En olycka kommer sällan ensam
Jo, det har jag hört talas om och varit med om, men att 2 olyckor skulle ske just igår är fasen inte sant.
Jag, min dotter och exet fick åka akut till bagarmossen i Sthlm inatt. Shimena gjorde sig illa i vår ligg och sittfåtölj och klämde sin baktass illa.
Vi åkte och är nyligen hemkomna och Shimena har höger bakben i paket, hon har brutit ena tån. Veterinären ville inte operera utan satte stödförband för att se om det är möjligt att läka ändå.
Shimena var så tålig och så snäll. Inte ett enda mjau, men nu är hon bara så arg på bandaget… dumma, dumma, dumma! Vi fick recept på smärtlindring som jag ska hämta ut idag.
Tur att inte gumman skadade sig mer, det är livsfarligt med sådana där fåtöljer! URK!
Idag åker fåtöljen ut, hej och hå, så förbannad är jag!
Nu ska jag se om Shimena vill sova en stund tillsammans med mig, vilken pärs!
/Malin
Men lilla pluttan, hoppas hon blir bättre snart i tassen. Pussa henne från oss.
//Pia
Nää, vilken otur….stackars lilla Shimena.
Pussa henne på nosen och säg att hon ska krya på sig!
Men Malin vilken maximal otur att lilla Shimena skulle klämma sin lilla tå. Måste än en gång säga att ni är helt fantastiska med att ge kissarna omedelbar hjälp.
Hoppas nu att lilla tösen klarar sig med bandaget och slipper operation och det är något att vara glad över. Får honsedan lite smärtlindring så blir hon nog glad igen.
Puss på nosen lilla Shimena.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Oj..oj…stackars Shimena och dig, vilken hemsk dag du haft. Hoppas nu att ni kan få sova och samla krafter.
Undrar varför åkte ni till Stockholm…var det närmaste akut öppna vetrinären?
Massor av styrke kramar till er båda.
Nämen jisses vilken otur!!!!!! Stackars lilla Shimena som får gå med bandage. Men hon repar sig nog snart! Det är väl en liten fighter du har? 
Ja du, vilken helg du har haft Malin! Du får se till att ta igen dig nu.
Kram!
Vilken otur för lilla Shimena..
#4 Undrar jag oxå, finns ju Strömsholm Djursjukhus som borde vara närmare Norrköping..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Aj, aj, stackars Shimena. Hoppas benet blir bra igen snart.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Men stackars lilla kisse…men vilken tapper tjej hon är som klarade allt utan att protestera…inte skoj att ha tassen i paket..nu håller vi tummar o tassar för att det läker snabbt..lilla gumman..
Oj, fick ni åka ända dit? Lilla tjejen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi åkte till Bagarmossen för att de tog emot utan anmälan och till Strömsholm var det telefonkö.
Vi åkte för jag trodde att hela tassen var krossad, men vi hade tur, det var "bara" en tå som var av. De sa till mig att jag kunde ha väntat på Bagarmossen, men hur ska man kunna vänta när man ser att en av ens käraste vänner har ont? Jag tar alltid det säkra före det osäkra. Jag tackar för att jag har kissarna försäkrade, hur skulle man annars ha haft en chans? En helg och mitt i natten.. grattis, då drar kronorna iväg!
Shimena har ont och det är svårt att få henne att låta bli att hoppa upp och ner. Nu har hon gömt sig under ett bord med en lång duk. Stackars älsklingen! Imorgon bitti ska jag ge henne Metacam för värken. Det ska ju ges med 24-timmars intervaller, så det dröjer hela natten innan hon kan få något mot det onda :(
Ja då förstår jag att du åkte dit…skulle antagligen gjort detsamma.
Lilla tösen om hon kunde ligga still o vila 
hopppas hon piggnar till snart.
Jag vet att det kan vara lång telefonkö hos Strömsholm. Tur att ni åkte till Bagarmossen. Jag skulle oxå ha gjort det, man vet aldrig hur allvarligt det kan vara.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nu har Shimena fått Metacam och det stod på beskrivningen, ges direkt i munnen… bläk sa gumman, det gick lika bra på tallrik, renslickat! Smakar tydligen lite honung, enligt vetten.
Hon klarar bandaget bra, ibland gör det nog mer ont för då slickar hon på bandaget. Det är äckligt!
Åh, du köpte ingen sån där krage av mig? Nu i dag, så tog jag av den som Mee har haft i en vecka. Hon har faktiskt inte varit störd av den alls. MEn nu tänkte jag att hon ska få tvätta sig i allafall.
Hon får stanna i husvagnen tills såret är helt läkt.
Hon slickar väldigt lite, mest på pälsen vid benet när det gör för ont. Hon slickar däremot mer på framtassarna än vad hon gjort förut, men det kunde också vara pga att hon har ont. Ringde Bagarmossen och frågade om det idag.
Det är så jobbigt att se att Shimena har ont :(
Stackars Shimena…det blir snart bättre lilla vännen.
Vad duktig du är som tar din medicin, du ska se att du snart studsar omkring som förut.
Kram på dig lilla pluttan.
stackars Shimena och dej det är alltid jättesvårt att se en katt ha ont,hoppas det läks bra nu i alla fall, vilken otur att fåtöljskrället skulle ställa till med det här också!
Fåtöljen står kvar här och är ihopklämd för alltid! Spärren ska tas bort för att man inte ska kunna vika ner den. Aset är så himla tung att jag inte får ut den, inte ens om jag blir riktigt förbannad! 
Så, inga mer olyckor med den i alla fall! Man blir liksom hulken när man blir riktigt rädd eller arg, då jobbar varenda muskel i hela kroppen tror jag.
Lilla gumman äter dåligt men vi bjuder på lite gott istället, skinka och lite tonfisk, det gick bra sa veterinären, bara hon dricker, och det gör hon… mycket….

Usch, vad hemskt! Vad är det för fåtölj, Malin?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
USch, det kunde faktiskt varit en liten unge också… Tycker nog att du ska ta och montera ner skiten eller klaga hos fabrikanten….
Vad heter sådana där, som man drar i ett handtag på sidan så man hamnar som liggande.. ligg och sittfåtölj säger jag, men det har säkert ett namn!
Exet är ju bra på det där, så det blir nog att montera ner skiten i alla fall.
hehe, synd att inte jag är där, expert på att montera ihop och isär möbler…..
MEn du, är den snygg, så sälj den!
#22. Ska man skriva… hämtas på plats då? Den är svintung! Inga märken och i skinn. Kan man få 300:- för den?
Usch vad hemskt stackars lilla Shimena :( Hoppas att tassen läker bra nu…
Exakt! OCh lägg in bild. HAdedet inte varit så långt, hade jag gärna köpt den. Annonsera på gratissidor också, typ Gnetagalten och annonsdirekt
Nu har vi tagit bort förbandet och gumman tvättar tvättar och tvättar. Hon haltar nu, men det kanske är för ovanan att vara utan bandage?
Bandaget satt som Karlssons klister usch… så det var till att ta det försiktigt så inte pälsen följde med.
Om jag ser att hon får ondare så ringer jag Norsholm och rådfrågar, eller åker till Bagarmossen där vi var med Shimena.
Min lilla tjej…
Ja lille tjejen, nu får hon krya på sig. Det är säkert ovant utan bandage, skönt att få luft kring benet tror jag hon tycker. Kram och solsken till henne och goa matte Mymlan
#27. Tack goa Kusten, nu får vi hålla tummarna :) skickar en kram till dig som kämpar så med dina Kusten-kissar… eloge till dig
ja dt är nog lite stelt. JAg tror nog inte det är någon fara.
Skönt för lilla Shimena att hon blivit av med bandaget och kan tvätta och putsa sig igen. Tror också att hon behöver öva upp sig igen för bandaget har ju suttit som ett stöd medan läkning pågick.
Puss på nosen och hoppas att hon snart går och springer som vanligt igen. Kram till matte också.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack för kramen emjon, den behövde jag :) skickar en tillbaka direkt :)
Håller tummarna för att det läker nu.
Kram

Håller tummarna för en helt bra tass.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Tack monsi :)

Håller också tummarna för att det har läkt bra och hon snart är i full gång igen :)
Kram till er båda!
Tack Maria :)
Hoppas att allt kommer att gå bra och att det läker snabbt och smidigt.
//Pia