Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 2416 ggr
Crisse
0

Akut! Sjuk kattunge Akut!

Finns där någon i norra Skåne som kan ta sig an en liten sjuk kattunge. Hjälp behövs snarast.

Hawknestgrove
0

Åh putt för en liten! Tar ju inte så stor plats!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

puttar!! Bor för långt bort här i linköping…hoppas verkligen att de ordnar sig för stackars kissen!

Marga
0

PUTT!!

catfoot
0

putt

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men finns det ingen som kan ställa upp som bor i norra Skåne.

Hjälp behövs för en liten kattunge!

Men oj oj vad är det nu då som har hänt..

tuska
0

Berätta mer om katten, vad behöver katten för vård ?

martdat
0

hur gammal? vad felas den?  kan tyvärr inte ta den, bor utanför växjö och har ej tiden,, men puttas det kan jag,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Crisse
0

Hade jag någon som kunde köra så hade jag själv hämtat den.

Jag är inte helt säker på vad ägaren menar men han förklarar det som att kattungen har hamnat i någon form av maskineri och tjejen som såg katten säger att den lille har olja i ansiktet är liten och tunn och har rinnande ögon.

Debattia
0

Varför åker  inte ägaren till veterinären med kattungen då?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

emjon
0

#9 Precis vad jag också tänkte fråga. Om katten har en ägare varför då be någon annan om hjälp jag förstår inte. Eller är det ägaren till stället där katten blivit skadad.

Hur det nu är så kunde det väl ta katten till veterinär ändå så den får hjälp.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Jisses, putt upp för den lilla! Snabbt!

martdat
0

veterinären låter lämpligt, elr bada kattungen omgående och tvätta ögonen. kan inte ägarn göra det själv? elr handlar det om en sån som inte bryr sig om sin katt?

Crisse
0

# 12

Jag tror på det sistnämnda.

kattassen
0

Ojoj om man ändå kunde hjälpt till och hämtat ut den stackars katten. Var finns den?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Crisse
0

Putt

chigak
0

Puttar för den lilla sjuklingen

brutt
0

Varför får inte kattungen veterinärhjälp av dem som äger den eller har hittat den sjuk?

mymlanbus
0

Var det ingen som kunde hämta kissungen?

mariia89
0

Det måste väl finnas någon åt detta hållet som kan hämta liten kisse? Puttar!!!

Maria

catfoot
0

puttar upp för denna lilla kisse

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Kan någon hjälpa Crisse att köra! Jag bor för långt bort denna gången och har ingen möjlighet just nu. Någon som bor närmare. Småland eller SKåne eller Halland!

emjon
0

Varför får inte den lille hjälp? Jag bor ju också för långt bort för att kunna hjälpa till.

starchick
0

Vart i skåne och vad behöver den för vård?

Josefa
0

Var finns kissen? Hur gammal? Vad är det för fel på den?

Jag bor i Helsingborg, men har ingen bil!!

tuska
0

Har ungen fått första hjälpen ?  eller är den ute å springer oljig och sårig.   Det står så lite information om stackaren.

Crisse
0

Jag har tyvärr inte så mycket mer information om katten i nuläget. Jag vet bara att den har olja i ansiktet och att ögonen rinner och att den behöver ett hem.

Josefa
0

Om den inte är för stor och någon kan köra hit den kan jag kanske ta den.

Crisse
0

# 27

Du har PM

mymlanbus
0

Hur går det med lillkissen?

Crisse
0

Än så länge har jag inte kunnat lösa det men jag hoppas att det blir under dagen.

mymlanbus
0

Okej… du är en pärla Crisse!

Alltid detta med att man inte har körkort, det är ett riktigt elände och man blir så låst! (Har heller inget körkort)!

Sidentass
0

Hur går det? Puttar!

emjon
0

När jag ser en akuttråd och det gäller kisse i nöd så önskar jag verkligen att hjälp kommer fort och jag följer dn särskilt.

Crisse du gör säkert ditt bästa för att lösa detta

mocca
0

Har mycket problem med min dator. Såg detta nu.

Jag kan köra (bor en bit från Hbg)men känner mig inte mogen att ta en katt. Finns det någon som kan följa med (hämta givetvis upp dig om du vill)ellet ta emot katten?

mymlanbus
0

Kolla med Crisse i tråden!

Crisse
0

Detta är lite mer akut än jag trodde så jag behöver snabb hjälp. Jag skall förklara allt sen när det har ordnat sig.

mymlanbus
0

Kunde mocca skjutsa?

kattassen
0

I #27 finns Josefa som kanske kan ta katten och i #34 finns mocca som kanske kan köra!

Nu gäller det att få ihop en snabb lösning!

Jenna-Gun
0

Gud hjälp detta är ju förfärligt. Skulle behöva flytta till Skåne och hjälpa katterna där. Sitta här uppe i obygden och inte kunna göra ett skvatt :(

Tänk så många knäppa kattägare det finns.

Varför skaffar de katt öht

Jenna

Glader
0

Bor långt därifrån.. tyvärr, men håller alla tummar och tår här hemma !

mymlanbus
0

PUTT

emjon
0

Nu verkar det finnas hjälp på gång så nu hoppas vi på det bästa för lillkissen.

Glader
0

Håller ALLA tummar !

mariia89
0

Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att lill kisse ska få komma till en vetrinär och ett nytt hem så fort det bara går!

Maria

kattassen
0

Det behövs fortfarande hjälp!!! Kolla med Crisse omgående!!

Hawknestgrove
0

Putt hur går det för den lilla?

brutt
0

Bara inte den lille behöver vänta för länge.

Putt!

Crisse
0

Jag vet att på lördag blir det ordnat men jag skulle helst vilja få bort den därifrån redan idag.

anebit
0

Å, va jobbigt med alla kissar som far illa. Du är en pärla crisse som iaf försöker fixa allt.

Skriver som Jenna att jag borde flytta till Skåne så att man kunde hjälpa till.

Är det någon som äger katten eller är det ägaren till verkstan eller vad det nu var som katten hittades?

Har den en ägare så är det verkligen ansvarslöst och förfärligt att han inte åker till veterinären.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

putt för den lilla!

Kat08ja
0

Stackars liten…

Putt!

Jenna-Gun
0
Mison
0

putt

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Debattia
0

Hoppas på det bästa för kattungens skull och på det sämsta när det gäller ägaren !

Debattia

emjon
0

Hoppas också på en lösning före lördagen.

Josefa
0

Har pratat med ägaren nu ikväll.

Åker förmodligen och hämtar den lille imorgon.

mymlanbus
0

ok… håller tummarna för att det går bra i morgon

Debattia
0

Samma här!

Debattia

Crisse
0

Nu ser det ut att lösa sig för kattungen. Josefa har erbjudit sig att hjälpa till och tar hem kattungen till sig. Hon och en kompis kör dit och hämtar ungen imorgon och jag tror det blir på middagen så någon av oss skriver när ungen är hämtad.

Denna kommentar har tagits bort.
chigak
0

Så bra om det löser sig för den lilla stackaren!

anebit
0

Å, så skönt att det verkar lösa sig för kattungen. Hoppas att han inte är alltför skadad av olja m.m.

Crisse
0

Jag tror inte att det är oljan som är det värsta för kattungen har hamnat i en motor som var igång och fått in svansen i fläkten och även fått en smäll i huvudet. Om den har några skador får vi höra imorgon.

mariia89
0

Men jisses! stackars liten. hur har detta kunnat hända? och det gör mig så arg att dom inte vill betala för vetrinären!! Skrikandes

Maria

Kusten
0

Kära nån, stackars lilla kisse!

Önskar tiden gick fortare bara. Men nu så är hjälpen snart på väg. Kisse lilla, håll ut.. KyssGråter

Crisse
0

Jag önskar oxå att tiden gick fortare så att lillkissen blir omhändertagen.

Det verkar som detta skall få ett lyckligt slut iallafall. Jag började ringa runt redan igår och har hållt på hela dagen med att skicka Pm, maila och att ringa runt. Jag har pratat med en del jättetrevliga tjejer som skriver här på Hittekatter som har försökt att hjälpa till men tiden har inte passat riktigt. Jag har inte ens hunnit laga middag och kattlådorna har jag inte haft tid att göra rent förrän nu ikväll.

Jag vill tacka Josefa och hennes kompis som ställer upp och hämtar och tar hand om kissen.

Kusten
0

66 - Önskar jag kunde räcka över en tallrik mat jag har här hemma till dig. Och kunnat hjälpt dig med lådorna när det kör ihop sig. Du har kämpat på som bara den..

Så härligt att Josefa med kompis ställer upp.

Vilka underbara människor det finns.

Crisse
0

# 67

Ja tänk om det hade gått för jag känner nu att jag inte har ätit men nu är det för sent nu får det vara så till imorgon fast det är svårt att somna när man är hungrig.

mymlanbus
0

Snälla Crisse ät någonting, annars blir du helt slut

Önskar med att jag hade kunnat komma med varm mat till dig :)

Kraaam

Crisse
0

Det ordnar sig. Jag får nog ta en macka innan jag lägger mig för jag tror att jag kommer att ha svårt att somna annars och det har jag nog ändå för jag tänker så på lilla kissen.

mymlanbus
0

Ja, jag tänker med på lilla kissen och sitter som vanligt miljoner med mil för långt bort… alltid för långt bort för att kunna hjälpa till :( bor på fel ställe.

Crisse
0

Men du bor på rätt ställe för dom katterna som finns i din närhet så du får försöka hjälpa dom om du kan.

Det blev en ostmacka och nu skall jag försöka sova lite så jag önskar er en god natt så hörs vi imorgon.

mymlanbus
0

natti natti Crisse och sov gott

martdat
0

#64 Det kan desvärre hända alla med utekatter, de kryper upp under bilen och lägger sig vid motorn, har bilen vart på så är det varmt och mysigt,,,,, när sen bilen startar så finns risken att de fastnar i fläktremmen,, har hänt mig när jag var barn och den katten överlevde inte,,,

däremot att inte ta sitt ansvar och ta katten till vett är en annan sak,,, oansvarigt,

CarolineO
0

Crisse, du har verkligen gjort ett kanonjobb!!!
Tack för att du hjälpte till att lösa det! Vi hörs ang anmälan mot ägaren…

emjon
0

Blir så himla arg för små katter skall inte vara ute utan tillsyn. När en sådan här sak händer borde ägaren åkt på stört till veterinären med kissen. Vem vet vilken skada katten kan ha fått pga slag i huvudetSkrikandes.

Bra att kissen nu blir hämtad och jag hoppas att det går bra med den

Debattia
0

Bra att Josefa kan ta hand om kattungen. Det löste sig fast det fanns inte så mycket att gå efter heller . Fattade heller aldrig var den fanns för norra Skåne är rätt stort.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ojojo, hoppas att den lilla inte är för illa tilltygad…..

Sidentass
0

åhhhh..lilla kissevännen….hoppas inneligt att inte skadorna är för allvarliga…så skönt att det ser ut att ordna till sig iallafall för missen..ni är helt underbara med era insatser!!

Vi håller hårt i tummar o tassar här för fortsättningen!

emjon
0

Väntar nu med spänning på att höra ifrån någn av er hur det är med lilla kissen och tänker hela tiden på den.

anebit
0

Hur har det gått?  Har kissen fått komma till en veterinär?

Har tänkt så på den!

emjon
0

Ja det undrar jag också man kan inte släppa tankarna på lillkissen.

Crisse
0

Jag vet inte i vilken ände jag skall börja denna historien. Jag är skyldig er svar på vissa frågor och en förklaring till varför jag inte har skrivit mer.

Kattungen är hämtad av Josefa och han har förmodligen en bruten svans som har börjat förtvina på ett par centimeter längst ut på tippen. Han har sår på en framtass och en baktas och under hakan men dom såren har börjat läka.

Denna ungen var på samma ställe som dom 3 jag har på balkongen och när min kompis var och hämtade dom så såg hon den lille men tog inte honom med sig hit av hänsyn till att jag har haft väldigt höga veterinärräkningar på Lisen och Tunnan har varit inne ett par gånger och hon trodde att jag skulle inte skulle klara utgifterna för en katt till. Men hon berättade om honom men eftersom han satt gömd under en stol när hon var där så såg hon inte att han var skadad bara att ögonen rann och han var smutsig i ansiktet och då fick hon reda på att han hade varit inne i något maskineri men han hade varit hos veterinären med ungen. Nu tror jag inte att han har varit iväg med ungen hos veterinären för då hade dom gjort något åt svansen. Det var meningen att min kompis skulle köra dit igen imorgon för att hämta den lille för hon har oxå tänkt på honom men nu löste det sig ändå.

Josefa tog även den helvita katten och den 2 åriga svarta honan. Alla katterna var instängda i ett rum i källaren och vi tror att den vita och eventuellt honan aldrig har sett dagsljus innan. Nu är där 3 ungkatter kvar som måste därifrån men jag har ingen möjlighet att ta in fler och Josefa har nog rätt så fullt. Så är här någon som kan offra sig för 3 ungkatter ca. 6 månader, 2 tabby och den andra vet jag inte hur den ser ut för den är lite skyggare och visade sig inte.

Jag har inte velat berätta hela historien innan vi fick ut den lille därifrån eftersom mannen har dator och man vet inte om han är inne och läser här eftersom han vet att Caroline som gjorde tråden om Hässleholms katterna skriver här inne och jag vet vilka komentarer det brukar bli så jag var rädd för att han skulle reagera negativt. Katterna är inte i Hässleholm utan i Röstånga och för er som bor i Skåne så tror jag ni vet var det ligger och för er andra så är det mitt i Skåne. Jag kan oxå berätta att mannen tar 1:- för katterna även om där står 100:- i annonsen på Blocket.

Hawknestgrove
0

Åh vilken fruktansvär d sanning! Hoppas det går bra för en lille!

huskatt08
0

Fy..så hemskt….Gråter 

Man undrar ju varför ingen i hans närhet har reagerat.

Så skönt för dom som du o Josefa fått därifrån. Om jag bara hade bott närmare så hade jag hämtat de andra..usch…stackars små Gråter

Hoppas det finns någon som kan hjälpa till på närmare håll.

Hawknestgrove
0

Går han inte att anmäla?

Crisse
0

Eftersom jag inte har varit där själv så vet jag inte hur det ser ut så jag kan inte göra en anmälan.

Lena
0

Vilken mardrömshistoria. Blir både matt och förtvivlad. Förstår att det var ett känsligt läge innan katterna kom därifrån. Ni är guld värda Crisse & Josefa som räddade den lille och hans kattkompisar. Stackars katter som aldrig sett dagsljus.

Hur måt de nu? Hur är det med den lilles svans?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Fy vilka grymma människor det finns och varför har han katter över huvud taget? Blir så ledsen över att så många katter har det så eländigt. Blir ändå glad att ni har uppmärksammat det och kan hjälpa katterna därifrån.

Hoppas att du kan få hjälp till de 3 resterande också.

chigak
0

fy så hemsktGråter jag kan inte förstå hur människor kan vara så grymma.

Lena
0

#90 Nej det är helt ofattbart! Varför skaffar de sig djur om de inte gillar dem? Ända förklaringen jag kan komma på är att något inte står rätt till och att vederbörande inte handlar rationellt. Men det blir inte mindre hemskt för det.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Crisse
0

Jag vet att Josefa har badat alla 3 katterna hon tog för hon sa att dom luktade fruktansvärt. Hon har avmaskat dom och satt Stronghold i öronen för skabben och tvättat såren på den lille och ger honom penicilin.

Finns där inte någon som kan hjälpa till med dom 3 som är kvar instängda i källarrummet.

Han har fler katter för där hade varit 4 katter ute när dom kom dit och dom hade strukit runt hans ben hela tiden men vad jag förstår så går dom mest ute och jag tror att där skulle vara fler katter uppe i huset. Jag tror att alla katterna är okastrerade och förr när dom fick ungar så var där en bonde som kom och hämtade dom och vad han gjorde med dom ville inte mannen ha reda på.

Jenna-Gun
0

Fy sjutton så hemskt.

Man vill bara gråta.

Jenna:(

Fagddu
0

Stackars kissar. Hoppas nu att lillkissen läker som han ska och att någon kan ta in de tre ungkatterna.

mariia89
0

Stackars katter, blir så arg! varför skaffar folk djur när dom inte kan ta hand om dom?

Maria

Sidentass
0

Men är ju helt sanslöst..armaste, stackars oskyldiga små missar! Ni har gjort ett fantastiskt arbete för at hjälpa dessa katter..vilken tur ändå att dom där ifrån..hur i hela friden kan man ha djur som man låter fara så illa!!

Håller hårt i tassar o tummar för att lillkisse kryar på sig..tänker på hans svans också…arma lilla misse-vän..

tuska
0

Det känns som det finns mer katter i någon garderobTyst

Josefa
0

Jag tycker det är lite fult av er att spekulera som ni gör. Jag tror inte alls att den här mannen är elak. Han bor ute i ett hus på landet och det har kommit katter till huset, som han har tyckt synd om och därför gett mat. Visst inte så smart att inte kastrera katterna, men han är sjukpensionär och har inte råd. Och han har ju faktiskt bett om hjälp, visserligen lite sent men ändå. Och visst, det är hemskt att han har haft  2 katter instängda i källaren. Orsaken till det vet jag inte. Ungkatterna som sitter i källaren nu, har han väl där för att han hoppas på att någon ska komma och hämta dem eftersom han har annonserat och bett om hjälp.

De 4 vuxna katterna som sprang lösa ute på gården, verkade iaf älska mannen, så han kan inte vara medvetet elak mot dem. Det har helt enkelt gått för långt. Och han har som sagt bett om hjälp nu. Så alla ni som ojar er nu kan väl hjälpa till istället och ta hand om en av katterna istället

mariia89
0

Så som jag hade förstått det så var detta hans ega katter och inga katter som bara hade kommit till honom, och det är klart att det då blir en annan situation och att man kanske inte har pengar att kastrera om man inte själv har valt att katterna ska komma till en. Men har man egna katter och inte kastrerar dom så får man ju skylla sig själv, men så kanske inte fallet är här?

Maria

destiny
0

Kan bara putta för katterna. Rynkar på näsan Här är fullt hus…

Josefa
0

Nej flera av katterna har kommit till honom och fött sina ungar hos honom på hans gård. Tyvärr har han, om han hittat ungarna när de varit nyfödda bett sin granne "ta hand om dem". Hur , vill han inte veta. Men han har inte tyckt att han har haft något val, eftersom där redan var så många katter. Nu sa jag till honom att istället för att ha ihjäl ungarna, så får han ringa mig så flaskmatar jag dem.

Pratade också med honom om kastrering. Han sa att han försökte, men att han inte kunde ta mer än kanske en hona till veterinären åt gången eftersom han inte har råd.

Debattia
0

Ungarna måste väl ha sina kattmammor. Varför ska du flaskmata dem då?

Debattia

huskatt08
0

Uppfattade som att alla katter var instängda i källaren….skönt att det inte förhöll sig så iaf.

Verkar iaf som att det har vuxit sig över huvudet på han…blivit för många som han inte klarat av att ta hand om.

Hoppas nu att någon kan öppna sitt hem för de små missarna som är kvar där.

Josefa
0

JAG SA ATT ISTÄLLET FÖR ATT HA IHJÄL UNGARNA SÅ KAN JAG FLASKMATA DEM.

Det är klart att det är bättre om honorna får ha sina ungar, men om ungarna nu ska dränkas eller nackas eller vad de nu gör så flaskmatar jag dem hellre. Jag tycker att är de nu en gång födda, så ska de fan i mig inte dödas på direkten.
Men ta du hand om en av de vuxna honorna, så slipper hon bli dräktig och sedan fråntagen sina ungar. Jag kan tyvärr inte ta emot fler vuxna katter eftersom jag redan har 8 egna (kastrerade) katter. Och en hona med ungar behöver lugn och ro om han ska kunna ta hand om sina ungar.

Glader
0

Jag bor tyvärr för långt bort..

Crisse
0

Jag tror vi kan låsa denna tråden nu när ärendet med kattungen är avslutat. Det finns en tråd till som handlar om dessa katter så vi kan fortsätta på den.  [7 katter utanför Hässleholm](../?ThreadId=e0312fda-dead-4343-a143-125df8438862&mDate=2009-01-30 19:56:19&gid=b1243b3c-8183-4e42-afc5-aa13edd65b73&rcount=673)

Ledin
0

bra att allt kom till rätta iaf o mannen här i fråga har ju själv ett hjärta men ekonomin som sjukpen ger lite så det e ju synd att det blev så här. man kan ju viridao vända på detta i evighet om man vill jag själv tycker mannen gör en insats genom ge dom mat o kärlek för utan han kanske de skulle svälta o lida på annat vis. men skönt som sakt att det löst sig.

Lena
0

#98 Det lät ju inget vidare om katterna satt instängda i ett rum och aldrig sett dagsljus etc. Men det kanske var en missuppfattning av situationen?

Det bästa vore hur som haver om alla katter kastrerades så att det blev stopp på förökningstakten. Undrar hur mannen ifråga ställer sig till det om han inte själv behöver betala? (Om det t.ex. skulle göras någon forma av insamling).

//Lena

mariia89
0

Ja det verkar ha blivit ganska många missuppfattningar.. Men blir ju lätt så när man skriver i "panik"

#108 Det du skriver tycker jag verkar vettigt, att prata med mannen och se om man kan starta någon form av insamling så det inte blir fler kissar,,,

Maria

Lena
0

Låser nu tråden på uppdrag av TS eftersom fallet har fått sin lösning.

Skulle önska att vi kunde starta någon form av kastreringskonto för att få igång olika kastreringsprojekt landet runt. Kanske något att fundera vidare över.

//Lena

annebeate
0

Det var sorglig läsning. Hoppas nu att det även skall ordna sig för de andra katterna under den andre tråden.  Stort tack till Crisse och Josefa för deras omtanke och engagemang.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer