"Löst" Söker desperat efter hem åt mina missar.
Jag har tagit hand om ett par kattflickor nu ett par månader pga tidigare ägare varken gav dem mat eller kärlek. Men nu får de mat och kärlek av mig, men jag har tyvärr varken råd eller tid att ha dem längre då jag går i skolan hela dagarna och ska snart ut på praktik.
Jag undrar om någon skulle kunna ta katterna? Eller vet någon annan som vill ha två katter? Eller någon organisation som kan ta emot katter som man inte kan ha kvar? I värsta fall måste jag avliva dem och det har jag absolut ingen lust med, varken vill eller har samvete till det.
Jag bor i Avesta, och jag behöver verkligen hjälp med detta då ingen varit intresserad av dem på tidigare annonser jag lagt ut, så söker min lycka här där alla åtmindstone är kattälskare.

Provat Blocket, eniro, ica lappar? ibland för man lägga in flera anonser på Blocket , prova olika dagar , tidpunkter när folk sitter och slöar vid datorn, söndagar har jag fått bra napp. Hoppas de hittar nytt hem nu när du räddat dem en gång ska du inte ge upp, Låt det ta lite tid,
Är de kasterade? vaccinerade? Ålder, sån information är bra att gå ut med, att ha dåligt med pengar och tid känns ijen, men katterna har varandra när du är iväg och de äter helldre euroschopper ett tag än att bli avlivade,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har provat blocket, eniro & lappar på stan/affärer.
Ingen har nappat, och jag har inte råd att lägga in på blocket längre, kostar ju ändå 30kr per gång.
Nej, det tror jag inte dem är eftersom jag fick dem i såpass dåligt skick. Och eftersom den ena löper konstant skulle jag inte heller tro det. Ålder, på den Gul/Vita är det ungefär 15 månader, den Svart/Vita är ungefär 9 månader. Vet ej exakt men.
Jo katterna har varandra när jag inte är hemma, men ibland kan jag vara borta 2 dagar i sträck, och jag ska ju som sagt ut på praktik och det blir då troligtvis inte häromkring så då kommer jag inte vara hemma på veckorna. Kan helt enkelt inte ha kvar dom så är det bara.
Jo, men samtidigt det är fortfarande pengar jag inte har. Jag har en ekonomi på 500:- i månaden och då ska jag själv ha mat och dylikt i månaden. Vet inte riktigt hur det ska gå runt.

Missade att det var samma katter som i en annan tråd, förlåt om mina frågor låt dumma då ju,,

Ja är du borta i veckorna funkar det ju inte, det fårstår jag, hoppas nån kan hjälpa, tuff ekonomi,,, ojdå, ja då är det ju en omöjlig situation,,
ja katter är ju inte det billigaste. Men jag hoppas att det dyker upp ett hem åt dessa missar som är så fin. Det kanske dyker upp någon här rätt vad det är. Men du måste ju vänta lite för att ge de en chans även här på detta forum nu då du har skrivit här. Avliva de inte! De är värd att leva vidare och få ha det bra.

När ska du ut på praktik?
Häng upp en massa nya bilder av katterna överallt. De flesta svar som jag har fått är från folk som har sett mina annonser i affären.
Fast jag skulle inte skriva "inavelskatter"! Låter väldigt negativ…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ja..som sagt..försök att få ut så många lappar som möjligt..en bild på katterna..där man beskriver på et lite personligt sätt hur dom är till kynnet…förstår att något måste göras när du inte är hemma i veckorna..själv har jag fullt hus med alla sju katterna..men puttar upp tråden och önskar verklingen att situationen löses snart.
Ankie: Jo jag har inte tänkt avliva dem nu i första taget som sagt. Väntar nog ett par månader om inget dyker upp har jag inget val liksom.
Martdat: Första praktiken har jag direkt efter sportlovet.
Alexej: Jo men jag har ju massvis med annonser ute redan både på Coop, Hemköp, Ica och Willys. Även ute på stan på annonspelare och andra ställen hänger de lappar. Jag skriver såklart inte inavelskatter på annonsen.
Sidentass: Jo något måste jag ju göra, det var ju inte alls meningen att jag skulle ha kvar dem heller men jag visste inte att de var så svårt att bli av med katterna, tydligen inte så många intresserade.

Du kämpar i allafall för dem. hoppas att ett bra hem dyker upp snart,
Imasy: Jag vet att katthemmet fyra tassar existerar men som sagt tar de inte emot katter om de inte är hemlösa. Mina katter är ju inte hemlösa.
samma tråd som sjuk katt/inavel tror jag. Samma katter på kortet ivarjefall. Bättre att köra en tråd, det blir virrigt annars
Ankie: Ber om ursäkt för det, men tyckte det var mer passande att byta tråd.
ja det är ok, men om det är två trådar som handlar om samma katter som söker hem så kan det lätt bli snurrigt 
Till sist vet man inte vilken tråd man ska följa eller skriva i.
Då säger vi att detta är fortsättningstråden!
Nej, de har ju rätt att dessa kissar inte går ute på gatan. Men det är ju heller inga katter du har köpt av fri vilja och sedan tröttnat på. Kanske hade de hamnat på gatan om du inte tog hand om dem? Kan tro att FT har fullt som alla andra, men de har ingen möjlighet att ställa dem på kö eller så?
Jag mailade FT och hörde med dem, hon bad mig ge dem mitt nummer så hon kunde ringa men har inte hört av dem än.
Så länge, så kanske du skulle kunna få Ppiller till kissarna? Så slipper både du och katterna löp. JAg vt, det är en temporär lösning. KAnske någon vill hjälpa dig här inne med ppiller? Jag kan bara skicka dig 6 st, dvs för tre veckor. Får ransonera lite…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hawknestgr: Hur ska man göra med dessa piller då? Skulle verkligen behöva bli av med deras löpande. Har fortfarande inte fått svar från FT angående om de kan ta katterna eller ej.
#21 Ring dit igen.
jag kan skicka dej några kartor, om dom löper ofta tycker jag du kan ge dem ett piller var 6:e dag. Det ska räcka med en i veckan, men så här på vårkanten kan det behövas lite oftare.
Ring på nytt fyra tassar, hoppas dom får en plats där.
Pm:a mej din adress lägger jag det på postlådan i morgon
HAr det löst sig med Ppiller?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har inte fått någe Pm än om adress
Om du finns i stockholms området så kan du lägga ut en annons på stockholms katthem's hemsida. Det är bra ruljans på omplacerings annonserna där. Det du behöver göra är att skriva en så utförlig annons som möjligt. Med info om hur katten/katterna e som person tex busig, lugn m.m, hur gammal den/dom är, om den/dom är vaccinerad, steriliserad, ID-märkt. Och bifoga 2 kort i jpeg format. Och dina kontakt uppgifter. Tipset är att ju mer info desto större chans att katten/katterna hittar ett nytt hem.
Du kan gå in på hemsidan och titta hur annonserna ser ut så har du något att gå efter.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Förlåt för jag inte skrivit på ett tag, blev utan internet och haft mycket med skolan och allt. Men katterna blev sålda, det kom en familj från Falun som bodde ute på landet som tog dem, de ville ha kattungar så de ville ha två okastrerade honor, som de skulle släppa ut till våren.
Och när de hämtade katterna fick jag redan posetiv känsla av att de skulle ta dem, så jag kan inte vara mer lycklig över att de tog dem, eftersom de verkade vara bra människor och låter katterna få leva ute också. Nu vet jag att de tar hand om dem, brukar även få sms av dem hur det går, känns väldigt betryggande.
Tack för all hjälp!
Så bra att det löste sig till slut.
//Pia
Ursäkta!
De ville ha okastrerade honor? Det är väl ingen som vill eller ska ha?
Blir de inte kastrerade nu har de snart 10 katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inte så smart att lämna dem till någon som vill ha ungar på dem.
Speciellt om du tror att de är inavlade

# 29
Håller med dig!
Herregud, människan är en egoist i grund och botten. Ytterligare ett exempel på folk som endast tänker på sig själva och inte på djuren.
Ibland känns det som att man ror motvind 
Ja, det är inte konstigt att det svämmar över av katter som ingen vill ha, förutom när de är gulliga små kattungar….
Näe det lät inget bra alls.
Vi har faktiskt nog med katter i Sverige
LÖST??
Till hösten springer det väl två kullar kattungar till i Faluntrakten, som ingen vill kännas vid.

Åh nej
. Nu blir jag alldeles förtvivlad över detta.
Ville ha kattungar …….
Har dessa båda små vackra töser inte haft det svårt nog innan utan att behöva bli dräktiga och få kattungar? Kommer de att bli kastrerade efter det då?
Sanslöst!!

åhhh…bra att dom fått hem, katterna…men dom behöver ju kastreras omgående..innan det blir fler herrelösa stackars missar som går där ute o fryser på vintern o saknar värme o kärlek…
Kastreras?
De nya ägarna ville ju ha kattungar på dem

#ja..jag påyttrar kastrering, trots att jag förstod att de nya ägarna ville ha kattungar på dom.. kan inte låta bli att reagera här, det finns så oerhört många stackars herrelösa katter som går där ute o mår fruktansvärt dåligt för att ingen vill kännas vid dom…..det kan bli många ungar i en kull..och att hitta riktigt bra hem sedan när ungarna är mogna att flytta är inte alltid den lättaste uppgift..
Jag håller med dig. Jag var ironisk.

jag blir chockad,,,,
Men herregud, vilka människor det finns.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Men HERREGUD!
Finns det inte nog med kattungar.
Dom hade ju kunnat tagit hand om en dräktig hona , då hade dom ju fått ungar.
OFÖRSTÅND! Dom har säkert ingen aning om hur det ser ut i Sverige med hemlösa katter.
Jag vet ju att när jag berättar hur det ser ut, så står folk med gapande mun.
Det man inte ser/vet. Det finns inte. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Detta är bara inte sant…. Två katthonor och så vill dom ha ungar på båda… Jag är chokad, mållös…. Inte konstigt att det finns så många små hemlösa kissar i vårat avlånga land…..
Maria

Fruktansvärt

jaa ni…man slutar visst aldrig att bli förvånad!! som någon sa tidigare..det finns redan alldeles för många katter som inte har någon att bo hos.

#39 hi,hii..tror jag sov när jag svarade igår..kollade inte att det var just du som skrev! Var så upprörd att jag bara lät fingrarna flyga runt på tangenterna..men då har vi upprepat var vi står..och lika så bra det:-)

Och vad har dom tänkt sig att sen ska hända…om båda katterna får kullar, man lyckas inte hitta hem till alla småttingar, någon eller några blir därför kvar hos mamman…ytterligare ungar föds, tillslut kan man befara att det blir en ny kolloni som springer runt där ute och som ingen vill kännas vid….usch..vill inte ens tänka tanken…-(