Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 655 ggr
Naquita
0

OT Tuva-Luva 8 månader(STOR tjej)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla franska BullDogg Tuva-luva Pappskalle blev 8 månader förra veckan och iförrgår började hon löpa. Tänk vad tiden går snabbt. Var hon inte en liten valp nyss?

Kika in på alla bilderna och lämna gärna en kommentar:)

www.ronnebyshittekatter.blogg.se/totteochtuva

Puma77
0

Lilla goa kickan har blivit stooooooor nu minsann. Pussa vovarna från mig.

//Pia

monsi
0

Å precis en son vove jag vill ha nästa gång det o en airdalterrrier o självklart en dogo argentino, tik nästa gång.

Skrattande

Är de lika busiga som det verkar, glada o fulla av liv o spring ute o lugna inne, lätt lärda o något envisa???

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
0

#2 tror bilderna på bloggen berättar rätt tydligt att de är allt som du nämnde;)

Naquita
0

Jag är helt frälst i bulldogar nu, även bostonterrier har jag fått upp ögonen för:)

monsi
0

Då kommer du även älska dogo argentino helt underbara hundar.

Gillar bulldogen för des storlek o temprament,   bra rygg värmare hi hi!!

Naquita
0

Ja Dogo argentino verkar också underbara, men de har jag inte fått träffa i verkligheten än:( Mammas granne har en amerikansk bulldogg, vilket energiknippe!

Sidentass
0

Vilka underbara bilder på vovsarna med fina berättelse..som jag sagt förut tycker jag bulldoggar och mopsar är såååå otroligt charmiga o söta..vill ha!

solweig
0

vad söt tuva luva är. jättefina bilder.

monsi
0

Amrikans bulldog är rätt lika dogon, gillar dem skarpt.

Det var filmen den otroliga vadringen som gjorde oss intreserade av de amrikanska bulldogarna, men vi fastnade för den lite större o smidigare argentinon.

Har tre hundar nu o saknar våran lille tax som bara blev 16 år.

Gillar boston terier med, fast efter att ha sett bilderna på din lilla busa så är jag nästan helt säker på att det blir en liten fransk som blir våran nästa vove.

Var har ni köpt eran???

Hon är otroligt söt gillar hennes färg o bus blick.

Ser fram imot fler bilder.

Min avitar(fel stavat?) visar våran dogo argentino Carlos i himmlen så många som klappar honnom o vad mysigt måste bara pussa alla

Naquita
0

Jag köpte Tuva i malmö. Hon är väldigt söt, var egentligen inte henne jag skulle kolla på hos uppfödaren, men en liten Tuva lade sig hos mig och de va kört:D

monsi
0

det brukar vara så när man kollar hund många planer o sen blir det något helt annat som själ ens hjärta.Skrattande

Naquita
0

ja, eller hur. Tuva kommer snart få en komis:) Min lillasysters bästa vän ska köpa en Lhasa Apso valp imorgon, och då familjen aldrig haft hund förut kommer jag o hundarna vara coachar;P

monsi
0

Lycka till!!Glad

Såg någon pogramet i sön om hundave???

Verka mycket intresant men han tyvärr inte se det själv.

Vet någon om det går i repris???

Puma77
0

Vissa program kan man ju se på nätet.

//Pia

monsi
0

Har sett det säger bara blev inte förvånad.

Har sett detta ske innom flera djuravels områden.

Förr avlades det på ex islands hästens styrka o användbarhet, nu avlar de efter blup o tävlings meriter = fritids ryttarna kan snart inte rida de hetta hästarna som inte duger på tävlings banerna för de har för dåligt steg.

Islands hästen är ju kända för att vem som helst kan rida dem tyvärr är så inte fallet snart.

Tur att Tuva är så söt o har lite längre nos än de flästa av hennes släktingar i englad för ex.

Undrar vem som födde upp henne, de värkar sattsa på hundar som kan andas.

Naquita
0

ja, jag fick träffa tuvas mamma, pappa o storasyster alla var verkligen jättefina, lång nos och riktiga mysproppar. Tyvärr har Tuva inte stamtavla , men hon är lika söt för de. Kunde inte hitta en enda med stammis som inte såg "konstig" ut och föll för tuva;P

monsi
0

Stamtavla hm. Har bara haft en hund med det i mitt liv om man inte räknar med westina när jag var liten.

Carlos våran vackra dogo är den med stamtavla ser ingen skillnad på hund med stamtavla eller utan det vicktig är ju att man trivs tillsamans.

Du har gjort ett vackert litet fynd när du köpte Tuva.

Synd för oss andra fransk älskare bara att de inte regar sina hundrar så vi andra också kan få en chans att få tag i en sån söt nos.

Stamtavla är ju bara en bit papper på gott o ont.