Eulalia har fått ett hem...
Idag har jag kört Eulalia till vetten i Bollnäs, för kastrering, vaccenering, märkning å koll. av hälsa å tänder…Där ska hon hämtas av sin nya husse, som bor i Västeråstrakten…Jag å Alexej har pratat med honom å han har tidigare tagit katter från kks, där han haft kontakt med Lisbeth…En kille med erfarenheter av skyggisar…Så om allt har gått bra så bör nog lilla Eulalia vara på väg hemåt snart , till sitt nya hem, där det finns både tama å skygga katter tidigare..Hon var super duktig under vägen till vetten, jag lite lös i magen var hon av oro, men det kan man ju förstå..Vetten var superduktig på att sköta skygga katter, det var som om hon inte gjort annat…Så jag å Groda är nog dom enda som fått klappa Eulalia, ja sen hon blivit nersövd såklart..Hon var ännu vackrare, lite långhårig såg man nu när man kom riktigt nära….
Måste på Eulalias vägnar tacka er alla för er sätt att hjälpa å bry sig om denna kisse..Kunde jag så skulle jag krama om er hel bunten..Kramar Catfoot
ÅHHHHHHHHHH!!!!!! Gud så underbart! Jag kunde inte bli lyckligare! Så himla bra!
JAg sakanr ord!
Puss på er båda!
I just loooooooove you!!!!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
HURRAAAAAA!
Härligt!
Ska hon stanna där nu över natten? Han lovade att bli medlem här och visa en massa bilder av Eulalia.
Jag har en riktig bra känsla nu att Eulalia kommer att få ett jättebra hem med bra mat, innätad altan, en massa kattkompisar och en bra husse.
Rosor till dig, catfoot och till den nya husse.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Äntligen har Eulalia fått ett hem. Hurra…
Tack alla ni som har varit inblandade.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Men är det sant alltså… det finns änglar, ja det gör det
så glad jag blir för kissens skull. Hon är värd att få komma hem… äntligen!
Kraaaaaam
Underbart….blir så glad
att det har löst sig för denna otroligt vackra"tjej".
Massor av rosor till er som kämpat så för henne och inte gett upp.
Ja gud så underbart!!! Kan inte fatta att det är sant, jag är så glad så jag gråter. Älskade Eulalia har fått ett eget hem.
Men åkte han från Västerås för att ge denna tös ett hem?

Å vilken HÄRLIG nyhet! Vilken glad nyhet! Nu skall vi göra vågen här hemma! Hälsa nye husse så mycket från oss alla och be han skicka in lite kort så vi får fortsätta följa henne.
Massor med kramar till dig Catfoot för allt arbete du lagt ner på denna flicka! Tack Alexej för allt du gjort för Eulalia. Tillsammans är ni oslagbara!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vad hette vetten ni var till Catfoot?
Vad bra att det äntligen löste sig för lilla gumman och jag önskar både Eulalia och hennes husse varmt lycka till.
Hoppas att hennes husse har intresse av att bli medlem här på hittekatter. Det skulle vara underbart att få fortsätta följa Eulalia i hennes allra första egna hem och hennes framsteg.
Kram till dig Catfoot och din envishet för lilla gumman.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Oj, nu satt du mig på pottkanten Ankie..Men hon höll till vid travbanan..henne kan jag rekommendera ni med skyggisar i Bollnästrakten..
Nej, Alexej, han kastade sig i bilen när jag ringde å åkte upp direkt för att hämta henne, jag pratade med honom vid 14 tiden , då var han i Hofors kommun, men jag tror han fick slut på batteriet i mobilen..
men kan man bli gladare än så här…Det såg länge mörkt ut…Å så blev det en sån härlig
Men du jag tycker faktiskt att detta är sååå otroligt roligt och jag hoppas så att han blir medlem här så vi får höra hur det går med hans nya familjedlem Eulalia. Och se lite vackra bilder på henne.
Men hur fick han tag på Er, var det genom hittekatter eller?
Helt underbart catfoot!!!
Så som du har kämpat för denna lilla kisse!
Och flera andra också förståss, men det är ju catfoot som lagt ner hela sin själ i denna katts framtid! Vad snabbt allt löstes, på en dag!!????
Pusta ut nu catfoot, det kommer att gå bra, det känns i magroten!!! 
Den som väntar på något gott….grattis!!!!
#12 Han hade redan sett annonsen på Blocket förre jul men tyckte då att det var för långt borta. Men när han igår såg att annonsen fanns kvar då ringde han upp Catfoot! :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men gud så underbart, jag ryser i hela kroppen av lycka 

#14 Det var meningen att han skulle hitta in på Blocket igen! Härligt! Vad glad jag blir för denna tjej. Hon kommer att få det så bra där! Hon kommer att blomma upp helt med en husse som vet vad han håller på med!
#14 Men detta är ju helt fantastiskt, jag kan inte smälta detta ännu. Det är som en klump i magen som lossnat. Så länge som man har varit orolig för denna tös, ända sen den dagen jag såg henne på Hoppet första gången. Helt otroligt att hon nu har fått ett eget hem!!!

Vad underbart! Det var hon värd!
Maria

ÅÅÅ det var verkligen en härlig nyhet!! Grattis Catfoot till resultatet av ditt arbete med att få ett hem till Eulalia, ja naturligtvis alla andra som också jobbat med det!
Ser fram emot rapportering - helst från husse själv naturligtvis.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nu lipar jag igen vid datorn av lycka…….Tänk så bra egentligen Blocket är! Får nog omvärdera det hela. OCh säkert Catfoot, så betydde en ny bild en hel del! Du bytte ju bild i samma veva, eller hur?

Jag är inte ledsen! Bara känslosam!
En sån underbar nyhet! Nu får vi hoppas att lilla gumman blir lycklig över att få röra lite mer på sig och inte bara sitta i en bur, det blir ingen glad av.
Bra jobbat catfoot med flera! 
Ser också fram emot rapportering och foton från nya hemmet.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#20 Japp bilden var bytt på blocket också :)
Verkligen underbart att hon äntligen hittat hem
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ett permanent hem!! en sån lycka!!!!
Fast det kan ju vara bra att ha stödhemmet i bakfickan utifall utifall….

Precis.. stödhemmet kvarstår står det på sks.
Vilka underbara nyheter. En eloge till alla inblandade.
//Pia
Ååååååhhhhhh, jag tror knappt det är sant! Jag visste väl att det fanns ett hem även för Eulalia! Nu är det bevisat att det finns ett hem för varje katt bara man inte ger upp. Jag är så lycklig nu!
Jag ser verkligen fram emot att få höra hur det går i nya hemmet. Vilken otrolig människa nye husse är som åker hela vägen från Västerås för att hämta Eulalia. Jag säger bara "respect man"!
Husse ringde för en timme sedan…Då lämnade han vetten med Eulalia å var på väg hemåt..Eulalia var så pass pigg att hon kunde morra till sin nya husse i varje fall
..Om det inte blev för sent skulle han rapportera när han kom hem, annars får jag rapport i morgon..Vetten hade inget att rapportera om kissen, så allt är väl frid å fröjd, så hon kan börja sitt nya liv..Å jag hoppas innerligt att det kommer att bli bra för henne å hennes nya husse med kattfamilj…Det känns som man lämnar bort nån familjemedlem, fast jag aldrig haft henne med mig…Det känns konstigt, ja kan inte förklara…Kramisar till er alla….Ni är guld värda för alla katter..
Även en kram till Hoppet att ni tagit hand om denna skönhet under denna tid..Bamsekram Catfoot

Jag är så glad att det äntligen har ordnat sig för Eulalia.. ..och till mín "gamla" hemstad dessutom.
Jag håller alla tummar att det ska gå bra och önskar henne och hennes nya familj allt gott,,
Det finns änglar som vakar över oss alla!!
ha det gott
lillan
HEj four-x! Ja nu får vi hoppas att allt går bra. Välkommen igen! hoppas din rygg och din lunginflammation är bättre nu!
Lite uppmuntrande läsning för Eulialias nya hem…det tog ett år för oss att få lilla Burmilla som går ute hos oss att bli så tam som hon är nu. Man får klappa henne, men inte sträcka ut fingrar. OCh hon är livrädd för fötter. så när man närmar sig henne, så får man gå på huk, så hon inte ser fötterna. Således så har hon blivit sparkad
……..Och det är än så länge bara jag som får ta i henne. HAr tom fåttt i henne maskmedel i dag!
Ja då. MAn får t henne i famnen nu lite grann. Så nu får hon gå på Ppiller ett tag, så får jag kasterera henne, när min kassa tillåter. Konvalecenshem finns, hos en tjej i KAttkedjan.
Jag tror du kan pusta ut nu catfoot, nu har hon det bra!
Det hade hon på Hoppet också, men en skygg katt är inte sig själv i en miljö med nya männsikor och med ruljans på andra katter.
Tack Hoppet för ni trodde på Eulalia!
Tack, vänner….Nu har Eulalia kommit till sitt nya hem…resan hade gått bra..Husses andra katter har varit fram å nosat på skönheten hon morrade inte nått..Bara mot sin nya husse,,,Hon låg nu i sin transportbox inne i hans sovrum, där hade han fixat i ordning till henne…Så det blir hennes rum nu ett tag framöver…Hon kommer kankse att få namnet Cindy, eftersom Eulalia är så tungt att säga..Men han hade inte bestämt riktigt än…Kram Catfoot
Kort kan man väl säga Lalla! Inte underligt, att hon är morrig. Hon är ju nyopererad.
Ella är också en bra förkortning ;)
Skönt att det gått bra
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
För mig får husse välja vilket namn som helst! Jag går på små moln när jag tänker på att hon slipper buren och har hunnit med vetrinären och redan har kommit hem. Allt gick så fort att det känns nästan overkligt. Lycka till nu lilla vackra Eulalia-Cindy! Jag kommer att fortsätta att tänka mycket på dig känner jag.
JA precis. Lilla tjene får heta vad husse vill….

Men …jag finner inga ord…här sitter jag, klockan är snart 2.30 missinassen..o man får ta del av en så underbar nyhet, helt enkelt underbart!!!
Ni,,som fixat o donat med detta vill jag bara ge en stor, stor eloge o de varmaste tassekramar..

Hej!
Det är jag som har tagit hand om Eulalia (Cindy/Ella). Hon mår bra, har lämnat transportburen, undersöker troligen rummet eller har hittat ett bättre gömställe. Resan från Bollnäs till Surahammar gick bra. Mina andra katter verkar ha accepterat att det kommit en ny medlem i familjen. (håller inte på & stör henne).
Ang. veterinären: (Jenny Edin)
Distriktsveterinärerna
Åke Wassings v. 11, 821 30 BOLLNÄS
Tel 0278-150 05
Fax 0278-164 99
Jag kommer att lägga upp bilder senare (när jag lyckats fota Eulalia (Cindy/Ella)). Skall till att försäkra henne senare idag eller på måndag.
Först måste jag bestämma mig för ett officiellt namn för registrering & försäkring, troligen Cindy eller Ella.
Varför byta namn? Jag tycker Eulalia är för långt & krångligt, annars inget fel med namnet som sådant.
Nej nu skall jag gå och sova lite, det var ju trots allt 7-8 timmars bilkörning.
Hälsningar
Kattmannen
Hej Mattmannen å välkommen hit…Va härligt att du ä rmed å skriver rapport om vår lilla vackra skönhet..Roligt att höra att hon tagit sig ur buren å undersöker sitt nya rum…Väntar med spänning på hur natten varit,…Tack för att du skrev in vettens rätta namn, när man ibland får blackout å namnet inte finns med i registret däruppe…Kram Catfoot
#44 Ja Mattmannen är nog rätta ordet efter gårdagens äventyr, vem skulle inte vara matt!
Underbart att höra att allt gått bra i allafall!
Vet du om pengarna jag skickade räckte till vetrinärräkningen? (Hoppet får gärna behålla om det blev något över.)
#43 Vill Kattmannen ha ersättning för bensin? Jag har sedan länge lovat att stå för alla kostnader för att ge Eulalia ett hem och det löftet vill jag självklart hålla. Särskilt nu när allt gått så bra!!!

wwooohhhoooo!!! läste precis igenom detta inlägg och min dag kunde inte ha börjat bättre!! ha en bra dag alla fantastiska människor på Hittekatter i fokus!
#43 Men du är bra go du som kommer in direkt å skriver här på hittekatter. Du ska veta att vi är många här inne på hittekatter som är måna om denna tjej. Tack för att du uppdaterar! Nu väntar jag med spänning å kort på den söta lilla tjejen, Cindy var väl ett fint namn tycker jag.
Välkommen hit kattmannen. Tack för att du tog hand om Eulalia..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Välkommen Kattmannen!
Vi håller tummar o tassar här för Eulalia..Ella..eller Sindy (kärt barn har som bekant många namn!) Känns så gott att denna vackra, ståliga dam äntligen hittat hem!
Vilken underbar läsning ! Fantastiskt att lilla vackra tjejen fått ett permanent hem. Också helt fantastiskt att så många ställt upp här. b.l.a.Cat foot och Marga som betalat kastrering och allt.
Kul att Lillan också hör av sig.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Va glad jag blir att få läsa detta
Jag hoppas att allt kommer att gå jättebra i Eualias nya hem.
En stor tassekram för allt arbete du har lagt ner på att hjälpa henne.
//Eva, Mojje & Busan
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
JA KAttmannen, välkommen och så önsar vi dig all lycka med lilla Cindy eller vad det nu blir!

Det var toppen kattmannen att du tog Eulalia hem till dig, en ros ska du ha. Vill även tala om att Eulalias ena unge Werner ska få ett nytt hem i Mora, tänk att åka så långt för enliten kattunge det är underbart. Gitte den lilla honan ska också få ett hem, sen är det bara lilla Spinky kvar. Vår vet Jenny är faktiskt den bästa vet. jag träffat. Vi på Hoppet önskar Kattmannen LYCKA TILL.
Det är verkligen djurvänner som åker så långt för att hämta sina kissemissar.
Debattia
#54. När jag var liten så fick jag en kattunge av min mamma som hette just Spinky, han var så mager och eländig, men han bodde innanför min tröja i flera dagar, liten och rädd och mager. Han blev en stor misse till slut och blev 8 år innan han blev sjuk och fick somna in :). Han var himla lik eran Spinky :) så söt som socker! 
#43 tack snälla Katt(matt)mannen för att du tar hand dom Eualia! Är övertygad om att hon kommer få ett liv som en liten prinsessa! Det känns jättebra i magroten!
#45 Marga, du är väl för go!! Utan dig är det tveksamt om Eulalia varit kastrerad nu! Och så erbjuder du bensinpengar!!
finns det verkligen sådana människor nuförtiden?????
Tack alla vänliga själar att vi får sova gott om nätterna nu för Eulialias skull!

Hej igen !
Eulalia eller Ella som hon kommer att heta, har druckit lite vatten & ätit lite torrfoder. Litet framsteg. Jag tänkte att Ella är ett bra namn (Cinderella), det är ju en princessa! Angående bensinpengar, GLÖM det, men tack för erbjudandet. Jag älskar ALLA katter, även sådana som har rivit och bitit mig (Obs! ej syftning till Ella). Skall komma med bilder när jag får störa Ella för ett foto.
Tusen tack för en vacker kattdam. Jag lovar att ta väl hand om henne.
Hälsningar
kattmannen
#58 det är ingen tvekan på att Eulailia (Ella) kommer att få det bra!!Tack snälla för rapport!!! 
Fler kattmän (kattkvinnor) sökes som stödhem, permanenta hem åt andra vilsna varelser!!!!

Vad härligt! Att hon redan är framme tyder på att hon redan förstår att hon hamnat på ett bra ställe! Heder till dig Kattmannen och välkommen hit in i gänget! Hoppas du skall trivas!

Tack så jättemycket för rapport, så skönt att hon vågat sig fram till matskålarna, det bådar gott inför framtiden:-)
Ella husse ringde idag..Allt var frid å fröjd, hon åt mat, lite dåligt tyckte husse, så han skulle prova lite blötmat, eftersom hon fått det på Hoppet..Men annars var det inge fräs å bråk med de andra katterna, dom brydde sig inte så mycket i henne…Så han hälsade att allt var bra…
Oj här kommer man in och får världens glädjefnatt.
Välkommen Kattmannen.
Du är bara bäst.
Ett fång rosor och en nospuss till lilla Ella.
Jenna
Man får gåshud av lycka för Eulalias skull!!! 
Och för kattmannens skull som fått äran att ta hand om denna gudomliga varelse!! 
Härliga nyheter och att Ella också fått kompisar att umgås med det kan betyda mycket för henne.
Är också väldigt glad att lilla gumman fått ett eget hem tack för det kattmannen.

Ja..det här är en smasklig karamell att suga på länge….Eulalia har hittat hem:_))))
Härligt att läsa att Eulalia hittat hem! Tack kattmannen för att du ställde upp och tog hand om henne! Du ska även känna dig varmt välkommen till oss här på Hittekatter iFokus. Ella låter som ett passande namn på denna lilla kattmamma som vi varit så engagerade i här på sajten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det var fina nyheter från Ella och hennes nya husse! Rosor till dig kattmannen som tog dig an denna lilla oslipade diamant. Du får nog respons vad det lider när hon kommit in i gänget och känner sig trygg på riktigt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Putt
JA Ella är ett vackert namn. OCh som sagt, det kan dröja, men det går nog, md tiden!
GUnilla

skönt att läsa denna lyckliga tråd, har inte läst den innan. spelar inegn roll vadhon får heta bara hon har ett hem, och det har hon ju äntligen fått, jag efterlyser fler kattglada killar, en sådan skulle jag vilja ha!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Underbart!
Väntar med spänning på kort!! 

#73 Jamen visst är det för underbart att Eulaila äntligen har hittat hem…hennes nya husse gör så rätt som väntar med fotografering, det dröjde ett bra tag innan jag tog mina första bilder på Lucia.
Tänker på Eulalia varje dag, o blir lika varm inombords varje gång när jag erinrar mej om att hon fått ett så bra hem!

Dagens rapport ang. Ella (Eulalia)
Hon har gått på låda i natt. den största bajskorven jag sett på länge + kissat också. Hon har vidare ätit minst 2 portioner burkmat & druckit vatten. Ella har även fått av sig öronskyddet (bandaget hon hadde på den tatuerade örat). Just nu gömmer hon någonstan i mitt sovrum. Javisst ja hon har också ätit lite torrfoder (jag vet att det är hon).
Som sagt mina andra katter (8st) verkar lämna henne ifred.
Jag återkommer med mer rapportering senare
(detta är min tredje skygga katt)
Du måste älska katter eftersom du har så många, jag kan inte säga så mycket ang antalet eftersom jag har lika många själv.
För mig är det så att dom har behövt någon som tog hand om dem och det är väl lika med dig antar jag ?
Debattia
Vad roligt det är att få rapport från dig om Ella och vad fint att allt fungerar så bra. Då har vi lika många katter och här är också 3 av dem skyggisar + 2 jourkissar också.
Känner på mig att detta kommer bli riktigt bra och som en solskenskenshistoria som blir bättre och bättre.
Jag älskar katter en har jag köpt för 7000 för 10 år sedan (dyrt på den tiden) en för 4000 en har jag fått.
7 st har jag avlat fram Så jag har 9 st.
Jag har två STORA hundar oxå
Har pratat med Ellas husse i kväll..Allt frid å fröjd, hon äter å går på lådan, lever större delen av dygnet gömd under sängen..Men husse tycker det går bra, å hans andra katter accepterar att hon är där å Ella bryr sig heller inte om dom..Så allt förflyter lugnt i Ella nya hem…Å jag är så himla glad för hennes skull…Kramisar Catfoot
Ja det tar sig. Husse är ju van vid skyggga katter, så allt är ju frid och fröjd. Huvudsaken är faktiskt, att hon är rumsren och äter. Sen får allt komma i sin egen takt.
Skönt för lilla Ella !
Debattia
Det är ju nästan overkligt att Ella till slut fick att så bra hem. Det är väl en mening med allt antar jag, och det som kändes till en hopplös väntan visade sig vara vart det många gånger om. Det är så skönt att höra hur bra det går för Ella. Jag gissar på ett årsprojekt eller så, så man kan inte vänta sig så mycket framsteg efter dagar eller en veckor egentligen.

Kul att det går bra för Ella. Hennes ena kattunge Werner blev dalmas, så nu finns det bara 2 st. ungar kvar, men det finns säkert någon som vill ha dom också. TACK för all hjälp med att ordna ett hem åt Ella. Kattmannen verkar vara en bra kille som älskar sina katter.
dalmas?
#88 Flyttade till Dalarna :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Låter bra att lilla gumman äntligen hittade hem :)
#89 Okay, tack! 
Jag längtar efter att få se bilder på Eulalia. 
Kul att läsa att det är bra med lilla Ella.