Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1697 ggr
kattassen
0

LÅST! Del 2 FineTuffas blir snart övergiven. Malmö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är fortsättningstråden från

Fine Tuffas blir snart övergiven. Malmö

Här är bakgrundshistorien:

En kvinna kontaktade KKS:

Jag hade en moster som dog i höstas 93år gammal. Hon hade i 4 års tid matat en katt som kom till henne som kattunge. Tuffas gick inte alls ihop med hennes egen katt annars hade hon tagit in honom.

Kvinnan har fortsatt att mata Tuffas men mosterns hus är sålt och de nya ägarna flyttar in i januari. Kvinnan säger att Tuffas är en stor och fin kattpojke som vill bli klappad och kelad när man kommer med mat till honom.

Tuffas kommer att läggas upp på KKS hemsida men jag vill även vädja för honom här.Finns det någon som riktigt längtar efter att få ta hand om en stilig kattherre antingen permanent eller som stödhem så blir både Tuffas och jag överlyckliga.

Tuffas kommer att bli kastrerad, ID-märkt, vaccinerad, avmaskad och få behandling för ev ohyra när han tas in.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

HAr han synts till?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Vad jag vet är det endast anmälaren som kan svara på detta.

Lingbo08
0

Hur går det för Tuffas???????!!!!!!!!!!

Tycker det är hemskt om han blir övergiven!!!!!!!!

Du/ni som är/har varit engagerad för honom, är ni det nu också eller…? / Kristina

Lingbo08
0

en sak till: Jag förstår inte riktigt varför man helt enkelt inte har gått direkt och pratat med de nya husägarna om Tuffas, vad jag förstår så är detta inte gjort.

Stötestenen i detta verkar ha varit just att få tag på de nya husägarna, men är det ingen som har kunnat gå o pratat med dem helt enkelt? Bara en liten stilla undran? / Kristina

Hawknestgrove
0

JA finns det något nytt att berätta? Lille kissen……

Kusten
0

Tänkt på Tuffas även jag och undrat. Mycket..

Lingbo08
0

Något nytt om Tuffas????!!!!!!!!

Lingbo08
0

SVAR ÖNSKAS OM TUFFAS!!!!!

kattassen
0

#4 Det var så i månadsskiftet januari/februari att huset stod tomt då de nya ägarna inte flyttat in ännu. Nu är de inflyttade och man kan ta kontakt. Det finns uppgifter därom.

PM-a mig den som vill ta kontakt med de nya ägarna.

Lingbo08
0

Bor tyvärr alldeles för långt bort för att kunna engagera mig praktiskt, tyvärr!!!!!!!!

Du/ni som tidigare var så engagerade i Tuffas, har ni gett upp alldeles eller…?

Hjälp Tuffas!

Ankie
0

puttar

annebeate
0

Kattassen, jag har skickat Pm till dig.

Lingbo08
0

Hoppas på positivt info om Tuffas!!!

Ankie
0

ja jag med

Lingbo08
0

Nytt om Tuffas???

Hawknestgrove
0

Lille vännen, var är du?

Lingbo08
0

Ni som var så engagerade i Tuffas ett tag/i början… Har ni alldeles gett upp eller håller ni på o jobbar för honom fortfarande? Ni kan väl lämna nåt slags besked eller några upplysningar här eftersom vi faktistkt undrar om den lille!!!

Lingbo08
0

VÄNTAR PÅ BESKED OM TUFFAS!!!!!!!!

Lingbo08
0

Ni som var så engagerade i Tuffas förut… Vi vill veta vad som händer och sker eller är han helt övergiven?

Hawknestgrove
0

JA jag med? Något borde väl höras?

Ankie
0

puttar

Lingbo08
0

INGET SVAR OM TUFFAS????????!!!!!!!!!!

Lingbo08
0

NI KAN VÄL SVARA NÅGOT I ALLA FALL, NI SOM VAR SÅ ENGAGERADE I TUFFAS!!!!!!!!!

Hawknestgrove
0

JA hallå??????????

annebeate
0

Jag är en av dem som engagerat mig i Tuffas. Jag har tidigare varit ute i Tygelsjö och satt upp lappar och letat förgäves  efter honom. Om det skall ske något måste vi vara flera som slår oss samman. Anmälaren är konstigt nog  inte villig att hjälpa till som jag uppfattat det. Hon påstår dessutom att det finns några andra katter där ute som är väldigt lika Tuffas. Gulliver har haft kontakt med anmälaren och jag vet inte om hon har någon ny information. Just nu kan jag inte ensam agera. Jag har alltför mycket omkring mig just nu och dessutom bistår Praxis med lilla Mimmi. Det är inte helt enkelt med Mimmi just nu. Jag önskar så att andra ville engagera sig här nere så något kunde göras för Tuffas.

mymlanbus
0

Önskar så att jag kunde hjälpa till, men Malmö ligger lite långt bort tyvärr, annars skulle jag vara där direkt!

Hawknestgrove
0

Usch, et ä så sorgligt, när det blir så. JAg fattar,att du inte kan ensam, men jag fattar inte, att den som drog igång det hela, dvs anmälaren, inte vill fortsätta!

Lingbo08
0

# 25 Tack för ditt svar! Förstår att du inte kan göra något ensam. Det var ju så många som var engagerade i Tuffas i början, var är alla dem. och anmälaren…. man kan ju inte bara sätta igång något sådant här och sedan bara skita i det!!!

FINNS DET VERKLIGEN INGA FLER SOM KAN ENGAGERA SIG I TUFFAS SOM BOR I NÄRHETEN???

TÄNK PÅ TUFFAS!!!!

BOR TYVÄRR CA 100 MIL IFRÅN!!!!

Lingbo08
0

HALLÅ!!!!!!!!!

TUFFAS VILL HA HJÄLP!!!!!!!

NI SOM ENGAGERADE ER FÖRUT ENGAGERA ER NU OCKSÅ, TUFFAS BEHÖVER ER!!!!!!!!!!!!!

Marga
0

#29 Jag tror det uppstod en del obehagligheter för dom som engagerade sig i detta fall. Det är nog inte som det ser ut att man struntar i Tuffas utan det finns vissa komplikationer som man av olika skäl inte vill skriva om i tråden. Jag har inte själv varit inblandad, men liksom du ställt frågor och fått en förklaring via PM. Jag tror tyvärr inte att Tuffas är hjälpt av att vi tjatar här om jag har förstått det hela rätt. Sorgligt för Tuffas men så är det nog…

Ankie
0

Tuffas är väl fortfarande hemlös kan jag tänka mig. Jag kommer inte ihåg omständigheterna, fick det oxå på pm, men nog ska väl Tuffas få den hjälp han behöver. Finns det ingen annnan då som vill engagera sig i han?

Hawknestgrove
0

Ja vad har hänt? INGet är väl så hemskt, att man inte kan berätta det här för alla som engagerat sig?

Lingbo08
0

Obehagligheter…?

Ja men…? Man kan väl inte överge Tuffas för det?

Så klart vi vill veta - först så skrivs det och engageras en massa om Tuffas, sedan helt tyst…

Tuffas har varit van att få hjälp och mat och sedan är det ingen som hjälper honom med detta längre…

Börjar man hjälpa en katt måste man ju fortsätta, man kan ju inte överge honom…

Får han hjälp av någon, finns det någon/några som försöker hjälpa honom fortfarande…?

Ankie
0

#33 nä man kan ju inte överge en katt för det. lille Tuffas. Men finns det nån annan då som vill hjälpa Tuffas? Vet nån om han får mat osv?

Hawknestgrove
0

NU börjar jag också bli misstänksam. Vad som än har hänt, så måste det ju fram!

Lingbo08
0

Du/ni som vet: Vilken är "förklaringen" till att Tuffas har blivit övergiven?! Ni som har matat honom, vet ni inte att enligt lagen är man skyldig att sörja för den katten man har börjat mata. Börjar man mata den, så ses man som ägare till katten. Förklaring!!!!

annebeate
0

jag är också undrande över #30. Som jag uppfattat det hade anmälaren viss koll på Tuffas men om någon vet hur läget är för Tuffas så gå ut med det på tråden. gulliver hade i vart fall tidigare kontakt med anmälaren så gulliver vet kanske hur läget är just nu. Tänker ofta på honom och önskar så att flera gemensamt kunde agera för honom så något hände. Som det nu är händer ingenting från oss på forumet såvitt jag vet. 

själv har jag i dagarna fallit och brutit min ena arm och är handikappad och bara  att skriva på forumet med ett finger tar sin tid, mao kan jag inte just nu ge mig ut till Tygelsjö och göra några efterforskningar.

Hawknestgrove
0

usch, annebeate! Stackars dig!

annebeate
0

ja  Gunilla,man vet aldrig när olyckan är framme. Tuffas glömmer man inte. Om vi bara kunde få fram lite mera information om läget just nu. jag skall skicka pm till gulliver och förhöra mig om hon kan få fram något.

Hawknestgrove
0

Nä oavsett vad som hänt, så borde det ju gå att presentera det här. Stormen om det kommer nån får viväl ta?

kattassen
0

#37 Men vilken otur du har annebeate! Rynkar på näsan Ta vara på dig!

annebeate
0

Tack kattassen! Ni får alla vara rädda om er.

mymlanbus
0

#37. Stackars dig! Vilket elände. Krya på dig!

annebeate
0

Tack mymlanbus! När jag idag skrev här på tråden ang lille Tuffas och att vi måste försöka hjälpa honom tänkte jag just på dig.Hur du i helgen öppnade din dörr för Lilla Hjärtat, visade henne kärlek och omtanke och såg till att hon slapp lida mer.

Lingbo08
0

Gulliver o ni andra som engagerade er i Tuffas:

Är det någon som bryr sig om honom nu?

Annars… så grymt att börja hjälpa honom för att sedan överge honom… Varför?

Ge besked!!!

annebeate
0

jag har i går  skickat pm till Gulliver ang. Tuffas och hoppas på svar.

Lingbo08
0

anne-beate, har du fått något svar från gulliver?

Annars… Gulliver hör av dig, vi undrar om Tuffas!!!

annebeate
0

Jag kollade precis. Jag har inte fått svar från gulliver. Hoppas fortfarande på svar.

gulliver, hör av dig!

Lingbo08
0

GULLIVER!!!

Hör av dig om Tuffas!!

Är han helt övergiven???!!!Rynkar på näsan

Lingbo08
0

NI SOM ÄR IN PÅ SIDAN OCH VET NÅGOT OM TUFFAS, SVARA!!!!!!

annebeate
0

gulliver, jag skickade PM ang Tuffas  till dig 11/5 men har inget hört. Snälla, hör av dig till mig.

annebeate
0

putt……

Hawknestgrove
0

hallå? Varför hörs det intet o Tuffas? Är han död, så vill vi ju veta i alla fall?

annebeate
0

Vi är flera som vill veta hur läget är för lille Tuffas. Jag har därför den 11 maj skickat pm till gullliver som tidigare haft kontakt med anmälaren men tyvärr svarar inte gulliver.

Lingbo08
0

GULLIVER!!!!!!!!!

Vi vill att du svarar på mejlen du fått om Tuffas!!!!!!!!!!!!!!!

Magda
0

kanske gulliver inte fått pm:et? jag pm:ade ett par ggr till gulliver som inte kom fram för en tid sen.. kanske fortfarande är problem med det? pm:a igen!!

jag hoppas att det kommer fram ny info om Tuffas :)

annebeate
0

Jag har nu skickat nytt PM till gulliver.

Hawknestgrove
0

ja vad som än har hänt, så är det ju ngen som halshugger någon, men vetskap är viktigt

kattassen
0

#57 Skickar du mail eller PM?

Ankie
0

Meh, Gulliver har ju skrivit i tråden om Mimmi senast idag, hon kanske inte är in här å tittar Obestämd

Lingbo08
0

HUR BLIR DET MED TUFFAS?!

HALLÅ ALLA NI SOM VAR SÅ ENGAGERADE TIDIGARE…  SVARA!!!!!!!!!!!

annebeate
0

#59 Jag har skickat två privata meddelanden (pm) till gulliver. Alla andra meddelanden jag skickat har nått mottagarna eftersom jag fått svar på dem. Jag har därför i nuläget ingen anledning anta att mina meddelanden inte vidarebefordrats till gulliver. Så jag väntar fortfarande på svar från gulliver!

Lena
0

Tråden kommer nu att låsas för vidare inlägg pga omständigheter som inte kan läggas ut i öppet forum. Den som vill ha information kan få denna via PM.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer