Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1095 ggr
essut50
0

Eurovision song contest (OT)

Vilken plats hamnar Sverige ?

Tänkte ni som tippar rätt ska få en blå/lila långhårig kattunge från mig. (kattleksak alltså)Skrattande

Själv tippar jag att Malena kommer på 6 plats.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Jag trorCool 5 plats.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

monsi
0

14 plats

Skulle jag få rätt ska kisen gå till Eskil (Guling)Flört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

essut50
0

OBS Sista tiden för att tävla om kattungen är idag kl 13.00 ..

Givetvis får ni tippa efter den tiden men inte chansen att vinna kattungen.

#1 och 2 Tack…

Marga
0

Oj, jag som inte ska titta… men jag tippar 8e plats… Mina katter vill säkert jättegärna ha en långhårig kattunge att leka med så nu får Malena se till att komma åtta!Skrattande

anebit
0

Jag är optimist och tippar 1:a plats.

Om jag vinner, ska kattungen gå till Kusten.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

solweig
0

jag tror på en tionde plats.

emjon
0

Jag tippar på en 4:de plats.

Om jag vinner går vinsten till Kustens kissar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

destiny
0

Har inte sett deltävlingarna så jag vet inte hur dom andra bidragen är men jag gissar på åttonde plats. Skrattande

buster65
0

Jag tippar på 3:e plats.Skrattande

Om jag vinner vill jag gärna att vinsten går till Kustens katter, liksom många före mig har önskat

Destany
0

jag tippar 9 plats

Pudel
0

7:e plats

Marga
0

# 8 Jag har redan gissat på åttonde så vinner vi får vi väl gemensamt skänka kattungen, och varför inte till Kusten som många föreslagit.. Glad

Lena
0

18 plats tror jag. Även om låten är ganska bra tror jag inte vi har så stor chans med det nuvarande röstningssystemet. Nu röstas det mer av sympati för landet än för låten som sådan. Eller om man bor utomlands röstar man på sitt eget land vilket jag gjorde när jag bodde i Holland. (Länder som Turkiet har t.ex. stor chans då det bor många landsmän i andra europeiska länder). Sverige är ett litet land långt upp i norr och står sig slätt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

inte lätt att tippa..men jag säger väl plats nr 9 då:-)

essut50
0

Nu är tiden ute som ville vinna en kattunge.

Tack alla som har tippat.

#18 Om du och destiny vinner så får en av er en annan färg på kattungen. Det är inget problem..Har några på lager.

Likaså gäller det ni som har röstat på nr 9..

Så här röstade ni..

Plats.

1. anebit
  2. -
  3. buster65
  4. emjon
  5. Debattia
  6. Essut
  7. Pudel
  8. Marga och destiny
  9. Destany och Sidentass
  10. Solweig
  11. -
  12. -
  13. -
  14. Monsi
  15. -
  16. -
  17. -
  18. Lena

Så lycka till ikväll..

Gullimat
0

Vet att tiden är ute. Näst sist, alltså 17:e plats.Rynkar på näsan

essut50
0

#16 Du får vara med du oxå. Inga problem alls..

Det finns fler bidrag än 18 Flört Nämligen hela 25, skrev bara till 18 för att hålla koll på alla namn och nummer.

Ska bli spännande och se vem som vinner.

Har laddat upp med glass, ostbågar och läsk..Tur att jag är ensam hemma med katterna under helgen..

Lena
0

Synd att det har uppstått bråk i Moskva med anledning av den planerade Pridedemonstrationen. Lägger sordin på det hela när Ryssland så tydligt visar sig stå så långt bort från allt vad demokrati och mänskliga rättigheter som det bara går. Verkar som det kan bli diverse protester under sändningen pga detta. Vi kommer nog inte titta på programmet mer än i slutet tror jag.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Jaha så kom Sverige på 21 plats, dåligt tycker jag..Gråter

Ingen här har vunnit, men kattungen går till Kustens katter som många av er ville..

Tänk att Norge vann, det hade jag inte väntat mig. Men grattis Norge..

Lena
0

Ja det var tom värre än vad undertecknad pessimist trodde!

Norges låt var kanon tyckte jag. Gillade både sångaren och låten!

Debattia
0

Glad Festligt för Norge eftersom dom firar nationaldag i dag också,det kan väl inte bli bättre. Heja Norge.

Heja Marlena !som var helt suverän !!!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

anebit
0

Gattis Norge!  Helt underbart att vinna några minuter in på 17 maj.     Skrattande

Det har gått troll i för sverige att vinna numera.

Martin Stenmark
Charlotte Perelli
Ola Salo
Marlena Ernman

Alla dom har kommit runt 20 plats.

Jag älskar både Ola Salos låt och Marlena Ernmans.

Men jag tycker att båda dessa två var mycket pampigare i Svenska Melodifestivalen.

Marlena med svart klänning och killarna som lyfte henne på slutet samt även ljudet. Nu blev hon så blek med vit klänning och detta vita ljus ibland.

Likaså med OLa Salo när han åkte hissen vilket inte var med i eurocontest samt även ljudet.

Ja det var mina tankar på förmiddagen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Tycker också att det var roligt att Norge vann men jag hade inte väntat mig att Marlena skulle hamna så långt bak.

Gullimat
0

Tycker Norge var en värdig vinnare, men jag tyckte också om Islands

Leffe
0

Tänk jag trodde den svenska melodin skulle bli bland de tre sista. Vad fel man kan ha

Puma77
0

Är det bara jag som tycker att Norges bidrag suger? Han har utstrålning så det sjunger om det men ingen sångröst.

Fast ändå gratulerar jag dem till vinsten givetvis. Marlenas låt är mycket bättre men passar tyvärr inte i ESC vilket bevisade sig igår.

//Pia

lilltasen
0

Vet inte om det bara är jag, men tyckte att dom svenska kommentatorerna gjorde bort sig big time när dom "skojade" om vart alla hundar och katter som funnis på Moskvas gator tagit vägen.

Det är väl bättre att säga som det är så folk får upp ögona istället för att köra plumpa skämt. Har en ganska liberal syn på humor men det där var inte roligt. Men som sagt det kanske bara är jag som är överkänslig.

Lena
0

#27 Missade det klavertrampet. Såg bara valda delar av programmet. Håller med dig att det var smaklöst.

Det är mycket i värdlandets agerande som lämnar taskig eftersmak. Tänker även på stoppandet av Prideparaden under dagen. Det borde inte gå obemärkt förbi.

emjon
0

#27 Jag håller med dig fullständigt.

Sidentass
0

#27 Håller helt med..tycker verkligen inte att de var något att skoja om!

Gillade Norges bidrag, och tycker det var roligt att dm vann, men Malena borde ha kommit betydligt högre upp på listan!

Hawknestgrove
0

OJ, tänk så väck jag kan vara, trots att jag bor i gränsland! HAr ingen aning om att de vann. Nu blir de väl  ännu malligare……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Gunilla. Du får skaffa dig en norsk flagga tycker jag..Skrattande

buster65
0

Norges låt är man ju redan trött på. Malena var ju helt suveränt bra, borde ha kommit mycket högre upp på listan.

Vad bra att vinsten går till Kustens katter, trots att ingen vann

DesireEsmeralda
0

Lena: Vad skönt att det är fler än jag som reagerade på hur rysk polis och militär skötte priden. Jag såg det på nyheterna innan jag skulle kolla och valde då att bojkotta programet. Tycker det har talats märkligt tyst om det. Eurovision är ju ändå lite av en "gay-fest".

Däremot är jag som är Norsk riktigt glad för deras vinst! Skrattande

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Hawknestgrove
0

HAha, Essut, det är väl illa nog att jag är sambo med en halvnorsk?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....