Båstad: Skjutning på måndag !
En kvinna i Båstad har matat en hankatt som nu kommer hem till henne varje dag. Nu har den slagits med hennes egna hankatt. Har nu slutat matat den och ringt kommunen, dom kommer och skjuter den på måndag. Där har också kommit en kattunge, förmodligen en sommarkatt. Till kattungen har jag hittat ett hem men inte till hankatten, vilket jag hoppas göra. Finns någon här på listan som bor i eller nära Båstad och som kan hjälpa till leta ett hem och någon som kan köra tur och retur.Båstad-Landskrona?????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Körningen är fixad, nu saknas bara ett hem. Först jag pratade med kvinnan sa hon att den var kelig och tam, nu säger hon att den är halvtam. Skulle aldrig falla henne in att ta i den. Hjälp!
Debattia
Lägg också in en tråd på www.katter.nu under "Hittekattsakuten"
Jag har skickat PM till dig Debattia.
Hoppas det löser sig för katten! :(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Får inte låna toan eftersom hon är rädd om sin egen katt eftersom dom har slagits, vågar heller inte mata den längre.
Jag ska gå in på katter nu. Har skickat svar till dig annabeate , hoppas det kommit fram.
Debattia
Jag hittar inte hittekattsakuten och kommer inte in med en annons på omplaceringar och hittekatter. Hurgör jag för att komma in ?
Debattia
Finns här någon som bor i närheten av Båstad som skulle kunna sätta sig i förbindelse snarast möjligt med Debattia. Det brådskar!
Jag kan skriva där om du vill.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag lägger in en tråd i KKS gästbok. Det brådskar verkligen!!!! Katten är jättefin enligt kvinnan och vill komma in till ett hem. Ingen vill ta hand om katten utan vill att den skall skjutas!!! Stackars lilla katt
.
#9 Debattia jobbar för fullt med att försöka rädda katten och behöver all vår hjälp. Hon är säkert mycket tackam om du vill sätta in en tråd på Hittekatsakuten.
Okay!
Jag tackar verkligen för all hjälp jag kan få. Ni är fantastiska !
Tack Lena för att du startat denna hemsida!
Debattia
Det är bra det här att vi har ett forum där vi kan hjälpas åt! Det var det som var syftet med att starta sajten! :)
Hoppas det löser sig hela vägen fram för hankatten.
Man kan misstänka att hankatten inte är kastrerad och att det är anledningen till stridigheterna med den matande damens egen katt.
Man ska aldrig börja mata katter om man inte har en djupare tanke med det. När man börjar mata tar man på sig ett ansvar för katten/katterna ifråga. I det här fallet hade det korrekta varit att hankatten i alla fall blivit kastrerad om den nu inte redan är det och att damen ifråga sedan börjat söka efter ett hem åt den, tagit kontakt med katthem etc. Nu blir det istället rena rama paniklösningen där hon slutar matar, ringer kommunen och skytten mer eller mindre redan står utanför dörren och väntar. Vilka chanser ger hon oss då att hjälpa katten? Vi har knappt 48 timmar på oss.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag håller med Lena.Jag har påtalat för henne sånt du skriver om. Synd jag inte visste detta innan hon ringde kommunen.
Det är svårt hitta ett katthem till denna killen för han är nog en skyggis.
Hennes egen är kastrerad men inte den här killen.
Debattia
Blir så ledsen över synen på katten det här med att kvinnan inte vågar mata den längre innebär att katten får lida hunger sina sista dagar i livet övergiven utan hjälp.Inget försök med veterinärvård kastrering och sedan ta in den har ju gjorts vad jag förstår av denna kvinna.Tycker det är djurmisshandel att först mata katten och sedan överge den med ett skott i nacken som tack för vänskapen.
Usch!!!!
En kompis och jag åker dit i morgon och försöker fånga in den. Nu saknas bara ett hem till kattkillen.
Debattia
Som Debattia skrev till mig så smeker katten kroppen runt kvinnans ben så han är tydligen inte alls rädd att närma sig. Jag tror det kan bli en riktigt trevlig katt som familjemedlem, han behöver kärlek och omtanke, inte att bli skjuten.
Finns här någon på forumet som kan ställa upp om än bara tillfälligt för denna katt så att ett permanenthem sedan kan ordnas. Just nu gäller det att få in katten.
Jag hade ställt upp direkt för den killen om jag kunnat men med 5 katter i en trea och en koloni att bekymra mej om plus redan bla.därifrån intagna katter i stödhem går det inte och det är beklagligt, Ingen kan göra allt men alla kan göra något ,någon kan, gäller bara att hitta den eller de personerna.
Tack för att ni hjälper den övergivna missen!
Stort lycka till vid infångandet med förhoppning om ett framtida hem till katten.
Tidsfristen för denna fina katt går ut på måndag. Permanenthem- eller tillfälligt hem söks för katten. Du som kan göra en insats för katten hör av dig innan det är försent.
#15 Det vore ju enkelt som en plätt för den här kvinnan att kastrera katten. Då hade ju hela problemet varit ur värden och katterna hade säkert kunnat bli goda vänner vad det lider. Istället slutar hon mata och skickar jägaren på katten. Men går det inte att stoppa upp skjutande några dagar istället? Får vi bara lite tid på oss fixar det sig helt säkert. Är hon helt känslokall den här människan?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har ju själv så många också och de jag söker hem till, annars hade jag kunnat tagit honom och fortsatt letat hem. Det är två familjer som jag hoppas någon kan ta honom i alla fall tillfälligt ,men dom verkar inte vara hemma, kan vara bortresta eller vad som helst. Sen har en av mina kattvänner förmodligen blivit påkörd av en bil för han kan inte stödja på sitt ena bakben, lördagkväll och veterinärbesök går inte så bra ihop.
Kvinnan säger att hon bestämt med kommunen att han ska komma med en bur måndag, kl 14.00 och sen ska hon sätta ut den ,ringa honom när katten är fångad, då ska han hämta den och köra till jägaren. Hon säger hon känner honom ( det gör hon säkert.) Har lovat säga honom att dom ska till hem i stället.
Hon lovade köra katterna till sina nya hem, spelar henne ingen roll ifall hon får åka två ggr.
Debattia
Det gäller nu att få fram ett åtminstone tillfälligt hem. Om inte Debattia lyckas fånga katten, vi håller verkligen tummarna i morgon att det lyckas, så står damen på måndag med katten i buren och har vi inget hem att anvisa då kan vi lätt räkna ut vad som händer katten, han blir skjuten.
Så snälla, finns det ingen som åtminstone bara tillfälligt kan ta in katten så snart den är infångad så får vi med gemensamma krafter skaffa fram ett permanent hem.
puttar
Finns det ingen som bor något så när i närheten av Båstad och har möjligheter för katten att komma inomhus bort från tanten som tänker låta skjuta den på måndag?
Fattar överhuvudtaget inte damens resonnemang hon har ju själv bara en katt så hur kan hon låta skjuta en katt istället för att kastrera,vaccinera och ta hand om den katt hon matat.Är hon inte frisk?
#25 Ja visst resonerar en del folk alldeles åt vettet tokigt. Ja finns det någon där i dess närhet?
Jag tror inte hon förstår sig så mycket på katter. Hennes egen är rätt gammal, lugn och fin. Hon har varit till veterinären med den efter slagsmålet. Hon är lite rädd för den andra katten tror jag. Folk har konstiga ideér ibland. Hon har inte vågat klappa den för hon är osäker på ifall den har någon smitta eller inte. När jag bad henne ta in den och dela på katterna, ha dem i olika rum och släppa ut dem en och en och låta kastera katten slog hon bakut och menade att hon inte tog in en okasterad som skulle kissa överallt.
Först uppfattade jag också att dom var tama båda två, men nu verkar det som dom är skygga.Kattungen tror hon kan vara 3-4 månader, så den tror jag kan bli tam rätt snabbt.
Debattia
Med tanke på att hankatten strök sig mot damen tror jag också den kan bli tam. Om kvinnan är lite rädd påverkas katten av detta. Min äldsta katt var en riktigt skygg utekatt med ett häftigt humör när jag fick honom och i dag en riktig knäkatt som älskar att ligga i mitt knä.
Ingen här i närheten av Båstad?
27.
Vilket skrock förresten att en utekatt som är okastrerad genast skulle sätta igång och pissa ned allt i stället för att gå på kattlådan!De brukar rent instinktivt hålla sej till sanden i kattlådan även de innan förestående kastrering och även efter. Givetvis under lugna omständigher som ett eget litet rum utan andra katter i början.
Sökes: Någon som kan ge katten ett tillfälligt hem och därmed rädda denna enligt damen mycket fina katt att bli dödad genom skjutning nu på måndag
puttar!
Har pratat med damen i kväll igen. Hon ska själv sätta ut en kattbur i morgonbitti med mat i. Sen ringa mig så vi kan hämta kissen. Hoppas hon lyckas. Annars försöker vi.
Katten går själv in i köket och letar mat samt ligger på altanen så enormt skygg kan han inte vara. Hon tycker också det känns bättre om den kommer till ett hem än att avlivas. Sen är det kattungen, men den har blivit lovad ett hem.
Debattia
Då håller vi tummarna allt vad vi orkar för att hankatten och kattungen kommer med Debattia hem i morgon. Fortfarande står hankatten utan hem.
Putt!
Jag väntar nu på besked ifall kvinnan fångar in kattkillen men jag har fortfarande inte lyckats hitta något hem till den. Frågan är var jag gör av den efter hämtningen. Känner så många människor som sitter med stora fina hus , men som inte bryr sig ifall en katt ska få leva eller inte. Vissa jag berättat siuationen för har lyssnat och sen svarat: Jag har bestämt mig för att inte ha katt mer,t.e.x.
Debattia
Djurvänner ! Låt oss njuta ,om så bara för en stund ! Jag har hittat ett tillfälligt hem för kattkillen , så nu bör den kunna leva vidare och förhoppningsvis ,få ett bra framtida kattliv. Måste bara fortsätta leta ett permanent hem till den.
Debattia
Super!!!!!!
#37 Så toppenbra jobbat av dig och så bra att katten nu får en ärlig chans till fortsatt bra liv. Nu håller vi tummar och tassar för att både hankatten och kattungen låter sig bli infångade.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Debattia, super att du hittat ett tillfälligt hem för hankatten. Nu får vi alla hålla tummarna för att katterna blir infångade i dag.
#37 Det var goda nyheter! Bra jobbat Debattia! Du är en riktig eldsjäl. Nu håller vi tummarna för att även det permanenta hemmet infinner sig. Det brukar alltid lösa sig när man kommit så här långt. Det handlar hela tiden om att köpa sig tid.
#36 Många människor verkar rädda för att skaffa katt. Det är inte alla som är som vi är på det här forumet. Men jag tror att vi kan sprida intresset genom vårt engagemang. Ibland handar det om bristande erfarenheter och kunskap. Många skaffar katt fast de inte borde, men det finns även många som inte skaffar katt fast de skulle bli utomordentliga kattägare. De som skaffar katt fast de inte borde ökar på problemen medan den andra gruppen skulle kunna vara till stor hjälp för hemlösa katter. Det bästa hade naturligtvis varit att det blev rätt från början.
//Lena

37.Superbra jobbat av dej!

#37 Nu blev jag riktigt glad! Var så ledsen över denna stackars misse..toppen Debattia!!
Men superbra, nu blir det ingen skjutning då på måndag hoppas vi…
Men har ni fått in killen än?

Vad bra Debattia. Lycka till med permanenthem :)
Hur har det gått har kvinnan lyckats fånga in kissen i dag?
Undrar också hur det gått.
Hej !
Nu är jag hemma efter fångningsförsöket. Hon skulle själv göra det först och det blev inte bra. Där var också mycket folk. Det blev för svårt att genomföra i kväll. Hon har lovat säkert komma med honom i morgon. En jättefin katt, svart och vit. Den var heller inte så skygg .Den kom fram och luktade på mina händer innan den slank iväg.Säkert en utsläng tamkatt som fort blir tam igen. Så fin som den var så bör det inte vara svårt hitta ett bra hem. Kattungen såg jag också skymten av fast den var skyggare. Hon har även lovat komma med den. Katthjälpen i Malmö hjälper säkert till med den ekonomiska biten hos veterinären.
Debattia
Då får vi hoppas att damen lyckas och att båda katterna kommer in. Bara inte kattungen blir kvar. Håller tummarna under morgondagen.
Hon kommer nog inte med kattungen förrän om ett par dagar.
Debattia
Bara du håller kontakten med henne så allt förhoppningsvis är under kontroll.
Verkar ju ganska lovande för katterna just nu! Roligt att den ena kom fram och luktade på händerna verkar inte vara en speciellt skygg katt alls för då hade den inte vågad närma sej.
Hoppas allt nu går bra i morgon till att börja med.
Kan inte förstå hur man bara vill avliva såna fina varelser.
Debattia
Nej, blotta tanken är pervers och tycker fortfarande att damen som hade matat katterna borde ha låtit kastrera och tagit hand om dem så hade hon haft tre fina katter i stället för en.
Men ingen ska ju dömas ohörd.
Livet ska inte vara lätt, damen ringde mig idag och berättade att där finns en kattunge till, kolsvart. Så nu saknas hem till den .
Tyvärr har jag rätt långt till Båstad. Hoppas här finns någon på listan som skulle kunna hjälpa till med körningar och som bor i närheten ???
Debattia
Åh en till katt. Ja finns det någon som kan ställa upp och köra som debattia skriver?
Har idag hittat ett permanent hem till kattkillen.
Debattia
Debattia behöver hjälp med körningar till Båstad. Det gäller att rädda tre katter- en vuxen hankatt och två kattungar- så att de inte blir skjutna.
Du som kan hör av dig!
putt….
Skriv en ny tråd om körhjälp! Kolla också under djurtransortifokus.
Kolla här under pendlare längst ner. Där finns fler också medlemmar på Hittekatter.
Hur går det med katterna ?
57.Det är en bra nyhet ialla fall att du hittat ett hem till kattkillen.
#57 Toppen att du hittat ett permanent hem åt kattkillen! Transport brukar alltid lösa sig. Hör ävern efter på www.katter.nu
//Lena
Senaste händelserna ! Kommungubben har varit där och lämnat buren, enligt kvinnan blev han glad för katternas skull att vi skulle ta hand om dem. Hon skulle få ha buren den tid det behövdes.
Nu är det två kattungar. En har blivit lovad ett hem men den andra kan få ta den platsen som kattkillen skulle haft ifall jag inte hittat ett permanent hem till honom. Jag försöker övertala kvinnan ta in den sista kattungen, får se hur det går ? Nu har där även visat sig en kattmamma.
Egentligen har jag inte tid med ett arbetsliv men man måste ju leva av något.
Det kan bli många körningar till och från Båstad till dom nya hemmen för jag tror inte kvinnan kan köra alla ggr. Håller på och söker transporter och tack alla ni för tipsen, jag kollar upp dem och informerar vidare.
Kattmamman och en unge är fortfarande utan hem.
Debattia
Kan meddela att den ena kattungen finns hemma hos mig nu för vidare transport till sitt nya hem. Han är så fin, säkert 12 veckor ungefär, helt kolsvart, men han har så stora rädda ögon i kväll det lilla livet. Var i kväll och hälsade på hos hemmet kattkillen skulle få permanent, men tyvärr, jag sätter inga katter i det hemmet så nu får jag börja om på nytt att leta hem till honom. Det ska aldrig vara för lätt tydligen. Men ,men . Man får inte ge upp ,ska hitta ett bra hem, så är det bara.
Debattia
Typiskt att antalet katter växer. Det verkar ju som det höll på att bildas en koloni på platsen. Bra att fällen är på plats och att en kattunge är i säkerhet hemma hos dig. Synd att hemmet inte höll vad det lovade. Bra att du är nogrann med placeringen. Förr eller senare ska det väl lösa sig.
//Lena
Så skönt att den ena kattungen nu är räddad.
Så synd att hemmet var dåligt. Alltså behöver denna lilla kattunge nu ett hem. Tänk om någon här på forumet skulle kunna ta emot honom eller känner någon som kan öppna sin dörr för honom.
Debattia, du är en riktig kämpe. Vi får alla försöka, var och en på sitt sätt, hjälpa dig nu när det är fler som skall in. Du hade väl permanenthem till den svart-vite katten när han kommer in. Sedan finns ute också kattmamman och den andre kattungen som behöver hem.
Den som kan hjälpa Debattia med hem till katterna var snäll och hör av dig till Debattia!
I morgon kommer kattkillen och transport är ordnad för honom.
Han får bo i det tillfälliga hemmet . Men nu har jag inga hem till mamman och den ena kattungen. Någon som känner sig manad och vill ställa upp för dem så är ni mer än välkomna !
Debattia
Så bra Debattia! Då gäller det hem för kattmamman och unge nr två.
Så bra att du har en katunge hemma redan men tråkigt att det var fel hem. Det är en av de saker jag verkligen gillar att hemmet kollas innan katten kommer bra för både katten och den nye ägaren.
Hoppas att rätt hem hittas fort till alla kissarna och härligt att de nu vänt för kissarnas utsikter i framtiden.
I dag på morgonen har jag varit och placerat kattungen i sitt nya hem. Det var kärlek från första ögonblicket. Famijen har tidigare en kattflicka som också varit en utstött, dom vet vad det handlar om. Jag hoppas det går bra, men vi håller kontakten.
Kattkillen är också hämtad och placerad i sitt tillfälliga hem. Han hade rivit sig på nosen när han försökt komma ur fällan, men det var inte så mycket.
Nu saknas hem till 3 st.
Debattia
Bravo Debattia!
Kattmamma och två ungar måste också räddas. Hem-permanent eller stödhem- behövs med det snaraste.
Du som vet med dig att du skulle kunna hjälpa till och rädda dessa kissar var snäll och kontakta Debattia, som kämpar så för dem som ännu går ute och ännu inte är i säkerhet.
Jättebra jobbat, Debattia!!
Kanbra jobbat Debattia! :)
//Lena
Jag har kontaktat de nya hemmen i kväll och kattungen som många skulle kallat för vildkatt har redan satt sig på fönsterbrädan, ätit mat och verkar tryggare. Tjejen förstår sig verkligen på skyggisar. För denna kattungen blir det nog en solskenshistoria.
Hankillen sitter fortfarande och gömmer sig, men det är inte så konstigt efter allt han varit med om de här sista dagarna.Han får ha lugn och ro ett tag nu.
Har fullt pådrag efter hem åt de övriga.
På lördag kommer en av mina egna skyggisar att få ett bra hem. Kvinnan hade ringt ett försäkringsbolag och berättat hon skulle ta hand om en skyggis och fått till svar. Det tar bara lite längre tid med dem ,sen har du en mycket fin knäkatt. Det var väl bra svarat av försäkringsbolaget.
Debattia

#77 Ringer ett försäkringsbolag????
?? Då hjälper du katthjälpen??? De har nog fått en massa loppis grejer idag om jag inte fått fel information!?
Hoppas du hittar bra hem!

Skönt med en sån attityd från ett försäkringsbolag… lite annat än "Den är det nog bara att avliva, ingen idé att lägga tid på en sån." Som man får höra allldeles för ofta hos båda katthem och veterinärer. Undrar vilket försäkringsbolag det var. :)
Hoppas de får bra hem hela högen iaf :)
Har nu köpt mig tid till att kunna hitta hem till en vuxen hankatt,en vuxen honkatt och en kattunge. Kvinnan har lovat ge de kvarvarande mat tills jag hittar något hem till dem.
Bor du i närheten av Båstad eller i övriga Skåne. Hoppas du kan ställa upp och hjälpa dessa katter till ett bra och harmoniskt kattliv !
Debattia
Tyvärr går det inte så bra med kattungen i det nya hemmet. Har slutat äta och fått diaré, bajsar grönt med slem. bajsat och kissat i deras soffor och mannen börjar väl bli beredd på att ge upp. Jag tror den har mask, vad tror ni ???
Varför förstår inte en katt när den kan få ett bättre liv ?????
Debattia
Kattungen har slutat äta och fått diarré. Kattungen "bajsar grönt med slem"
Kan någon ge råd om vad detta kan vara. Tecken på mask???
En kattunge som slutar äta ska tas till veterinären.
Tjejen skulle vilja ha kvar kattungen för hon tycker synd om den men mannen i fråga vill inte ha den mera och han är väl den starkaste i diskussion. Jag har bett henne sluta mata den och att jag kommer och hämtar den om någon dag. Jag måste ju få in den i buren och det är lättast när den är hungrig. Den har kanske fått för mycket mat och det är den väl inte van vid.
Jag måste nu ha den hemma hos mig någonstans , försöka få den frisk och tamare. Det värsta är var man ska ha den?????
Debattia
Kan bli problem att ta den till veterinär eftersom den är så skygg.
Debattia
Jag skulle också ta den så snabbt som möjligt till veterinären. Kattungar torkar snabbt ut. Med skinnhandskar borde det inte vara så svårt att hålla i en kattunge.
85. Förstår, men det är farligt för kattungen med diarrerna och att den slutat äta.Ring till att börja med Agrias telefonveterinär angående vad symptomen kan visa på och vad för åtgärder som ska ske för kattungens hälsa och kom ihåg att man inte får undanhålla föda eller vätska för en kattunge det är farligt för den.
Veterinärerna brukar vara vana att handskas med skygga kattungar är min erfarenhet och de måste ju hjälpa en sjuk katt.
Låt oss veta hur det gått..
Min åsikt är också att ta katten till veterinären för en koll och om den behöver vätskas upp. Det är bättre med rätt behandling från början och få veta vad den behöver för hjälp.
När vi var tvungna att ta våra skygga jourkissar till vetten så hade jag ett mjukt örngott av flanell . Det lugnade kissen lite och jag hade bra tag med händerna inne i örngottet.
Hoppas att allt går bra med lilla kissen och jag vill också veta hur det går.
Det låter inte bra om den bajsar grönt slem. Omöjligt att svara på så här på internet vad det kan vara annat än att det är ett mycket allvarligt tillstånd. Kissen behöver få komma till veterinären snarast möjligt. Kattungar torkar ut så ruskigt snabbt och då är det bråttom om man ska kunna rädda dem.
//Lena
Ska hämta den så fort jag har möjlighet. Men tror inte den ska äta mat när den kräks och ´är så lös i magen. Har sagt hon måste ge den vätska. Jag måste försöka få in den i buren igen och kolla upp den. Hör av mig sen och berättar hur det löser sig, men nu söker jag hem till 4 katter. För tillfället ser det mörkt ut, men ,men.Det är inte första gången man vandrat i mörker och skam den som ger sig. Ska ringa Agria, tack för tipset!
Fick tyvärr avliva en annan kisse häromdagen. Den hade fastnat i någonting och tagit sig loss.Klorna saknades på vänster fot, höftskålen var trasig och höftkulan hade kasat ner. Det skulle kosta 50.000 kr att operera och dom kunde inte garantera att det skulle lyckas. Enligt veterinären hade den fruktansvärt ont. Det blev ett tragiskt adjö.
Debattia
90.Sådana saker är hemska när man är med om det och det tar ett tag att bearbeta men den katten kunde du ju inte ha hjälpt på annat sätt än vad veterinären säkert anrådde.
#90 Det är tungt när det katterna inte går att rädda. I sådana lägen får man försöka tänka att det bästa man kan göra är att hjälpa dem bort från lidandet. Tänk så många katter som får ligga och självdö i plågor därute. Livet är grymt.
Vi får hålla tummarna för den sjuka kattungen. Försök få i den vätska men ta det lungt med mat. Det är inte ovanligt att hittekatters magar får häftiga reaktioner när de börjar äta efter en period av svält.
Håller även tummarna för de andra som behöver sig ett hem.
//Lena
Lille kisse, nu slipper du smärta.
Hoppas nu kattungen snart blir bättre och att du lyckas hitta hem till de andra. Du är en kämpe Debattia!

#90 Tråkigt att höra att den var så illa däran, men jag håller med de andra: ibland är den enda hjälpen att i alla fall slippa plågorna… 
Hoppas problemet med den lilla kattungen går att ordna. :)
Tjejen ringde veterinär och skulle komma direkt. Fick inte in den i buren. " Det var ju inte så många dagar sedan den blev fångad i buren." Jag fick tag i en granne till tjejen som hjälpte henne. Bor själv på annan ort.
När hon fått in kattungen i buren kunde inte veterinären ta emot henne längre.
Efter arbetet åkte jag och en till dit för att hämta och åka till en annan veterinär. Tjejen skulle komma ut och möta oss med buren ,för att spara tid. Tjejen kom och mötte oss utan bur och med tårarna rinnande nedför kinderna. Den dog presis innan vi kom fram. Stackars liten. Den hade kräkts massor med mask i dag. Jag räddade honom från att skjutas också avlider den i alla fall. Ibland undrar jag vad man håller på med? Gör man rätt eller fel? Det var en så fin liten kattkille, varför kunde han inte få ett bra liv?
Debattia

Å vad ledsamt att den inte klarade sig. Gräm dig inte, du gjorde allt du kunde för den lille men ödet ville annorlunda.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Debattia, det var sorgligt med kattungen
men tänk på att du gjorde allt som stod i din makt för att rädda den. Du visade den kärlek och omtanke. Tänk om alla katter hade någon som fanns kärleksfullt vid deras sida.

Tråkigt att höra om lillkissen 
Men som de andra säger, man får tänka på dem som man faktiskt klarade av att rädda. Tänk vilken skillnad du gjort för dem. :)
Men lille kissen så tragiskt, så tragiskt 

O så sorgligt… just när han blivit räddad.. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jättesorligt men det är inte vår fel. Felet ligger hos alla människor som inte kastrerar sina katter och bidrar därför till hemlösa katter. Sov gott, lilla katt.
Molle fick ett hem med värme och mat och människor som försökte hjälpa honom .Behövde inte ligga ute i kylan den sista tiden i sitt liv. Har begravt lilla Molle i dag.
Nu ska jag rädda hans syskon och mamma.
Vill nu avsluta den här tråden .
Debattia
Tänkte uppdatera lite för tråden är fortfarande öppen!
Den äldre hankatten visade sig vara tam efter att ha varit hos mig några veckor. Jag var till vetten och kastrerade,vaccinerade,märkte och undersökte honom. Visade sig vara c:a 10 år och med en kondis som en 10-årig katt.
I söndags var jag och lämnade honom till sitt nya hem hos en äldre dam som bor själv i ett stort hus med bra utemiljö.
Han får nu börja med att vara i ett stort badrum där han har mat,kisselåda,o,s,v,
Jag håller nu både tummar och tår för det ska gå bra för honom.
Han började med att gömma sig mellan buren och väggen,samt kröp in i ett litet hål bredvid badkaret där man knappt trodde någon katt skulle kunna komma in. Han gömde sig för mig också i början men efter ett tag kom han fram och luktade på mina händer. Kanske han nu får ett bra kattliv i stället för att gå ute och tigga om både mat och värme. Hade han inte blivit hämtad hade han varit skjuten i dag.
Debattia
Så bra att kissen har fått ett hem och tack snälla du för att du räddade honom!
Kraaaam

Tänker på alla dessa tråkigheter man ser och läser om i media när det gäller våra djur. Förstår inte hur man kan plåga värnlösa varelser 
Blir så glad att det finns människor som hjälper, tur för gamlekissen att han till slut fick komma in med din hjälp Debattia!
Mvh
Håller med om att djuren utsätts för mycket elände, tyvärr, tack vare människan som är det värsta djuret. Den här kissen blev den enda överlevande av Båstadskatterna. Honan som paret i Hbg hämtade blev sjuk och fick avlivas,ena kattungen som jag hittade hem till blev sjuk och dog, den andra kattungen som kvinnan lovade att mata och hjälpa ,jag lovade hjälpa till med kastrering,o,s,v,ringde en annan granne till kommunen om och han blev skjuten. Mamman går väl kvar någonstans om hon lever, men henne är det mycket svårt att hitta för hon gick inte till den här damen.
Debattia
Så sorgligt för de andra. OCh så går lila mamma och får nya bibisar i vår…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad skönt att iaf han fick ett eget hem att njuta av på ålderns höst. :)
Och du gjorde iaf så mycket du kunde för de här kissarna. Förhoppningsvis har någon annan hjälpt mamman, eller om hon har otur så kanske hon inte finns mer. :/