Ronny lever inte mer
Nu har lilla Ronny (Frasse) kommit till katthimlen.
Mannen som Ronny flyttade till ringde mig igår från djursjukhuset. Ronny hade blivit dåligt dagen innan, slutade äter. Men innan de kom iväg till veterinären hade Ronny "rymt" igen. Men igår var det dags. Levern var totalförstörd, buken full med vätska, slemhinnor och ögonen gula. Han fick en kärleksfull död.
Idag var vi på djurkyrkogården och begravde Ronny. Och grät båda två.
Hans historie finns att läsa här:
Frasse hos Naquita En lycklig Frasse Ronny
Ronny hittade "sitt" hem till slut, där han verkligen ville vara. Men det hade varit skönt med några år till.
Sov gott, du och alla andra katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sov gott du lilla Ronny-Frasse… 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nu har han det riktigt bra i katthimlen! Snyft. Kram till Frasse-Ronny!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puss på dig Frasse/Ronny! Nu får du springa omkring med alla dina vänner! Utan några hälsoproblem! Skönt att du fick en kärleksfull tid till slut! Kram!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men vackraste kissevän..var han så sjuk…så sorgligt att höra…men när det ändå var oundvikligt känns det gott att han fick somna in o känna sig högt älskad..
.sov i ro Ronny-gubben…

så tråkigt att ronny är död.jag vet hur jobbigt det är. men nu lider han inte längre och han träffar sotis och alla andra katter i regnbågslandet

Så sorgligt! Hoppas han har det bra där han är nu!

hur gammal blev ronny
Han blev bara 3 eller 4 år.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Å vad sorgligt..mn underbart att han som du skriver Landfreak hittade sitt hem…. sov gott lille gubben
Har precis läst historien om Frasse/Ronny vilken resa han har gjort. Otroligt sorgligt att hans korta liv var fullt med så många olika hem men till slut så fick han ju vara där han ville. Men otroligt sorgligt att han inta fick så många år.
Vila i frid Ronny
Eva & Mojje & Busan
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Vila i frid Ronni/Frasse. Skönt att du fick det bra på slutet.

men hur kunde levern bli så dålig på honom.han var ju så ung.har ätit fel mat eller…………..

Han fann tillslut himmelriket på jorden, nu får han upptäcka den i katthimlen också. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tråkigt,jag tänker att han iaf hade det bra sin sista tid.
#13 Ja,de kan få dålig lever av svält bland annat.Har själv en Måns nu som har det och jag får se hur det går för honom.
Fast som jag vet var han aldrig riktigt hemlös, fast han kunde rymma och vara utan mat några dagar. Veterinären sa, antigen svält eller en virus.
Men det känns skönt med alla era "vad det nu heter". Ville först inte skriva om honom, men samtidigt ska han kommas ihåg och ska få sina avskedshälsningar. Känns som ett bättre slut. Gubben och jag enades om att alltid plantera gula blommor på hans grav som symbol för solen och glädje,
Skickar mina tankar till dig Landfreak och till Ronny !
Han fick det bra den sista tiden det lilla livet och han hade din trygghet oavsett ifall han bodde hos dig eller inte! Nu slipper han ha ont och kan sova i lugn och ro när han inte busar med dom andra kattänglarna.
Sen är det ,det härliga med katter att man inte kan råda över dem till 100% som med hundar, vilket vi kan uppleva jobbigt ibland.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

min sotis fick ochså fel på levern , men han blev ca 16 år,och han hade levt ett hårt liv, innan han kom till mig och blev omhuldad och bortskämd.
tror att just levern är väldigt känslig för katter som har haft ett hård liv!

Lilla kise, sov sött…
lilla älskade Frasse sov gott!
En bild från hans dagar här hos mig. Han accepterade aldrig innekattslivet hos mig utan kissade vid alla stängda dörrar:(
Han fick vara lycklig sista delen av sitt liv iaf:)
frasse med sin kompis Oliver

Sov gott Ronny.
Jag fäller tårar här.. så sorgligt att han inte blev äldre.. men han fick ju bo några månader och tillbringa den sista tiden där han själv vill vara.. det är ju bra det iaf..

Det var inte många år nej,, stackarn, tur han fick vara där han ville iallfall…..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Sov gott lilla Ronny-Frasse.
Nu är du i regnbågslandet, Min Måns tar emot dej. Han gick lite före 5/9, men väntar på dej.
Må ni båda ha det gott nu
Ledsamt att han skulle sluta sina dagar nu när han ätnligen hittat det hem han ville ha. Leversjukdomar brukar tyvärr ofta ha ha dålig prognos på katter. Säkert har hans tidigare hittekattsliv tagit på krafterna och satt sina spår.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kännermed dig, Landfrak. vilken fin och fridfull sista bild du hade på honom….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Frasse, jag följde tråden om honom förut. Lille kissen, tänk hur det ska behöva sluta. Det är ju så sorgsamt så sorgsamt när katten dör ifrån en
Väldigt vacker och fridfull bild på Frasse där han ligger
Följde tidigare tråden om Frasse och läste om honom i tidningen. Visste inte förrän ikväll att han inte fanns längre.
Sov sött du älskade lille katt.
ja, det var sorligt med Frasse-Ronny. Han trivdes inte hos mig. Rymde två gånger flera kilometer över E20 och andra stora vägar tillbaka till den gamla mannen tills han fick stanna där. Och då kom sjukdomen som inte gick att bota.
Frasse (Ronny), en av de katter på forumet som jag allramest fäst mig vid. En tröst är att han till slut fann sitt hem och nu strövar på vackra ängar borta från all oro och sjukdom.
Lilla vännen då, sov sött.
sov gott lilla gubben, du fick i alla fall dö lycklig och mätt, och nu finns du som en av dom vackra kattänglarna däruppe, en av dom lysande stjärnorna är just du, lilla Ronny
Maggan47
Liten sa: "Men när vi dött
och inte finns och så,
älskar du mej då?
kan kärleken bestå?"
Stor höll Liten hårt
och de såg genom sitt fönster,
såg på månens sken
och tusen stjärnors mönster.
"Liten, se på alla stjärnor
som gnistrar min vän.
Och minns att några dog
för mycket längesen."
"Där gnistrar de i natten,
de som en gång var.
Kärlek är som stjärnor,
den finns alltid kvar."
Ur boken "Vad som än händer, älskar jag dej" av Debi Gliori

Han är ju död nu sedan "länge" men jag tänker ofta på honom för min bästa kompis bor nära den mannen som Ronny bestämde sig för. På nåt knäpp sätt tittar jag altid in i trädgården där när jag åker förbi. Som om han skulle sitta där…

vila i fred lilla Ronny 
jag vet att du har ett bättre liv nu 
#38 vem vet, det kanske han gör?
Jag tänker också ofta på denna kisse, Frasse som jag är van att kalla honom. Trösten är att han fick leva lycklig den sista tiden i sitt liv. Han finns nu i det vackra Regnbågslandet. Där är han inte ensam utan tillsammans med många många andra älskade kissar.

#38 ,..jag känner som Ankie…han kanske är där, fast nu i en annan dimension..
ja lilla frasse strövare. han bodde här ett bra tag men fy vilka månader det var. jag bodde då i lägenhet i ett stort biostadområde och denna killen MÅSTE gå ut. han skrek ofta, kissade vid dörrarna. försökte med allt i flera månader men till slut dök alexej upp opch körde ända ner hit för att hämta honom, naquita och othello:)
en bild från när han bodde här med sina kompisar:
Och Bingo kom med på köpet:) Den lilla svart-vita…
Vilken fin kisse! Vila i frid lille pluttpojken!