Övergivna katter, idag i Corren..
Hoppas det är okej att länka till tidningsartiklar.
Funderar på att höra av mig till den han som de håller till hos, men just nu ligger jag magsjuk så det får vänta några dagar. Och vad irriterad jag blir på katternas "riktiga" ägare. Nu är ju inte dessa hemlösa egentligen men ägaren verkar ju inte bry sig ett skvatt!
Har oxå en tråd om dessa katter idag.
Ringde till han som matar dom och det är anmält och djurskyddet skelle kolla upp ägaren efter helgen.
Eftersom det finns en ägare så kan man så vitt jag förstår inte ta dessa katter innan djurskyddets utlåtande.
Hemskt o veta att de går ute nu i kylan.

Ah den tråden måste jag ha missat..
Det enda vore väl i så fall om man kunde få ägaren att lämna över dem och det verkar ju inte som att det skulle vara så svårt med tanke på att han hellre skulle skjuta dem.
Nä..verkar inte vara så omöjlig.Men då behövs ju att något katthem står i bakgrunden….jag är inte så insatt i hur detta fungerar. Men kan man hitta stödhem eller permanenta hem åt missarna så vore det ju toppen.
Sen att ägaren får förbud mot att ha katter, för detta har ju pågått i flera år….ett tag så fanns där 17 st sa han som matar katterna nu.

När jag läste detta i corren idag blev jag så ledsen över att jag själv inte kan hjälpa till med att vara stödhem då jag ju bor i Linköping..har för många katter för att det ska kunna vara möjligt..såhär kan det inte gå till…bra att mannen i närheten matat katterna..ska fundera vidare på vad man skulle kunna göra här…missarna behöver ju komma in i värmen!!

Slaka tar ju inte in förvildade katter ändå vad jag har förstått, och Fiahemmet gör väl inte det heller helst..
Och det måste inte finnas ett katthem i bakgrunden. Vi har tagit hand om massor av hemlösa och hotade katter och vi är inte registerade som katthem. Vi tar allt från egen ficka.
Låter kanon Sidentass om du kunde komma med ideer o förslag för själv är jag både ny här och inte alls insatt i hur man går tillväga.
Bad honom som matar ringa Örebro katthem och fråga om de kunde stå bakom dessa missar. För det är det närmaste som jag vet jobbar med stöd/jourhem…eller vet du något kanske??

Förmodligen kommer de att ringa hit från Örebros katthem, de brukar ringa hit när de har fullt och framför allt om det gäller katter i närheten av oss..
Så det kanske kommer ett samtal snart..
Jo men jag tänkte om det är lättare att hitta jourhem om man inte behöver stå för alla kostnader själv.
Tror många i dagsläget har det svårt ekonomiskt….bara en tanke…

Ja ekonomiskt har man det inte så fett numera.
Men försöker göra allt för djuren så gott det går och hittills har det bara varit kanonresultat..
Visst går de i första hand *L*
Låter som du verkligen brinner för alla dessa missar….heder åt dig.
Hoppas de hör av sig men som sagt de kanske måste invänta inspektionen eller om de pratar med ägaren direkt men det verkar inte ha lyckats så bra förut. Han som matar dom har ju försökt genom åren.

Kan tänkas att sambon känner till vem dem som äger katterna är, om han har ett lantbruk eller något sånt.
Och ibland är det bra att ha en välkänd svärfar ;)

#11 nån kändis vi borde veta om?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#12 Han sitter i riksdagen och är ganska välbekant för de flesta, åtminstone i östergötland :) Men de flesta vet nog vem han är..
Japp…i krig är allt tillåtet
kan kanske dra nytta av han *L*
Jo, Danielsson det är ju nu två trådar med samma ämne, kunde vara lättare om vi slog ihop dom eller låste den ena…blir så knöligt.
Vet du hur man gör då? Kan ta bort min eller flytta ihop dom eller hur det fungerar .

Det är en av adminsarna som måste göra det.

En liten fråga ang de här katterna, eller ja det finns säkerligen flera som det gäller om man ser till det stora hela.
Men om vi skulle ta oss an några av dessa katter, komma överens med den rätta ägaren att hitta hem till dem om han inte är ett dugg intresserad av dem vilket han inte verkar vara..
Ska vi vänta på att djurskyddet kollar upp allt, vilket jag har svårt att tro att de gör för vi har varit med om det tidigare, de har lovat men inget har hänt.. Eller kan vi försöka innan?
Jag bara försöker tänka ut nåt här just nu.. Så det kanske blev lite rörigt skrivet, men hoppas att ni ska förstå vad jag menar :D

#16 om ägarn överlåter katter på dig så är det inga problem, skriv järna ett kontrakt att ni tagit över dem elr att det åtminstone är med dig ett vittne så är det ingen fara.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har du Danielsson varit i kontakt med han som matar katterna….fått någon uppdatering om katterna?
Även om man får lov att "ta över" en del katter så vore det bra om djurskyddet gjorde ett besök och påtalade för ägaren vikten av att kastrera katterna annars så kommer det bara att fortgå, tyvärr.
Mjaou! Någon som vet vad som hänt med kissarna? Hörde något om att det skulle kollas efter helgen. Jag är så upprörd att jag darrar i hela pälsen…
Läste häromdagen att två av dessa katter fått nya permanenta hem
en kvinna som mist sin katt nyligen tog sig an dessa missar.
Har inte hört något om ifall det varit någon ute och pratat med ägaren eller hur det går alls.

#6 Mina tankar fanns hos Slaka eller Fiahemmet här i Östergötland, men så ser jag att Danielsson här ovan berättar att dom inte tar in skyggare katter, fast det skulle nog inte skada att ta kontakt med dom trots allt, det är ju alls inte säkert att dom här katterna är så skygga som de tycks vara i nuläget..
#20 Åhh..så skönt att höra om varenda katt det ordnar sig för!