Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 703 ggr
emjon
0

Nytt vetbesök idag

Idag hade vi tid hos vetten för återbesök med Mysan för att ta nytt blodprov för koll av njurvärdet. Dessutom kolla hur det var med hennes torra sårskorpor runt hals nacke och skuldror eftersom hon fick lugnande..

Efter förra vetbesöket slutade jag helt med RC fodret och försökte gå över till njurdiet som inte var poppis alls. Mysans aptit var mycket dålig och jag måste få henne att äta. Jag kokade kycklingbröstfile som hon tack och lov gillade och sedan började jag smyga in lite Hills K/D som jag kunde öka så småningom. I mellanåt fick hon K/D torrfoder med några kulor JWB och då gick det bra också och då pratar vi microportioner.

Vid återbesöket visade det sig att hennes sårskorpor var nästan helt borta det var stor skillnad och jag blev jätteglad för det. På måndag får vi svar på blodprovet och då får vi veta om njurvärdet var tillfälligt högt eller om det är kroniskt. Hon vägde exakt samma som sist så det är jag också tacksam för.

Nu hoppas jag på bra besked på måndag så nu får ni gärna hålla tummar och tassar för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Bumbis
0

Massor av tum- och tasshållningar för Mysan!!!

Jenna-Gun
0

Håller allt vad jag kan. Lilla misse liten.

Nospuss

Jenna

chigak
0

Här håller vi tassar och tummar

mymlanbus
0

Vi håller tummarna och tassarna för lilla Mysan

catfoot
0

Tummar å tassar hålls även här…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Simson
0

Även vi håller tummar och tassar för att allt går bra!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
0

Självklart håller vi hårt i tummar o tassar här!!

essut50
0

Vi håller tassarna och tummarna här för Mysan.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Å, lilla Mysan klart vi håller tummar och tassar för att njurvärdet har gått ner.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Fagddu
0

Ska hålla tummarna för kisselikatten såklart.

Marga
0

Två tummar och åtta tassar håller vi här!

Kat08ja
0

Vi håller tummarna och tassarna…

Hawknestgrove
0

JAg med! Ja sen är et kanske lätt, att stirra sig blind på den ekomenderade dosen katten ska ha. Enligt Hill´s tabell, så ska Arne äta 60-65 gr/dag. INte en suck, att han får i sig det. HAn är väldigt sparsmakad och alla tre katterna ska ju ha olika mat, och skulle de få välja, så tog alla tre den maten De iNTE skulle äta. Har kollat några gånger på skoj, faktiskt. Esther vill ha Arnes och Ebbas mat, men det får hon ju inte, då hon är allergiker. ARne vill ha Esthers och Ebbas mat, men det får han ju inte då han har lite svaga njurar. Och lille Ebba käkar gladast av Esthers och Arnes mat, fast hon är den enda katten, som kan gå på vanligt foder.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Ja det är samma sak här att de andra kissarna gärna vill ha Mysans mat. Jag hade ju problem med att få Mysan att äta K/D till en början och jag var nog lite desperat i början eftersom hon inte ville äta någon mat alls.

Då fick jag tips av en kattvän att det finns en variant av K/D som de flesta kattter accepterar mycket bätte. Det är inte alla veterinärer som har den men jag lyckades hitta den och den åt Mysan.

Burkarna ser identiska ut så man får fråga hos vetten efter Minced och det kanske är intressant för några av er här som har katter med njurproblem. Tror också att den finns för allergi och lite runda katter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

AHAh, JA här är det inte poppis alls med mjukmat. Dt slickar man bara på. Så det är kulorna som gäller. OCh tyvärr, det var inte mer poppis med RC eller Specific heller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....