Nationell register för bortsprungna katter
Den 1.februari kommer det att införas en nationell register hos polisen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag kommer inte in på länken tyvärr, men ett nationellt register är ju jättebra, jag ororar mig ibland för att om mina katter akulle komma bort så hittas de inte pga av dålig kommunikation mellan olika disktrikt, hoppas det verkligen blir ett.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
Bra! UNdrar bara om polisen själva vet om det?
Här i Strömstad är de tämligen bako flötet i alla fall, när et gäller andra grejer. De fattar nada och vill helst bara sitta på häcken och fika
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja det gäller ju att polisen kollar i registret och matchar bortsprungna med hittade,,,,, När jag anmälde Matboll försvunnen var det en bra polis som svarade, var noga med att skriva alla kännetecken och så, men när hon kom tillrätta och jag ringde och berättade så svarade en annan, hon sa bara jahaaa??? och verkade inte fatta varför jag ringde alls, jo ni kan ju ta bort efterlysningen nu sa jag glad, ,,, suck hörde jag, ja jag får väll bläddra i papprena senare då,, sa hon, Brydde sig inte om att ta mitt namn ens,,, jätteengagerad verkligen,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hm.. goddag yxskaft ungefär va?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#4 behöver jag säga vad jag tycker om det bemötandet, efterrlysningen ligger ju kvar då hon var ointreserad av vilken anmälan det gällde,,, suck,,, När jag var barn så hadde jag en hund,, som blev stulen, ja han blev stulen för 6 unghundar, rasrena försvinner inte från samma by samma vecka,, Polisen brydde sig inte ett skit, när vi ringde och tippsade om skumma telnr som sålde hundar där de inte ville svara på frågor osv, kollade de inte upp det överhuvudtaget,, och då handlade det uppenbarligen om en liga, de gjorde inte ett skit, det enda de gjorde var att ringa efter två månader och fråga om jag hittat honom, har jag inte,, det är 20 år sen och jag vet inte vart han tog vägen, har inget förtsoende för poliser efter det .
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vi skulle kunna underlätta genom att ha länsvisa efterlysningar/upphittade trådar här på hittekatter. Som det är nu blir trådarna fort långa.
#6 Det är på gång! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus