OT Kolla vilken päls tjejerna har
ANMÄRKNING: Var tvungen att ta bort den fina bilden. Vi bryter nämligen mot upphovsrättslagen när vi publicerar bilder som någon annan har tagit om vi inte har tillstånd att publicera dem. //Lena
ja en blocket annons så de är till salu
reagerade för att de såg ut att ha en sådan fantastisk päls
Åh..så fina 
Var finns dessa damer måntro..
blocket under Gävleborg

Å sådana sötnosar! Men ser det inte ut som att de bor i en källare? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#4 jo precis vad jag oxå tänkte oxå
så här står det i annonsen
Två söta och keliga kattflickor säljes till varaktiga hem. De är födda i mars 08 och är kolsvarta skogkattsblandningar.De är utekatter med en fantastisk päls.Rumsrena.Säljes för 200 kr.styck.
Visst såg de ut som de…kollade annonsen på blocket….
så många olika regler så man blir yr 
men får jag länka adressen här då till blocket annonsen?
Jag lär mig aldrig….
bra att ni håller ordning och reda 
#7 Att länka till annonser och artiklar är inte ett brott mot upphovsrättslagen.
När det gäller just annonser kan det dock vara lite känsligt beroende på i vilket syfte länkningen sker.
Om det handlar om kritik mot en annons kan det t.ex bli lite fel om länkning sker och alla möjliga börjar agera med att skicka arga mail. Vi hade en sådan situation när sajten var ganska ny och där annonsören ville anmäla oss. Man kan nämligen med lite god vilja se det som att vi brutit mot PUL (Personuppgiftslagen) om vi på sajten tar upp en annons som vi länkar till och det i annonsen finns personuppgifter som röjjer annonsörens identitet. Namn, telefonnummer, bostadsort etc. Är det sedan kritik mot hur annonsen är skriven blir det extra känsligt. I den här tråden har vi skrivit lite om detta och vilka regler vi har när det gäller annonser.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"