Nu är han äntligen kastrerad
Jag gör en ny tråd om *Räddad* Katt avlivas…..
Nu är han kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och han fick även en bvitaminspruta, 520 kr för allting. Han var 2 år, gått ute hela vintern det syntes på hans pälskvalite sa hon. Tappat en liten tand fram, hade två stora bråck på pungkulorna samt ett kraftigt ärr där efter kattklo, troligtvis fått det av ett kattangrepp. Hon sa att katter gjorde så i syfte att kastrera den andre katten eller för att döda den, det visste inte jag.
Men nu så kan jag slappna av, som han jamade i bilen gubben. Orolig och rädd! Men förresten har ni några namnförlslag på katten, måste ju ha ett namn så vi kan skicka in till sverak och få han registrerad, plutten.
Tack åter igen Mymlanbus och Catfoot för era generösa bidrag. 

Det var billigt! hm, vad heta,,, sölve?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tycker han ska få heta Theodor eller Rudolf
Röding är ju ett fint namn 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Ja vi har ju en som heter Rödis 
gubben tyckte han ska få heta Aslan, vad säger ni om det?
#5 Aha ja då blir de ju lite för lika :P
Aslan tycker jag också fungerar
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men så bra att grabben är kastrerad nu :) han är så gullig :)
Aslan tycker jag är ett fint namn :)

Aslan låter som ett bra namn
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Äntligen hittade jag en solskenshistoria här i kväll. Aslan låter jättefint. Har hört katter lyssnar bättre om man har s-ljud i namnet,( vet inte om det stämmer ) kanske. Mycket billig veterinär!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Ja men det var ju bra att Aslan har blivit kastrerad.
Nu hoppas vi att han får ett lugnt o skönt liv.

Aslan är jättefint. Stora lejonet i Narnia-berättelserna. Det passar vår röding bra tycker jag
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Oh ja, så fin Lycka till, lille vän!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur gör vi nu när vi ska introducera katterna för honom. Ska vi släppa in en och en till han i källaren eller bara öppna dörren å se hur det går?
jag puttar denna så jag kan få råd
har inte introducerat de för varann ännu

Aslan är ju ett jättefint namn, och ger lite flashbacks till Narnia. :)
Jag hade nog försökt att ha lite nät emellan och se hur de reagerar. Är de lugna och harmoniska så kan man alltid släppa ihop dem. Verkar alla mycket stressade så hade jag nog lämnat nät emellan ett par dagar tills allt lugnat sig och sen släppt ut honom små stunder i taget.
Lycka till! :)
PS. Vi byggde vårt nät med hjälp av tre kompostgaller som vi byggde på höjden och sen fäste vid gångjärnen och något tungt.
Nu jädrar tar vi våra sommarfönster som vi har nät på å ställer på längden och tvären så de får nosa på varann. Så här går det inte att ha det längre, tycker ju synd om katten som inte får träffa våra katter pga att vi är rädd för vad som ska hända.

Va fin kisse och så fint namn Aslan

#16 Bra idé! Det kommer att gå bra! Vi håller tummar och tassar!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Så bra att han är kastrerad och Aslan är ju ett jättefint namn.
Väntar med spänning på hur det går med kissarna när dom kan nosa på varann genom galler.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Lite fräs o morr kan det ju bli. Men det är ju ändå de som ska försöka samsas. Så de måste få göra som de tycker.
Nätdörr är jättebra.
Hoppas att Aslan samsas med de andra polarna!
ja du Aslan är inte nå rädd för de andra, han går direkt fram å ska nosa å titta genom gallret, så nyfiken men Simon fräser å fräser åt han men han sitter kvar där å tittar. Skrållan fräste pch sprang iväg med rumpan stor som en sopborst. Ser ju för rolig ut 
Men han ser ju så mycket lugnare ut nu Aslan gubben. Det är säkert 10 som har ringt å trott att det skulle vara deras katt men icke, en till idag. Killen ringde igår och jag sa att katten blir kvar här.
Jag kommer att vara väldigt noga med var katten hamnar, släpper han inte till vem som helst.
Vad bra att ni nu fått dit nätet och då får kissarna lite tid på sig att vänja sig och snosa in varandra. Det blir nog bra de behöver bara vänja sig vid nykomlingen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag ska pussa mina kissar från dig Catfoot
Det var ju för väl att det går bra med kissarna. Bra du ä noga på var du ska placera han och vackert namn har han fått.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
nu har vi öppnat på grinden, Simon först in, han gick på Aslan direkt och var nyfiken och ville leka. Busan kommer sen å fräste lite men allt gick bra. Skrållan kom sen å jädrar vad hon försöker göra sig stor och blåser upp sig och fräser. Rödis bryr sig inte. Idag har Aslan även kommit upp i trappen några steg, men han har ännu inte vågat sig upp hit där vi är. Det kommer, idag får det vara öppet så får vi se hur det går.
Busan å Aslan på kortet, en liten bit av gubben. Han var inte lika intressant han å ha på kort, 
fattar inte att det blir så dåliga bilder
undrar om det har att göra med att det är i källaren
Så snygg han är killen :) Aslan är ett fint namn :)
Skönt om kissarna fungerar tillsammans
Härligt att Aslan nu kan röra sig fritt och samsas med de övriga kissarna. Det är så underbart när de får större utrymme och nyfikenheten tar vid efterhand.
Aslan är jättefin och har så underbar färg och teckning så det borde vara många som blir intresserade. Jag hoppas du hittar rätt hem till honom.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

vad skönt att det går så bra. Det brukar ju vara lättare med yngre katter så det är skönt att höra att det gått så smärtfritt. :)

Vad snygg han är! Vilken tuffing som är så avslappnad till ny bekantskap!! Bådar gott inför byte av bostad senare.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
men tänk vad det låter om han när han går. Har aldrig hört på maken. Han måste ha riktigt hårda trampdynor. Får de det om de har gått ute länge i kalla vintern? Rödis är ju utekatt och innan vi tog hand om honom så var han ute jämnt men inte har han sånna trampdynor.