Någon som har plats för katten JOjo
Hejsan.
För en vecka sen tog vi hand om min gamla kisse som bott hos min mormor i några år. Det börjar gå bra här men ett stort problem har dock tillkommit. Min pojkvän har fått en väldig allergi av den nya kissen! Har ingen aning om vart jag ska göra av denna underbara hankatt på 13år. Har så dåligt samvete att jag kan spricka då han alltid varit min "bästis" i vått och torrt och jag nu inte kan ha honom kvar:( dessvärre är att jag inte hittar någon som vill ta hand om en gammal kisse, det verkar totalt omöjligt! finns det någon här som känner att de skulle kunna ge honom ett bra hem och ha tid med mycket gos och tillfälle för han vara ute på ex balkong?
Alla säger bara till mej att avliva honom pga ålder.. men han mår ju bra! han ska inte behöva lida föratt vi inte kan ha honom kvar:(
Jojo sköter låda utmärkt, är van att flytta har tyvärr fått flytta fram och tillbaka med oss under åren men klarar detta utan några problem och har aldrig visat sej missnöjd, han gillar att åka bil men är dock inte jätte förtjust at sitta i kattbur för då ser han ju inte ut:) han går bra ihop med andra katter och stora hundar.. inte barn och små hundar, vi misstänker att han innan vi fick honom varit med om obehagligheter sammankopplat med detta.
Han är en stor katt med sina 9 kg och Vi fick honom för 13 år sedan när han var kattunge och blivit utslängd ur en bil.
hoppas det finns någon dom kan hjälpa mej och katten Jojo!
vad jobbbigt att man måste lämna katten pga av allergi,men det är ju inte så mkt man kan göra… En väldigt fin katt iallafall. Jag har redan två hanar okastrerade fyra månader vet inte om det skulle fungera ihop..:)
Någon annan?
mm det är lite jobbigt usch har nog gråtit tillräckligt för resten av livet nu känns det som.. och det värsta är att han fattar allt för så fort man blir ledsen så kommer han och slickar runt ögonen så man inte ska få tårar… det hjälper inte särskilt mycket dock kan jag lova…
Skulle verkligen vilja hjälpa dig men min sambo har sakt stopp får inte skaffa flera katter,då jag har 8 st
ojdå de var inte lite det.. då förstår jag honom :) får hoppas att det finns någon annan som kan… Prata precis med min pappa nu och han kommer hem en vecka (jobbar annars utomland) så jojo kunde bo där iaf en vecka så får hoppas att det kommer någon lösning på den tiden!
Hej Rosa!
Var bor ni någonstanns? Du kan alltid pröva med att kontakta djurhemmen i området där du bor. Sedan kan du sätta ut annonser på följande två stora forum: www.katt.nu och www.katter.nu De har båda särskilda annonsforum för omplaceringar.
Kissen är så fin ser ut som en svart panter.
Du kan även skriva ett meddelande till om Jojo här i Hittekatter under rubriken Katter som söker hem.
Även om katthemmen inte har plats för honom kan de komma med bra tips på hur du kan göra.
Håller tummarna att Jojo får ett nytt hem. Visst ska en sådan fin kisse för chansen att leva vidare. Han kan ha många bra år framför sig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hmm ska gå in och kolla de där sidorna.. har skrivit in annonser på de flesta ställen men bara fått två svar den ena lät bra men den andre behövde lite sällskap just nu så de lät inte helt övertygande…
mm han ser faktiskt lite ut som en panter.. att han väger 9 kg dessutom gör att han kanske är en panter fast en som är liten i växten :)
Jag har ringt till djurensvänneri skara och lidköping men de har så många katter att de inte vet var de skall göra av dem och de sa att det var svårt att omplaceragamla katter.. jag som tycker det är så mysigt när de ärgamla och trygga men men..
ska skriva på den där katter söker hem tack så mycket:)
Tag kontakt med Tigerharen som finns i Skara! Djurhemmet Tigerharen i Skara
Djurens vänner är tyvärr en orgainsation som avlivar katter om de inte får hem tillräckligt snabbt.
Jojo skulle passa bra för en lite äldre person. Det är mycket hälsobefrämjande för äldre att ha djur. Du skulle kunna ringa runt till äldreboende och träffpunkter för äldre där ni bor. Eller sätta upp lappar med foto.
Härligt med en 9 kg panter katt! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
tack så mycket för det tipset! har ring och talat in på deras svarare nu hoppas de svarar!
Hoppas allt löser sig med gammle katten,inte ska en sån frisk kille behöva avlivas. Gåin på blocket kategori hundar&katter köpes..finns en del där som vill h ane katt:)