Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 2227 ggr
Jenya
0

Sälja saker till förmån för katthem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkt ejag skulle sätta mej och göra lite julkort som jag kunde sälja till förmån för örebrokatthem. så jag plockade fram alla mina pennor och block och färger och grejer. men det ville sej inte. Så jag gav upp försöket med pennan ett tag och togmin plats framför datorn istället.

så ikväll gjorde jag denna bilden. den är tänkt att skrivas t på matt fotopapper i storleken 30x40. det kostar 25kr för en sådan bild.
jag tänkte då lägga ut den (och alla andra bilder jag kan få i hop) på tradera på specialauktioner. där all vinst går till katthemmet.

Vad tror ni om denna bilden skulle någon kunna tänka sej att ha den på väggen? 

JosephineF
0

Jenya: Jag tog mig friheten att lägga in bilden direkt i inlägget. Otroligt snygg bild! Vill se fler! =)

Jenya
0

Tack jossan! Vad bra det blev när du gjorde så :) glömmer bort att man kan göra sådär :)

Alexej
0

Otroligt fint!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenya
0

Tack! :D tror ni den skulle kunna dra in några slantar?

JosephineF
0

Absolut!

Alexej
0

Varför inte skapar en serie av motivet? Olika färger? Det kunde vara snyggt att ha på väggen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenya
0

#6 menar du att bara ändra färgen eller använda mej av änglen och göra "en annan typ av bild" typ så att dom ändå matchar genom motivet?

Jenya
0

Jag håller även på att försöka få tag på fotograferna till de tre bilder jag använde för att göra den här:

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a837dea7-40d1-4f6e-b9b5-5b51ff82a28d&Filename=VinterMagi.jpg

Det blev ett bra vintermotiv :)
(mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmb
ggggggggggvi8uv) Hehe hälsning från Eyla :)

karins
0

Så fina bilder! Skulle jag absolut vilja hänga upp på väggenCool

Gabnus
0

Jättefina bilder! Du är verkligen duktig, artistisk och kreativ.

Jag älskar änglar och skulle lätt kunna tänka mig att köpa någon/några av dina bilder  Glad . Jag får dock förnimmelsen att ängeln skyddar sig/ värjer sig mot fara som ett slag eller förtryck.Är det kanske meningen? Är det händerna som har kommit långt upp möjligtvis.

Hade gärna sett barnvänliga änglatavlor på pojkarnas rum Glad

Alwyn
0

Jättefina, du skulle inte vilja skriva ut några och skicka dem så jag kan sälja dem på julmarknaden den 9:onde? Ska ju ha ett stånd med grejjor för hemlösingar då  :oP

JosephineF
0

Alltså Jenya, du måste göra fler! Dom är skitbra på ren svenska!! Du är otroligt begåvad! Just ängeln gillar jag skarpt, gör den i andra bakgrunder och sälj bara en av varje sort så dom blir unika! Är det du som gjort själva ängeln också eller den tagen från något annat? Jag är grymt impad!

essut
0

Åh vilken tjusig ängel den skulle jag vilja köpa på en gång. Den är så vacker.

Tezza
0

Gillar oxå ängeln skarpt!

Jenya
0

Tack så hemskt mycket för alla fina komentarer! så roligt att ni gillar den :)

#10 ja det ska se ut som om hon ber :) hehe

#11 Jag skickar bilderna till crimson som skriver ut dem, de kostar 25kr styck om man beställer 4 stycken eller fler. sen kommer jag inte riktigt ihåg vad frakten går på.  Hmm jag skickar ett pm till dej :)

#12 Tack så hemskt mycket :D Ja Änglen har jag ritat själv, brukar i vanliga fall inte kunna måla männiksor men denna blev jag nöjd med :) Jag gillar din ide skarpt. Att denna Änglen blir Katternas egna Skyddängel. där bilder som den finns med på går alltid vinsten till katthem :) jag har suttit och klurat lite på någon dikt man kanske skulle kunna ha med i bilden, men det bara stockar sej hittils. 

Här är en ängel till som jag gjort sedan tidigare, lite mer "Spacead"

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=762b9209-14a2-4822-a30d-cdae1738e21f&Filename=ChakraAngel.jpg

Alexej
0

Nr. 2 är absolut min smak. Går det att beställa i olika storlekar?

Lena
0

Snygga bilder! Det är många som samlar på Änglar vet jag av erfarenhet. Det kan säkert bli en hit. Bra initiativ av dig att hjälpa Örebro Katthem!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenya
0

månbilden? :) ja kolla in på www.crimson.se
frontweb.poster på deras förstasida :)

Alexej
0

Det blir en stor prisskillnad med andra storlekar.

Jag skulle göra färdigt en kollektion och lägga ut här för beställning. Kolla om crimson kanske ger rabatt när de hör att det går till hemlösa katter, tex inga fraktkostnader.

Jenya
0

#19 det är en bra ide! men vem hör man då av sej till?

Alexej
0

Ekonomi och
fakturafrågor

ekonomi@crimson.se

Övrigt

info@crimson.se

Jenya
0

Tack Alexej! Nu ska jag bara komma på en bra formulering. vetinte riktigt hur man ställer frågan :)

Alexej
0

Som ett affärsbrev, blir det många beställningar borde de också vara intresserat. Kanske kan Örebros katthem lägga ut de som sponsorer på hemsidan? Kollar först med katthemmet.

Jenya
0

Nu har jag testat fler varianter :)

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=e8be72b9-e4f8-43bd-b7b3-a77d8af60a52&Filename=bl%C3%A5%C3%A4ngelliten.jpg

Jenya
0
essut
0

Den sista var verkligen vacker…Du är så duktig tycker jag..

JosephineF
0

Ja, du är fantastiskt duktig! Döp änglakorten till Hittekatternas Ängel eller liknande och gör alla unika! Och sälj bara dessa till fördel för katthemmet. Jag köper två direkt, den ena med lila/ljungfärgad bakgrund och en med beige!

Jenya
0

#26 Vill du hellre ha den?

för i sådanafall Kan jossan ta den ljungfärgade och sen gör jag en beige. då är tre sålda. och jag har 4 klara. verkar som om frakten ligger på 42kr även om jag beställer fler än 4 åt gången. Så jag ska försöka hinna med att göra en bunt till av dem i alla olika sorters färger. så jag kan skicka iväg beställningen.

#27 tackar! :) ja den kommer bara säljas till förmån förr hittekatter. kändes lite som om det var meningen att den skulle bli till detta ändamålet. jag har haft den här bilden liggande som skiss på datorn hur länge som helst. och efter att ha gått runt med tanken att jag ville samla in pengar till missarna på nått sätt så halkade jag in i mappen där bilden låg. (jag har inte fått till den för fem öre tidigare) men whoops så blev den en bild som jag verkligen gillade. lite som om det var ödet med den bilden :)

JosephineF
0

Vilken menar du är ljungfärgad? Den första? Jag vill ha den lite mer åt det milt lila hållet om det är ok? För att den ska passa in hos den som ska få den.. Lite lila-vinröd sådär.. Som ljung.. =)

Den andra, beiga tar jag gärna med brunt eller svart eller kanske rödtonat hår =)

Specialbeställning + 15:- ;)

essut
0

#28 Vill nog ha den med två änglarna på.

Jenya
0

#29 Hehe! nej du jag är kass på färg! Har du msn? adda mej där och skicka över lite färg samples :) Jenya_girl@hotmail.com

#28 ok bokad :)

JosephineF
0

Jag PM:ar dig =)

Alexej
0

Varför gör du inte en ny tråd med olika bilder med olika motiv och färger och nummerera alla? Kanske 15-20 styck att välja på? Eller ska du bara sälja en av varje? Jag hade också velat beställa några men trodde att du skulle göra flera.

anebit
0

Fantastiskt vackra bilder du gör……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

CarolineO
0

Men hur fungerar detta nu då? Måste du då registrera F skattesedel och betala in skatt på detta eller gör örebro katthem det? Eller behövs det inte?

Jenya
0

#33 det enklaste är ju att göra flera av varje, då det tar en himla tid att få i hop en bunt, och eftersom jag är i slutfasen av mina studer har jag en hel del skola att tänka på. och hur mycket jag än vill så kan jag inte bli stålkvinnan hehe ;) enklaste är att göra som du säger att göra några av varje. jag har ju ca 4 bilder nu, att jag beställer 4 av varje till att börja med och se hur det går. eller nått. tänkte jag beställer hem dom. sen när jag sett att allt är okej och att det ser bra ut så lägger jag ut dem på tradera. men endast en likadan i taget. typ.

#34 thank you :D

Jenya
0

Fick svar från skatteverket idag det skrev såhär:

bedriver du näringsverksamhet så skall detta registreras hos Skatteverket
genom att du fyller i blanketten "skatte- och avgiftsanmälan, SKV 4620".
Vill du ge bort vinsten så går det bra. Det är i så fall vinsten efter
skatt som du ger bort.

Vad tolkar jag utifrån detta?

storAnnette
0

Men du kan ha hobbyverksamhet utan att betala skatt om du tjänar max 10000:-.Kolla igen med skatteverket!

Jenya
0

Tack! jag ska genast maila och fråga !

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Dem här fina bilderna kan du väl använda till julkort också, eller? Jättefina och fint syfte med försälningen óckså. Lycka till.

Ankah
0

Kanske betyder det att donationer till katthem är skattefri..? Så då skulle man kunna dra av allt man ger i deklarationen sedan?

Ankah
0

Vad jag menar är naturligtvis inte "skattefri" utan "avdragsgill"….tänker inte när jag skriver..

CarolineO
0

#38  Men hobbyverksamhet ska ändå uppges på deklarationen…
Fast man kanske kan sätta 0kr då om allt getts bort?