Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 2037 ggr
Alexej
0

Ronny lever inte mer

Nu har lilla Ronny (Frasse) kommit till katthimlen.

Mannen som Ronny flyttade till ringde mig igår från djursjukhuset. Ronny hade blivit dåligt dagen innan, slutade äter. Men innan de kom iväg till veterinären hade Ronny "rymt" igen. Men igår var det dags. Levern var totalförstörd, buken full med vätska, slemhinnor och ögonen gula. Han fick en kärleksfull död.

Idag var vi på djurkyrkogården och begravde Ronny. Och grät båda två.

Hans historie finns att läsa här:

Frasse i tidningen

Frasse hos Naquita     En lycklig Frasse    Ronny

Ronny hittade "sitt" hem till slut, där han verkligen ville vara. Men det hade varit skönt med några år till.

Sov gott, du och alla andra katter!Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Sov gott du lilla Ronny-Frasse… Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
0

Nu har han det riktigt bra i katthimlen! Snyft. Kram till Frasse-Ronny!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Simson
0

Puss på dig Frasse/Ronny! Nu får du springa omkring med alla dina vänner! Utan några hälsoproblem! Skönt att du fick en kärleksfull tid till slut! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
0

Men vackraste kissevän..var han så sjuk…så sorgligt att höra…men när det ändå var oundvikligt känns det gott att han fick somna in o känna sig högt älskad..

.sov i ro Ronny-gubben…

siberlina
0

så   tråkigt   att  ronny  är död.jag vet hur jobbigt det är. men nu lider han inte  längre  och  han  träffar   sotis och alla  andra  katter   i  regnbågslandet

hadrianus
0

Så sorgligt! Hoppas han har det bra där han är nu!

Denna kommentar har tagits bort.
siberlina
0

hur gammal  blev ronny

Alexej
0

Han blev bara 3 eller 4 år. Ledsen 

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Å vad sorgligt..mn underbart att han som du skriver Landfreak hittade sitt hem…. sov gott lille gubben

evamojje
0

Har precis läst historien om Frasse/Ronny vilken resa han har gjort. Otroligt sorgligt att hans korta liv var fullt med så många olika hem men till slut så fick han ju vara där han ville. Men otroligt sorgligt att han inta fick så många år.

Vila i frid Ronny

Eva & Mojje & Busan

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

essut
0

Vila i frid Ronni/Frasse. Skönt att du fick det bra på slutet.

siberlina
0

men hur  kunde  levern   bli  så  dålig  på honom.han var ju så ung.har  ätit  fel mat eller…………..

vanessa
0

Han fann tillslut himmelriket på jorden, nu får han upptäcka den i katthimlen också. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

storAnnette
0

Tråkigt,jag tänker att han iaf hade det bra sin sista tid.

#13 Ja,de kan få dålig lever av svält bland annat.Har själv en Måns nu som har det och jag får se hur det går för honom.

Alexej
0

Fast som jag vet var han aldrig riktigt hemlös, fast han kunde rymma och vara utan mat några dagar. Veterinären sa, antigen svält eller en virus.

Alexej
0

Men det känns skönt med alla era "vad det nu heter". Ville först inte skriva om honom, men samtidigt ska han kommas ihåg och ska få sina avskedshälsningar. Känns som ett bättre slut. Gubben och jag enades om att alltid plantera gula blommor på hans grav som symbol för solen och glädje,

Debattia
0

Skickar mina tankar till dig Landfreak och till Ronny !

Han fick det bra den sista tiden det lilla livet och han hade din trygghet oavsett ifall han bodde hos dig eller inte! Nu slipper han ha ont och kan sova i lugn och ro när han inte busar med dom andra kattänglarna.

Sen är det ,det härliga med katter att man inte kan råda över dem till 100% som med hundar, vilket vi kan uppleva jobbigt ibland.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

siberlina
0

min   sotis    fick  ochså  fel  på levern   , men han  blev  ca 16 år,och han hade levt  ett  hårt liv, innan  han kom till  mig och  blev   omhuldad  och   bortskämd.

Alexej
0

tror att just levern är väldigt känslig för katter som har haft ett hård liv!

anniii
0

Lilla kise, sov sött…

Naquita
0

lilla älskade Frasse sov gott!

En bild från hans dagar här hos mig. Han accepterade aldrig innekattslivet hos mig utan kissade vid alla stängda dörrar:(

Han fick vara lycklig sista delen av sitt liv iaf:)

Naquita
0

frasse med sin kompis Oliver

Erika91
0

Gråter Sov gott Ronny.
Jag fäller tårar här.. så sorgligt att han inte blev äldre.. men han fick ju bo några månader och tillbringa den sista tiden där han själv vill vara.. det är ju bra det iaf..

martdat
0

Det var inte många år nej,, stackarn, tur han fick vara där han ville iallfall…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Denna kommentar har tagits bort.
Jenna-Gun
0

Sov gott lilla Ronny-Frasse.

Nu är du i regnbågslandet, Min Måns tar emot dej. Han gick lite före 5/9, men väntar på dej.

Må ni båda ha det gott nu

Lena
0

Ledsamt att han skulle sluta sina dagar nu när han ätnligen hittat det hem han ville ha. Leversjukdomar brukar tyvärr ofta ha ha dålig prognos på katter. Säkert har hans tidigare hittekattsliv tagit på krafterna och satt sina spår.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Kännermed dig, Landfrak. vilken fin och fridfull sista bild du hade på honom….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Frasse, jag följde tråden om honom förut. Lille kissen, tänk hur det ska behöva sluta. Det är ju så sorgsamt så sorgsamt när katten dör ifrån en Gråter 

Väldigt vacker och fridfull bild på Frasse där han ligger

annebeate
0

Följde tidigare tråden om Frasse och läste om honom i tidningen. Visste inte  förrän ikväll att han inte fanns längre.

Sov sött du älskade lille katt.

Alexej
0

ja, det var sorligt med Frasse-Ronny. Han trivdes inte hos mig. Rymde två gånger flera kilometer över E20 och andra stora vägar tillbaka till den gamla mannen tills han fick stanna där. Och då kom sjukdomen som inte gick att bota.

annebeate
0

Frasse (Ronny), en av de katter på forumet som jag allramest fäst mig vid. En tröst är att han till slut fann sitt hem och nu strövar på vackra ängar borta från all oro och sjukdom.

Imasy
0

Lilla vännen då, sov sött.

maggan47
0

sov gott lilla gubben, du fick i alla fall dö lycklig och mätt, och nu finns du som en av dom  vackra kattänglarna däruppe, en av dom lysande stjärnorna är just du, lilla Ronny

Maggan47

Liten sa: "Men när vi dött
och inte finns och så,
älskar du mej då?
kan kärleken bestå?"

Stor höll Liten hårt
och de såg genom sitt fönster,
såg på månens sken
och tusen stjärnors mönster.
"Liten, se på alla stjärnor
som gnistrar min vän.
Och minns att några dog
för mycket längesen."

"Där gnistrar de i natten,
de som en gång var.
Kärlek är som stjärnor,
den finns alltid kvar."

Ur boken "Vad som än händer, älskar jag dej" av Debi Gliori

catfoot
0

Sov gott lilla vänGråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

sandra1977
0

GråterGråterGråter

Alexej
0

Han är ju död nu sedan "länge" men jag tänker ofta på honom för min bästa kompis bor nära den mannen som Ronny bestämde sig för. På nåt knäpp sätt tittar jag altid in i trädgården där när jag åker förbi. Som om han skulle sitta där…

dragonheart1976
0

vila i fred lilla Ronny Gråter

jag vet att du har ett bättre liv nu Oskyldig

Ankie
0

#38 vem vet, det kanske han gör?

annebeate
0

Jag tänker också ofta på denna kisse, Frasse som jag är van att kalla honom. Trösten är att han  fick leva lycklig den sista tiden i sitt liv. Han finns nu i det vackra Regnbågslandet. Där är han inte ensam utan tillsammans med många många andra älskade kissar.

Sidentass
0

#38 ,..jag känner som Ankie…han kanske är där, fast nu i en annan dimension..

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja lilla frasse strövare. han bodde här ett bra tag men fy vilka månader det var. jag bodde då i lägenhet i ett stort biostadområde och denna killen MÅSTE gå ut. han skrek ofta, kissade vid dörrarna. försökte med allt i flera månader men till slut dök alexej upp opch körde ända ner hit för att hämta honom, naquita och othello:)

en bild från när han bodde här med sina kompisar:

Alexej
0

Och Bingo kom med på köpet:) Den lilla svart-vita…

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Bumbis
0

Gråter Vilken fin kisse! Vila i frid lille pluttpojken!