Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 625 ggr
Pelusa
0

Katt hjälper diabetiker

Apropå att katter verkligen kan vara människans bästa vän när det kniper, läs om katten BOIS som väcker matte när hennes blodsockernivå sjunker till farlig nivå.  

Här är länken: http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=21303

Missar är fantastiska!

/Pelusa

Cammo
0

Mycket fascinerande! Katter KAN, minsann!!

Jag brukade se TV-programmet Hundjobb Där fick man se  hundar som på olika sätt underlättade vardagen för både människor och djur. Det var hundar som lärarassistenter, sjukgymnaster, livräddare, och talpedagoger men även annorlunda yrken t.ex fotomodeller.

Och nu …katter som blodsockerhaltsvarnare!

//CAMMO

Lena
0

Helt underbar historia Beleva! Ja nog är de värdefulla våra akära vänner katterna!//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Helt underbart, Pelusa. Min familj som var på besök till  oss från USA diskuterade just detta i morse. Just att djur känner när man ägarna är i fara. Samt att när något som tsunamin händer så skadades inte vilda och fria djuren, för de flydde innan vågen kom. Så djur har verkligen något som vi tyvärr förlorat. Det är även något som kineserna värderar och har djur som känner av om det blir jordbävning. De lyssnar mer på dem än alla apparater som ger resultat först när händelsen inträffar. Inte innan.

Såg bland annat på TV om en hund som räddade sin ägare. För om hon slutade andas, så tryckte hunden på valfri knapp på telefonen så kopplades det automatiskt till räddningstjänsen. De hörde hunden skälla och visste att de skulle åka dit. Detta för att matte dresserat sin hund och upplyst räddningstjänsten. Men det var hunden som började, och hon som sedan tränade honom att ringa.

Djur är otroliga.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Soulway
0

Helt underbart reportage. Värmde djupt in i hjärteroten och förvånar mig inte det minsta för jag har själv upplevt så mycket av deras (katternas) fantastiska förmåga! 

Tack för att du delar med dig av denna soliga berättelse!

(((Kram Soulway och Mina 3 Solar)))