag verkligen eftersom katterna har suttit där sedan förra torsdagen. Jag fick reda på det i förrgår och bad då Haga att dom skulle ta foto och skícka till mig så att jag kunde hjälpa till att leta hem till dom men jag fick inga foto och samma dag blev det bestämt att KKS skulle hämta katterna.

Debattia
0

Vad jag kan förstå  om kkS har tagit ansvar för  katterna  på Haga är det dom som ansvarar för dem och då kan de inte lämnas ut utan deras medgivande. Gäller vilken förening och privatperson som helst. Annars skulle ju vem som helst kunna komma och hämta.

Hoppas det ordnar sig för katterna så dom får permanenta hem !!!!!

Debattia

Crisse-13
0

Varför jag gick in och skrev på denna tråden är att Gulliver söker stödhem till dom fast att dom skulle bli hämtade igår och stödhem fanns som kunde ta katterna. Sen kan inte vem som helst hämta katterna det är Haga som bestämmer det.

Denna kommentar har tagits bort.
Crisse-13
0

Jo jag vet och jag tror dom förlorar mycket på det.

Debattia
0

Är detta insatt på fler sidor ?? Hoppas det ordnar sig för katterna ?

Det är ju verkligen akut !!!! Ta kontakt med gulliver om du kan hjälpa  eftersom det är hon som går ut med efterlysningen !!!!

Tre tama, kelna och friska ungkatter inlämnade till veterinär för avlivning. Kommer från två olika privatpersoner som försökt omplacera utan att lyckas.

En hane som är kastrerad och ID-märkt men ej vaccinerad.

Två honor som inte är kastrerade, ID-märkta eller vaccinerade.

Det finns inga stödhem att tillgå.

Om någon kan vara stödhem så kommer hankatten att vaccineras och honkatterna att kastreras, ID-märkas och vaccineras.

Debattia

Imasy
0

Hur gamla är katterna? Kostar de något, och isåfall hur mycket?

Kanske kan jag kolla runt lite här, men då måste ju transport ordnas på något vi.

Imasy
0

Jag vill inte ropa hej ännu, men jag har hört med grannen som funderat på att skaffa en till katt, och hon kanske kunde tänka sig att skaffa en till nu. Även hennes dotters kompis gick i skaffa katt tankar och skulle höra sig för, och återkomma när hon visste.

Kruxet är att vi befinner oss i Dalarna.

Debattia
0

Håller tummar och allt !!!!

Debattia

Imasy
0

OM de nu vill ha en varsinn katt, kostar de något då?

Går det att lösa transportbiten på något vis? Grannen är sjukpensionär och jag vet inte om hon klarar att resa så långt.

Vad är det för färger och hårlag? Ålder? Hade kanske underlättat lite :)

Är det någon dag som veterinären har sagt som sista dag de får vara kvar?

gulliver
0

Det visade sig att honkatterna redan var kastrerade. Upptäcktes när de var sövda och blivit rakade.

Hawknestgrove
0

JAmen putt! Transport brukar ju gå att ordna! Nu får itne ventuell prestige äventyra katterna, när de redan är kastrerade och allt!

gulliver
0

#18, #22, #24 Den som skulle hämtat katterna i fredags har stor sorg. Hennes mamma avled på förmiddagen. Hela hennes familj var utomlands så hon stod där alldeles ensam utan någon närstående som stöd.

gulliver
0

#24 Tilläggas kan att det fanns/finns en ny överenskommelse med ägaren av vet kliniken att, pga ovanstående dödsfall, katterna skulle hämtas idag måndag. Vet inte vem hos Hagavet du har pratat med Crisse.

Crisse-13
0

Jag pratade med chefen.

Sidentass
0

åhhhh…vad jag hoppas att det ordnar sig för missarna!!!

Putt!

Debattia
0

Kan kanske hitta ett hem till alla tre. Hon jag pratat med ska fundera ett tag. Hjälp till och håll tummar,tassar och allt vad vi har för i så fall blir det permanent i ett hus där katterna kan gå både ut och in!!!!!!!!

Hur länge kan dom vara kvar hos vetten????

Debattia

tuska
0

Vilket underbart hem som väntar kissarna, håller tummarna för dem.  

Tråkigt när sorg och tråkigheter kommer och stoppar  planerna.

gulliver
0

#36 Måste hämtas idag måndag.

Debattia
0

Kan någon hämta dom och behålla dem så länge??

Eller ring Haga och berätta att dom ev kan få nya hem.

Ta in dom på pensionat eller vad som helst!!!!

Något katthem som kan ta hand om dem ett par dagar???

HJÄLP BEHÖVS !!!!!!

Debattia

MariannE11
0

*puttar*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

ja men putt för hjälp åt katterna,

Hawknestgrove
0

Åh, putt upp för kissarna!

sagodjuret
0

åh. :( hur är läget nu?

essut50
0

Vad händer här? Har KKS hämtat katterna??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse-13
0

Jag har ingen aning. Haga skulle ringa mig igår om jag skulle ta hankatten men det gjorde dom inte så jag antar att dom är hämtade.

Debattia
0

Kan inte låta bli titta in här på morgonkulan. Undrar om det är för sent ?????

Debattia

Crisse-13
0

Avlivade har dom inte blivit det är jag helt säker på.

martdat
0

Hur går det här? är ju Tisdag i dag,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

hur har det gått här?

MariannE11
0

undrar jag åxå….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Crisse-13
0

Jag kan ringa Haga imorgon och fråga om dom är hämtade.

Crisse-13
0

Katterna har blivit uthämtade från Haga.