Vinnaren av årets Guldkatt är utsedd!
Nu har juryn utsett vinnaren av årets Guldkatt. Priset kommer att delas ut på Skansen nu på söndag den 22/10. Vinnaren är en kvinna med samma namn som jag. Hon bor i Vallentuna och omplacerar årligen 200 katter. Hon stödjer även äldre personer för att de ska våga skaffa katt, detta då hon vet hur hälsobefrämjande det är för äldre att ha katt.
Grattis till priset Lena!
http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=/Agria/text.nsf/id/4781
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Grattis till Lena! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tack våran Lena för att du uppdaterar oss!!!
Vilken enormt bra filosofi denna kvinna har!!! Läs här:
"- Vi vet att det är hälsosamt att ha katt men många äldre vågar inte för de vet inte vad som händer med katten den dagen de blir sjuka eller dör. I kontrakten åtar vi oss att ta hand om katten om något händer, tillfälligt om de ligger på sjukhus eller hitta ett nytt hem om de inte kan ha den längre, förklarar Lena"
Sådär vill vi också jobba!
Cammo**
#2 Jag tycker också att det är en oerhört rätt och riktig filosofi som kvinnan har. Något som jag hoppas flera tar efter.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har mailat Lena och grattat henne, gör så ni med!
Mvh
Morgan/KKS
Hon är välförtjänt Guldkattevinnare! Hon har hållit på i många, många år.
Gubben och jag fick åka med en grannes katt i Upplands Väsby till pensionatet Solgläntan en gång då katten smitit iväg för matte och småhusse/mattar som skulle resa utomlands. Han var så snäll och go när vi lämnade honom på Solgläntan.
Vilken toppenidé med sitt back-up-stöd till katterna hos de äldre. Katterna får det säkert himmelskt bra och de äldre får något kärt i sitt hem. Oh, vad bra! Hurra!!!
(((kramar Soulway och Busungarna)))
Låter som en helt fantastisk människa och vilken bra filosofi runt äldre och katter de har! Gillar den jag med Cammo, så gör vi med tycker jag!
Evangeline
I artikeln Katten och andra sällskapsdjur gör oss friskare kan ni läsa mera om Lenas arbete. Det hela går ut på att man kan abbonera på en hälsokatt och då få service i form av kattmat och kattsand hemlevererad plus veterinärvård för kissen. Dessutom finns det backup om något skulle hände den äldre matten/hussen något.
http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=049e1777-a3b3-49bd-926e-afc4c2f7f3fa
//Lena